Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Dit onderwerp bevat 1,670 reacties, heeft 120 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 3 dagen, 18 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 1,671)
  • Auteur

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Iemand enig idee waarom de EU ons ineens voor deze rommel wil behoeden?

Mijn vernoeden: om transvetten op 1 hoop te kunnen gooien met veradigde vetten als ‘allemaal even schadelijk’ en van ons zo steeds meer (semi)vegetariers te maken.

En wat moeten we hiervan denken?

Als kinderen weggehouden worden bij schermen hebben ze steeds minder blootstelling aan alternatieve informatie via mobiele telefoons, tablets en laptops.

Mike

Marijan
    Bijdrager

https://www.margriet.nl/actueel/plastic-in-zeezout/
    Er wordt hier gezegd in dit artikel dat er plastic deeltjes zitten in zeezout. Ook in het Keltisch zeezout volgens dit artikel.
    Iemand een tegenbericht?

Romagi
    Bijdrager

Ik weet niet waar ik dit kwijt kan.
    Maxima liep te blauwbekken in een jurk met KORTE mouwen. Hoe beetje dom kun je zijn.

Romagi
    Bijdrager

Wat zout betreft op forefronthelth hadden ze het ook over zout die verontreinigd zou zijn en dat daarom niet alle soorten zout in aanmerking komen voor inname. zat ik gisteren te lezen en ik dacht – ja dat zal wel. Maar zou best kunnen tegenwoordig.

Johnny
    Bijdrager

Er wordt hier gezegd in dit artikel dat er plastic deeltjes zitten in zeezout. Ook in het Keltisch zeezout volgens dit artikel.

Waar zit het niet in.

Zout
    Ik krijg regelmatig de vraag of er veel microplastic in zeezout zit. Tot nu toe kon ik hier nooit antwoord op geven, omdat het nog niet was onderzocht. Dat is nu wel het geval. Sinds kort hebben onderzoekers hier uitgebreid naar gekeken. Het blijkt dat er zo goed als geen microplastic in zeezout zit uit Frankrijk (27). De onderzoekers vonden gemiddeld 5 stukjes microplastic per kilo zout, wat te verwaarlozen is. Zout uit China bevat volgens ander onderzoek wel erg veel microplastic

https://www.ahealthylife.nl/microplastic-in-ons-voedsel/

Marijan
    Bijdrager

dat stelt me gerust Johnny, dit is het enige zout wat we hier gebruiken.

henkie
    Bijdrager

Als een op de Tien Vliegtuig passagiers niet LEVEND aankomt op de plaats van bestemming? Zou jij dan nog durven te vliegen als dit een feit zou zijn? Nee natuurlijk niet kijk maar naar de 737 Max. Maar in de ziekenhuizen van de VS (Westerse ‘Geneeskunde’) zijn medische fouten doodsoorzaak nummer #3 en komen ‘Een op de Tien’ patiënten niet aan op de plaats van bestemming.

https://gedachtenvoer.nl/2019/04/29/derde-hoogste-doodsoorzaak-in-de-vs-zijn-medische-fouten/

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

EU verleent 517 miljoen euro krediet aan Oekraïense mega kippenboerderij: creëert oneerlijk concurrent en verpest milieu

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/05/oeps-eu-verleent-517-miljoen-euro-krediet-aan-oekraiense-mega-kippenboerderij-creeert-oneerlijk-concurrent-en-verpest-milieu/

Reeds voorspeld tijdens de fipronil-affaire hier in NL. Het nieuws van moren lees je hier gisteren!

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Romagi
    Bijdrager

BIOK Nieuwsbrief – Candida auris – Migraine – Nieuwe publicatie – Rode klaverseminarie – Aperitiefconcert
    Goed artikel over schimmels.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Waar is de link naar het artikel dan?

Mike

Romagi
    Bijdrager

Ik weet dat er altijd een link moet worden meegezonden maar het lukt me maar niet.
    Ik kan wel doorsturen per mail naar jou. Heb ik uitgeprobeerd naar mijzelf en dat lijkt te lukken.
    Is dat oke? naar jouw mail?

Ik ga dat instituut mailen of dat niet anders kan of waar ik het anders op hun site kan vinden.
    Misschien kan iemand zich ook gratis opgeven om artikelen te lezen. en eventueel doorgeven.

Binc
    Bijdrager

Liesje,

Je kunt gewoon in je balk de link selecteren. Dan met rechtermuisknop klikken en kiezen voor kopieëren. Dan met rechtermuisknop hier plakken. Dat zou in theorie moeten werken.

Romagi
    Bijdrager

Lees verder<https://contactstudio.artmania.be/t/d-l-ptukjjd-ykiljihdlk-r/

Dit komt tevoorschijn als ik het eerst terugzend naar mezelf en zou het moeten doen.
    3 posten terug kun je zien hoe het eerst als nieuwsbrief bij mij binnenkomt.
    Wat ook vreemd is bij hun. Ik kan bij hun centrum googelen/terechtkomen en allerlei artikelen lezen maar dan van de nieuwsbrief is niet te vinden. Anders was het probleem zo opgelost.

Romagi
    Bijdrager
15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 1,671)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.