Hartritmestoornissen

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hartritmestoornissen

Dit onderwerp bevat 84 reacties, heeft 32 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Marijan 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #1879

    Anoniem

    Hallo, ben nu 4 maanden geleden gestopt met betablokkers omdat het chemische rommel is, zoals ik heb begrepen op dit forum.

    Ik had ze gekregen ivm hoge bloeddruk maar mijn bloeddruk is al maanden volgens de norm max 130/90 daarom ben ik er direct mee gestopt en het blijft goed gaan.

    Ik merk nu dat bij inspanning(fietsen) mijn hart even stopt en daarna met een dubbele klap weer door gaat, soms schrik ik ervan maar maak me er niet te druk over. Het lijkt wel als ik er teveel aan denk dat het dan juist voorkomt. Soms is het toch wel elke minuut 2x.

    Waar komt dit vandaan?

    Ik zit al maanden aan de kurkuma, mariadistel, keltisch zeezout(sole),vitamine E 10 druppels per dag, veel grapefruits en appels, elke dag een gebakken ei met spek, vitamine C 500 tablet, zo min mogelijk koolhydraten, drink veel water, fiets veel en op tijd naar bed!!!!!

    bijniertjes zijn ok, lever is ok, maag is ok.

    #57027

    Poekie
    Moderator

    Hoi Hans,

    Quote:
    bijniertjes zijn ok, lever is ok, maag is ok.

    Hoe weet je zo zeker dat die ‘drie’ in orde zijn?

    Lia

    #57028

    Anoniem

    Door de osteopaat.

    #57029

    Lievergezond
    Bijdrager

    Hallo Snah,

    Ben je ineens gestopt met de betablokker??

    Je had dit af moeten bouwen..nog een paar weken een half tabletje.

    Door de betablokker hoeft je hart minder te pompen..klopt dus ook langzamer

    en als je dan ineens stopt gaat je hart ineens weer volle kracht.

    Misschien dat daarom je hart nu reageert.

    Dia.

    #57030

    Anoniem

    In het begin had ik er wel last van, daar had ik iets zorgvuldiger in moeten zijn, maar dat zou na 4 maanden toch wel over moeten zijn?

    #57031

    Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Door de betablokker hoeft je hart minder te pompen

    Het hart is geen pomp.

    Mike

    #57032

    Anoniem

    Ha Mike, hele verhaal gelezen maar snap het niet….

    #57033

    Webmaster
    Bijdrager

    Wat valt er niet te snappen? Je plaatst toch geen pomp bovenaan de heuvel als je water de heuvel op wil pompen?

    Mike

    #57034

    Angela
    Bijdrager

    Ooit gedacht aan hormonale schommelingen?

    Bij mij kun je je vinger erop leggen. Als ik mijn ovulatie heb of er tegenaan hang en rond mijn menstruatie voel ik weleens wat.

    Nu moet ik zeggen dat het al tijden rustiger is, omdat ik aan mijn hormomenbalans heb gewerkt n.a.v. het boek Wat de dokter je niet vertelt over menopauze (voor vrouwen van elke leeftijd).

    Hou eens een dagboek bij, wanneer je iets voelt. Dat hielp bij mij enorm!

    #57035

    Webmaster
    Bijdrager

    Angela,

    Snah is een man (Hans andersom gespeld). Niet dat mannen geen hormonale schommelingen kennen, maar niet zoals waar jij het over hebt.

    Mike

    #57036

    Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    bijniertjes zijn ok, lever is ok, maag is ok.

    Dit waag ik zeer te betwijfelen. Ik heb je al eens eerder noodgedwongen van het forum moeten verwijderen, omdat je je zeer negatief uitliet over homeopathie en niet voor reden vatbaar was. Ook nu merk ik dat je inbreng vaak eerder negatief is dan positief. Volgens mij heb jij nog wel de nodige issues met de bijnieren en de lever.

    Mike

    #57037

    Anoniem

    Beste Mike, ik snap het echt niet wat je verhaal met mijn hartritmestoornis te maken heeft. Als er andere forumgangers zijn die het mij uit kunnen leggen graag.

    #57038

    Lievergezond
    Bijdrager

    @ Snah….neem even contact op met je apotheker..die weten meer

    van bijwerkingen dan een dokter.

    Die kan je precies uitleggen wat er met je hart gebeurt door het plotseling

    stoppen met hart-medicatie…

    Je moet echt vragen naar de apotheker zelf.

    Hopelijk kun je hier iets mee.

    Dia.

    #57039

    Webmaster
    Bijdrager

    Mijn reactie op het hart als ‘zuiginstallatie’ i.p.v. een pomp was in antwoord op deze opmerking van Dia:

    Quote:
    Door de betablokker hoeft je hart minder te pompen

    Mike

    #57040

    Anoniem

    @ Dia, het is al bijna 4 maanden geleden dus kan nu geen bijwerking meer zijn. Die ritmestoornis heb ik vroeger, voordat ik betablokkers gebruikte, ook al eens gehad, maar nu valt het me steeds op. de betablokkers waren voorgeschreven voor de bloeddruk en niet voor mijn hart.

    Ik vraag me af waar het aan kan liggen, misschien dit warme weer?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 85)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.