Hartritmestoornissen

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hartritmestoornissen

Dit onderwerp bevat 84 reacties, heeft 32 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Marijan 5 dagen, 1 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 85)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Of is dat niet eerlijk tegenover het ziekenhuis..

Maak jij je nog druk om wat ‘eerlijk’ is tegenover het ziekenhuis? Lees dit nog maar eens van voor tot achter door.

Mike

Anoniem

Weet ik Mike

Mijn vader zei,ja maar als het niet werkt die truc en ze me nog zwaardere medicijnen geven?

Daarop zei ik dan zeg je alsnog dat je het niet geslikt hebt maar je leefstyle wat hebt aangepast de afgelopen dagen

Anoniem

Mike,je linkt werkt ineens niet

Webmaster
    Bijdrager

Nu wel.

Mike

Alexandra
    Bijdrager

Wat wil hij zelf?

Wat erg voor je vader. Mijn vader heeft sinds een paar maanden ook last van hartritmestoornissen. Hij is 80 en staat behoorlijk onder stress. Hij heeft de zorg voor mijn ( demente) moeder. Het wordt hem allemaal teveel. Hij heeft ook een hele grote moestuin die hij perfect wil onderhouden.

Zelf heb ik al last van hartritmestoornissen sind mijn eerste zwangerschap, ik was toen 26 jaar.

Ik heb daar tabletten voor maar die neem ik alleen in als ik het echt niet meer rustig krijg met ademhalingsoefeningen.( heb ik mezelf aangeleerd).

Sinds ik 10 jaar geleden gezonder ben gaan eten heb ik het heel goed onder contr么le gekregen. Ik had nog maar zelden last van hartritmestoornissen maar sinds een dikke maand is het hopeloos.

Bijna iedere dag heb ik ” het hart op hol “. Ik heb ook al weer een paar keer de medicijnen moeten nemen 馃檮

Ik snap er niks van. Ik nam iedere dag trouw lijnzaad in toen ging het goed maar sinds ik WAP eet doe ik dat niet meer.

Gisteren heb ik ook weer de hele avond op de bank gelegen, ik kan dan nog geen stap meer verzetten en voel me net een oude vrouw van 80. Ik ga weer beginnen met lijnzaad. Ik snap de relatie ook niet echt ( waarschijnlijk omega 3 is goed voor het hart?).

Vitamine D speelt ook een rol volgens mij. Eerst nam ik dagelijks vitamine D3 in van Ron Fonteine ( 4000IE) ben ik ook mee gestopt.

O ja en ik geloof dat ik niet tegen de groene thee kan ( cafe茂ne?). Ik drink ook geen koffie meer met cafe茂ne wel af en toe biologische cafe茂nevrije.

Tanja
    Bijdrager

Marion, heb je al eens aan je schildklier gedacht. Ik moest ineens denken aan het toegenomen vocht in je gezicht en verstoorde suikerhuishouding, actief maar toch moe. T’is maar een wilde gok van mij hoor, maar misschien waard om eens naar te kijken?

Micave
    Bijdrager
    Quote:
    Wat valt er niet te snappen? Je plaatst toch geen pomp bovenaan de heuvel als je water de heuvel op wil pompen?

Mike

Mike dit ben ik niet met je eens. In feite zijn er twee bloedsomloopsystemen, 1 voor je hersenen en 1 voor de rest van je lichaam. In dat geval staat ‘de pomp’ perfect onder aan de heuvel namelijk vrij dicht bij de hersenen en goed beschermd achter je ribbenkast. Hersenen hebben prioriteit t.o.v. de rest van het lichaam.

Anoniem

Food en mood

Ik kan ook niet tegen cafeine in koffie en thee

Heb eind 2006 een erge hyperventilatieaanval gekregen,wist niet dat het hyperventilatie was.kwam in het ziekenhuis op de 1 e hulp omdat ik dacht dt het mijn hart was en ik dood ging.

Slik nu nog 1 oxazepam per dag,lukt me nog niet om er helemaal mee te stoppen.

Krijg hartkloppingen van koffie,drink dat dus nooit meer.al blijf ik de geur en smaak altijd verleidelijk vinden.

Voel me stukken beter met wapf,als ik een keer teveel koolhydraten neem dan merk ik het en krijg een erg onrustig gevoel

Neem je wel levertraan?

Want daar zit toch al omega 3 en vit. D in

Lay
    Lid

Food en Mood, slik je bijnierextract? Volgens mij kan dat goed helpen tegen hartkloppingen… even proberen misschien, maar als het niet goed voelt (dat zou ook kunnen), kun je weer stoppen. Mij helpt het wel.

Webmaster
    Bijdrager

Food en Mood,

Omega-3 is inderdaad goed voor het hart. Levertraan is een betere bron dan lijnzaad, om 2 redenen:

– Lijnzaad is plantaardig en heeft een korte keten en het kost je lichaam veel energie om deze om te zetten naar een lange keten (DHA), als dit al lukt.

– Lijnzaad is een fyto-oestrogeen. Tanje wijst je op al een hormonale disbalans, dus dan is het niet zo zinvol om oestrogenen in voeding tot je te nemen.

Uit jouw posts blijkt dat je je de laatste tijd veel te druk maakt over allerlei zaken, dus de stressfactor speelt ook bij jou een rol. En niet alleen de laatste tijd, als ik lees dat hartritmestoornissen al heel lang bij jou spelen!

Mike

Webmaster
    Bijdrager

Micave,

Hoezo zijn er twee bloedomloopsystemen? Je hebt maar 1 hart!

Mike

Anoniem

Klopt inderdaad stress speelt een grote rol. Ik kan niet tegen leed om mij heen. Wil dan het liefst overal en nergens zijn.

Ik zou willen helpen maar voel aan mezelf dat ik genoeg aan mezelf heb, zoiets. Ik voel me dan vervolgens ego茂stisch en geen goed mens, dus ik draai in cirkeltjes.

Hun verdriet is mijn verdriet. Mijn vader zo moeten zien lijden onder die hartritmestoornissen terwijl hij al zoveel aan zijn hoofd heeft.

Maar als ik vervolgens aan geef dat ik mezelf goed kan helpen door de koffie weg te laten en de alcohol dan is dat flauwekul. Want van de dokter mag hij rustig koffie drinken en die twee flesjes bier per dag kunnen volgens hem ook geen kwaad 馃懣

Nu zit ik met een innerlijk conflict. Mag ik, nu mijn jongste kind bijna zover is dat ik hem met een gerust hart zijn vleugels laat uitslaan, gaan genieten van onze welverdiende “rust”.

Of moet ik de rest van mijn leven de dierbaarste mensen om mij heen gaan helpen waar ik kan?

Omdat ik zie dat daar alles dreigt te escaleren.

Voornamelijk ontstaan doordat ze nooit ook maar enige verantwoording hebben genomen voor hun eigen welzijn. En maar roken, drinken, feesten, verkeerd eten ( iedere dag gebak bij de koffie enz…).

Mijn verstand zegt: ze zijn het zelf schuld hier hoef ik nu niet voor op te draaien.

Maar als ik bij ze op bezoek ga zie ik alle gevolgen van het niet meer voor jezelf kunnen zorgen. Het huishouden is een chaos, er wordt bijna niet meer gekookt, de was stapelt zich op….

Mijn handen gaan dan jeuken maar de weerstand in mezelf is z贸贸贸贸 groot. Ik vind het gewoon niet eerlijk.

Al 10 jaar zijn mijn man en ik bezig met andere keuzes maken wat onze gezondheid betreft, met het oog op een vitale oude dag mijn man wordt volgende maand 60. We willen graag nog wat fijne jaartjes gaan hebben en niet steeds bezig zijn met de gevolgen van de levensstijl van onze familieleden ( in zijn familie is het al niet anders).

We zijn ook nog allebei zo’n mensen die het niet kunnen aanzien als andere mensen hulpbehoevend zijn.

Ik vermoed dat dit mijn grootste bron van stress is op dit moment, dit morele conflict in mezelf.

Laat ik ze aanmodderen ( eigen schuld dikke bult) of zet ik me in om hun leven nog een beetje leefbaar te maken.

Sorry als het een beetje off topic is maar door dit eens te benoemen krijg ik veel dingen helder voor mezelf. Zo cre毛r ik mijn eigen therapie. Lang leve dit forum 馃槈

Anoniem

Mijn vader heeft jarenlang heel erg geleden onder hartritmestoornissen. Uiteindelijk hebben ze een pacemaker geplaastst. Daarna heeft hij zijn hart nooit meer gevoeld. Jammer dat ze tegelijkertijd in het ziekenhuis kanker bij hem vonden, waaraan hij binnen een jaar overleed. Maar de pacemaker had wel een fantastisch effect!

Uiteraard zijn we zijn hier natuurlijk niet voor operaties en ziekenhuizen e.d. maar ik denk dat sommige schades niet meer zijn te herstellen, zeker wanneer je al op leeftijd bent.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 85)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.