hoe krijg je meer ruimte in de kaak kind

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid hoe krijg je meer ruimte in de kaak kind

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  tandenkiezen 1 week, 6 dagen geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

tandenkiezen
    Bijdrager

Onze zoon is 7,5 jaar en heeft 2 ondertanden en 1 boventand gewisseld. De ondertanden staan bijna naast elkaar, maar nog niet helemaal. Stonden in het begin niet echt mooi, maar is wel goed bij getrokken. Nog een klein beetje ruimte te kort. De nieuw boventand staat er schuin in maar komt wel steeds rechter te staan. Vandaag is de tand daarna in de onderkaak aan het doorkomen en wel aan de binnenkant, achter de huidige melktand. Voorheen ging eerst de melktand eruit, maar deze keer niet, zit wel een beetje los.
    We eten sinds 2 jaar Weston Price (daarvoor Paleo) en het resultaat is zeker zichtbaar. We nemen nog extra K2/levertraan/boterolie. Ik vroeg mij af of er een methode is om de kaak te helpen of moeten we rustig afwachten……
    Moeders maakt zich zorgen, moeten we aan kaak verruiming denken of nu nog niet? Heeft iemand hier ervaring in of ken je iemand die daar echt kennis over heeft? De kaak groeit natuurlijk nog volop, maar toch, er is nu te weinig ruimte. Ben zeer geinteresseerd

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Met bepaalde protheses zou dit zeker te bespoedigen zijn, omdat je kinderen nog in de groei zijn en hun botstructuur nog niet volledig gevormd is. Ik ken echter geen tandartsen in NL die op basis van deze visie werken. Ik zal dit met Peter Dros bespreken nadat hij terug is van vakantie…

Mike

tandenkiezen
    Bijdrager

Mike, dank voor je reactie! Ik neem contact op met Peter Dros. Zijn er nog ouders die ervaring hiermee hebben?

Gerard
    Bijdrager

Laat hem vooral stevig voedsel eten waar je goed in moet bijten en goed op moet kauwen. Als je bot belast, dan gaat het (sneller) groeien.
    Ik hoop dat je met kaakverruiming niet denkt aan operatief ingrijpen, dat vind ik wel erg drastisch. Misschien dat het in ernstige gevallen een oplossing is.

tandenkiezen
    Bijdrager

Bedankt voor de tip! Operatief bedoelen we zeker niet, maar dachten aan een hulpmiddel, die de kaak naar buiten duwt. We zien ook dat de voortand rechter gaat staan. Het lichaam krijgt volop bouwstoffen. We willen voorkomen dat in de toekomst een tand/kies getrokken moet worden, we hebben goede hoop, de kaak is volop in de groei. We geven tevens extra K2 etc. en stimuleert ook de kaakgroei.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.