Gewicht

Dit onderwerp bevat 49 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 4 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
  • Auteur

eeli
    Bijdrager

Ja, ik ben nog steeds aan het Waps-en 🙂

meer KH toevoegen, daar bedoel je de glutenvrije KH mee + groenten ?

Rapunzel
    Bijdrager

Ja vast! Glutenvrij graan: quinoa, rijst, boekweit, gierst. Groente: pompoen, wortel, doperwt, linzen, bieten (voorzichtig daarmee), groentesap (vergeet ik nog iets?). En dan nog honing. En een pietsie bessen misschien.

eeli
    Bijdrager

dank je 🙂

ik kan wel wat kilo’s gebruiken

ongelovigethomaz
    Bijdrager

Heel wat goede ideeën zijn al langs gekomen, maar ik wil toch nog mijn ervaring delen.

Ik ben weer aan het aankomen, na ongeveer 4 kg te zijn afgevallen aan het begin van het dieet. Het aankomen gaat mij nu te snel. De laatste maand heb ik een grote behoefte aan zuivelproducten. Ik maak sinds kort mijn eigen melkkefir (Lekker!) van biologische volle melk. Daar drink ik ruim 1/2 liter per dag van. Ook eet ik snacks van zuivel, bijvoorbeeld (oude) boerenkaas van rauwe melk. Naast de zuivel is mijn dieet nauwelijks veranderd vergeleken eerdere maanden. Ik eet geen grotere hoeveelheid gluten-vrije granen, groenten of vlees.

Veel succes met het aankomen Albert! Ik hoop dat je vindt wat voor jou werkt.

eeli
    Bijdrager

dank je !!!

Anoniem

Van zuivel wordt idd gezegd dat het zorgt voor insuline aanmaak en dus vetopslag.

Lievergezond
    Bijdrager

@joey..

Misschien niet bij iedereen..maar bij mij wel..

Ik heb een glucose-meter..en na het drinken van rauwe melk..schiet mijn

bloedsuiker omhoog 🙁

Jammer..ik vond de rauwe melk echt lekker…maar ben er dus maar mee

gestopt.

Dia.

ruud
    Bijdrager

Dia dat heb ik dus ook!

Ik kan er niet goed tegen nu.

En room zou dat wel beter gaan dan melk?

Ik denk bij mij wel.

ongelovigethomaz
    Bijdrager

Zou kefir dan niet beter zijn voor je bloedsuikerspiegel dan (rauwe) melk omdat de kefir korrels de lactose opeten? Naast de kefir heb ik ook yoghurt (met wat goede bacteriën) uit de winkel gegeten de laatste tijd, misschien is dat de grootste reden van gewichttoename. Yoghurt uit de winkel heeft veel meer lactose dan kefir en is lang niet zo gezond. Ben inmiddels met de yoghurt gestopt, omdat ik anders tegen 1 liter zuivel aankwam per dag! Ik werd een zuivel-junkie.

Lievergezond
    Bijdrager

@louise..

nee…die kefirkorrels maken een andere suiker…galactose..

Daar ging m’n bloedsuiker nog meer mee omhoog dan met rauwe melk..

galactose word in het lichaam omgezet naar glucose………..

@lievergezond..met room bij mij geen stijging bloedsuiker 😀

Dus lekker veel in de koffie.

Afgelopen zondag heb ik boerenkoolstamp gemaakt..met een beker slagroom

en nog een klodder boter…

Was voor het eerst sinds jan. dat ik weer aardappelen at..geen verhoogd

bloedsuiker.

Resultaat is dan wel een hele “machtige” stamppot..dus wij voelden ons alle 3

vlug verzadigd 🙂

p.s. ik ben verzekerd bij VGZ.

Ik kreeg een glucose-meter voor eigen bijdrage van 5 euro..en de stripjes om te meten

voor een eigen bijdrage van 10 euro..(100 stuks)

Misschien zit dit ook in jullie verzekering..en kun je zo er achter komen wat

bepaalde voeding in je lichaam doet..

Van pure chocolade b.v. gaat mijn bloedsuiker niet omhoog.. 😀

Niet dat ik nu de hele dag chocolade eet…sinds ik eet op advies van Mike heb ik

nauwelijks trek meer in zoet.

Dia.

ongelovigethomaz
    Bijdrager

@ Dia, goed om te weten zeg! Ik ga oppassen met de kefir. Handig zo’n glucose meter!

Rapunzel
    Bijdrager

Louise, het feit dat je jezelf een zuiveljunkie noemde zegt al genoeg! Alles wat je verslavend lekker vindt kun je gerust met de nodige achterdocht bekijken.

Angela
    Bijdrager

Ook ik kan goed ‘aarden’ 😉 Ben gegroeid door de Adrenanorm. Mijn buikomvang was echt giga, maar begint nu weer te slinken gelukkig. Ik leek wel 5 maanden zwanger 😉 Maar het was voor het goede doel, want ben erg opgeknapt door de Adrenanorm. Misschien dat meer van jullie de link met Adrenanorm niet leggen met het dikker worden?

ongelovigethomaz
    Bijdrager

@ Rapunzel, wat jammer dat je gelijk hebt! Zo’n verslaving sluipt erin…. Ik heb het vaker dat wanneer ik iets lekker vind. 😳

Rapunzel
    Bijdrager

Ik herken het helemaal Louise! Ook ik heb een tijd gehad waarin ik wel een kilo volle kwark of een liter yoghurt in één keer kon verorberen, zo lekker was dat en later bleek dat ik niet tegen caseïne kan.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.