gif-vrij stelt zich voor

Forum Forums Stel jezelf even voor gif-vrij stelt zich voor

Dit onderwerp bevat 97 reacties, heeft 27 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  gif-vrij 6 maanden, 1 week geleden.

8 berichten aan het bekijken - 91 tot 98 (van in totaal 98)
  • Auteur

gif-vrij
    Bijdrager

Hoi Liesje,
    Bedankt voor het meedenken.
    Ik heb zeker voeding waar ik wel tegen kan en uiteraard geen gluten, lactose, suiker en alcohol. Het blijft alleen constant opletten, zeker als ik niet thuis eet. En voor mijn gevoel wordt het te eenzijdig. Maar ik eet veel groenten, dagelijks eieren met spek, boekweitpannekoek, bananen etc. Alleen weinig kruiden alleen keltisch zeezout.

Alles wat ontgiftend werkt gaat niet goed. Mucoperm bevat curcuma en l-glutamine, beiden gaan niet goed. Daycare van powerdetox bevat chlorella en gember, helaas ook negatieve ervaringen mee.
    Je wil niet weten wat ik hier allemaal heb liggen. Overal maar een paar keer gebruikt. Voor honderden euro’s.

Ik ga nu maar op de adviezen af van de Vrouwenpoli. Het zelf uitproberen heeft me teveel geld en energie gekost. Ik krijg nu Gastrozym van Bonusan. Wat betreft de samenstelling zie ik geen dingen waarvan ik zeker weet dat slecht gaat. Er zitten wel wat hulpstoffen in, geen idee wat dat met mij doet. Verder moet ik pre en probiotica van Winbiotics gaan nemen. Maar eerst afwachten hoe het met de enzymen gaat. Langzaam opbouwen in ieder geval.

gif-vrij
    Bijdrager

Dat ontgiften is dus echt een probleem. De gifstoffen worden niet goed verwerkt. Een tijdje terug kwam ik er achter dat als ik op mijn buik druk of licht masseer ik binnen uur flinke huilbuien kreeg. Als ik dat deed als ik in bed lag was ik gelijk klaarwakker en sliep ik niet meer.
    Ik had nieuwe broeken gekocht omdat ik zoveel ben afgevallen. 1 broek zat in de taille iets te strak. Na weken kwam ik erachter dat iedere keer als ik die broek droeg ik daar last van kreeg.
    Oftewel een darm vol toxische stoffen en een lever die de afvoer ervan niet kan bolwerken. Daarnaast een slechte afvoer van de oestrogenen. Een gevolg van 10 jaar chemische dampen en 17 jaar lang medicijnen. Een mooi recept om je echt shit te voelen.

Romagi
    Bijdrager

Hoi gif-vrij, ik zie wel veel overeenkomsten met mijn eigen verhaal. Hoewel bij mij de aanleiding een andere is. Maar ergens klopt het ook wel.
    Ik ging “gezond” het ziekenhuis in. Maar omdat ik niet vanzelf kan ontlasten en maandenlang diaree had en mijn darmen leeg maak met water heeft dat de darm niet goed gedaan.
    Ik denk als ik niet meteen al veel gedaan had om “gezonde darmen” te krijgen ik er veel slechter aan toe zou zijn dan nu het geval is.
    Ik heb ook last van kleding die te strak zit. Eet ook niet buiten de deur want dan zit ik meteen daarna op de WC.
    En ik heb vaak gelezen dat dat echt vanuit de darm komt. Hoewel de diepere achtergrond en de lijst van klachten die daardoor ontstaan meestal de meest gewone dingen zijn terwijl het zoveel meer is. Ik heb me erbij neergelegd. Ik doe wat ik kan en als het geen resultaat geeft heb ik pech gehad. Operatie was december 2008. LAR-syndroom.
    Nu het een heel stuk beter gaat is het ook gemakkelijker om er niet de hele dag mee bezig te zijn. Maar helemaal loslaten gaat niet. Mensen die niet hetzelfde probleem hebben hebben vaak gemakkelijk praten. Dat ondervindt jij nu ook.
    Ik ben blij te lezen dat je in ieder geval nog veel eten verdraagt. De enzymen zouden moeten werken. Misschien niet meteen, maar er komt een dag dat je denkt – hee, het gaat beter.
    Ik denk wel dat je nog een lange weg hebt te gaan.

Binc
    Bijdrager

Gif-vrij,

Hoe zit het met je maagzuur productie dan? Ik ga ervan uit dat het daar ook niet goed zit. Ik zou stoppen met de focus leggen op je lever en het ontgiften daarvan. Je kunt ook nog bedenken of lever en pancreas formule iets voor je kan betekenen in combi met betaine hcl en gelatine.

Groenten enbananen zou ik drastisch minderen in jou geval.

Binc
    Bijdrager

Zo te lezen zou je er beter aan doen je vetten op te hogen. Wat voor groenten eet je dan? En hoe bereidhe ze?

Tanja
    Bijdrager

Goed om nu eerst met de enzymen rustig te kijken of je die verdraagt en hoe dat werkt. De reinigingen dan bewaren als redmiddel wanneer je voelt dat het echt nodig is. Jij weet hoe het voelt. Wellicht maakt dit traject dat het niet meer perse nodig is.
    Misschien is er iemand in de buurt waar je het kangen water bij kunt halen om dit uit te proberen, helpt gewoon goed bij ontgiften op celniveau. Dan wel bij PH 8.5 beginnen.

-B.arr
    Bijdrager

gif-vrij ik ben nog een leek op het gebied van leverreinigingen. Kun je mij adviseren?

Ik heb slik al heel lang supplementen voor bijnieruitputting, te denken aan adrenal (en schildkliersupport) plus Q10, R-alfaliponzuur, selenium en mariadistel.

Ik heb het gevoel dat ik niet goed functioneer. Moe, oor zit momenteel (toevallig) ook dicht, hoeft er niet mee te maken te hebben. Lusteloos. Weinig eetlust. Last van mijn nek.

Echter weet ik niet waar te beginnen en die reiniging van Moritz lijkt me zo’n gedoe.
    Echt werkelijk weet ik niet hoe ik simpel kan beginnen en of het een goed idee is.

In mijn voorsteltopic staat ‘n beetje hoe het er voor staat nu maar dat beschreef ik hierboven ook.

gif-vrij
    Bijdrager

@liesje,
    We hebben In ieder geval beiden een flinke zoektocht achter de rug en eigenlijk nog steeds mee bezig. Je eigen gevoel volgen is belangrijk, het kost alleen zo ontzettend veel tijd en energie om alles uit te zoeken.

@binc

Hoe zit het met je maagzuur productie dan? Ik ga ervan uit dat het daar ook niet goed zit. Ik zou stoppen met de focus leggen op je lever en het ontgiften daarvan. Je kunt ook nog bedenken of lever en pancreas formule iets voor je kan betekenen in combi met betaine hcl en gelatine.
    Groenten en bananen zou ik drastisch minderen in jou geval.

Maagzuur zou ook best kunnen. Heb tijden appelazijn gebruikt, maar slaat de laatste tijd niet goed meer aan. Ik stop nu met allerlei supplementen omdat ik overal heel slecht op reageer. Pas als ik iets heb laten testen en zeker weet dat er ergens een probleem zit ga ik iets doelgerichts nemen.
    Groenten lijkt me niet verkeerd toch? Ik gebruik heel veel in mijn bottenbouillons en stoofschotels. Vet eet ik dus nog steeds, ik ben alleen meer groenten gaan toevoegen.

@ Tanja,
    Ik ga me nu zeker richten op de darmen nu ik precies wat daar loos is. De leverreinigingen laat ik ook even rusten, is inderdaad veel te veel nu.
    En als de enzymen, pre en pro biotica goed aanslaan wil ik dat kangen water ook wel eens proberen. Jammer dat Maastricht voor mij zo ver is. 🙂

8 berichten aan het bekijken - 91 tot 98 (van in totaal 98)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.