Geklaarde boter

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Geklaarde boter

Dit onderwerp bevat 78 reacties, heeft 27 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  BC 4 jaren, 6 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 76 tot 79 (van in totaal 79)
  • Auteur

Anoniem

het voordeel van geklaarde boter is dat het niet makkelijk verbrand omdat er geen (nauwelijks) eiwitten meer inzitten.

Ook spettert het niet met bakken.

Sam
    Lid

Ik ga de volgende keer ook proberen om de eiwitten te verwijderen maar de boter sneller van het vuur te halen. Dan zit er vast nog wat vocht in maar ik ben benieuwd of het dan meer naar roomboter smaakt.

Weet iemand of het uitmaakt of je op je brood roomboter of geklaarde boter smeert? Ik ga er vanuit dat zonder verhitting je even goed roomboter kan gebruiken en dat de voedingswaarde van grasroomboter juist zo hoog is als ze onverhit blijft.

Tanja
    Bijdrager

Op brood kun je idd net zo goed boter gebruiken, ghee is alleen interessant als je het wilt verhitten of als je melkeiwitten niet goed verdraagt. De meeste boter is trouwens al gepasteuriseerd, voor de volledige voordelen zou je rauwmelkse grasboter moeten gebruiken.

BC
    Bijdrager

Ik heb gisteren ook Ghee van Remeker gekocht, bleken er enkele zwarte stippen op de bodem van de ghee. Ik dacht dat dit ook schimmel was. Ik contacteerde Remeker hierover:

Quote:

Die zwarte stippen zijn eiwitten die niet goed zijn uitgezeefd.

Kan geen kwaad.

Je kan de ghee gewoon nuttigen.

Voor de mensen onder ons die dachten dat het inderdaad om schimmel ging…. niet dus.

4 berichten aan het bekijken - 76 tot 79 (van in totaal 79)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.