FvD

Dit onderwerp bevat 422 reacties, heeft 18 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 14 uur, 48 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 423)
  • Auteur

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Bovenstaande twee twitter-berichten laten enkel het plaatje zien, niet de tekst. De plaatjes aanklikken voor de tekst.

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Bericht van Thierry via de mail:

Beste FVD-leden,

We hebben een hectische week achter de rug! In deze mail willen we u op de hoogte stellen van de ontwikkelingen rond de partij-organisatie.

Maar eerst willen we iets zeggen over de ongegronde verwijten van D66 over discriminatie en racisme. Verwijten die wij verre van ons werpen.

De commotie ontstond toen de nr. 2 op onze lijst Amsterdam, de Surinaamse-Nederlander Yernaz Ramautarsing door D66 en GroenLinks werd geconfronteerd met beschuldigingen van racisme vanwege dit interview uit juni 2016. Oordeel zelf. Handig zijn de uitspraken van Yernaz wellicht niet, maar discriminatie of racisme lezen wij er zeker niet in. Voor de duidelijkheid, zoals wij altijd hebben gezegd (en ook zullen blijven uitdragen): Forum voor Democratie neemt afstand van elke vorm van racisme en discriminatie, wij staan voor een open samenleving waarin iedereen wordt beoordeeld op individuele kwaliteiten, niet op huidskleur, ras, geslacht, seksuele geaardheid, etc.

Vice-Premier Kajsa Ollongren (D66) beschuldigde ons op basis van dit interview met Yernaz uit 2016 dat wij ‘openlijk discrimineren op basis van ras’, en dat wij ‘sommige Nederlanders anders behandelen dan andere’. Dergelijke onjuiste en demoniserende uitspraken, nota bene afkomstig van de Minister van Binnenlandse Zaken die verantwoordelijk is voor de staatsveiligheid en moet toezien op een eerlijk verloop van de verkiezingen, gaan echt alle perken te buiten. Daarom heb ik samen met Theo Hiddema aangifte tegen Ollongren gedaan wegens smaad en laster. In tegenstelling tot wat sommige media beweren is dit geen kansloze zaak (er zijn eerder vergelijkbare zaken geweest die ook tot een veroordeling hebben geleid) en is het ook geen publiciteitsstunt. Wij merken sinds de uitlatingen van Ollongren dat het klimaat danig is verhard en ook de veiligheidsmaatregelen moesten deze week verder worden aangescherpt.

Juist op dit moment – terwijl we de volle laag van media en gevestigde partijen kregen – meende een kleine groep leden het partijbestuur en de partij-organisatie ter discussie te moeten stellen. De media doken er meteen dankbaar bovenop. In deze fase van ons bestaan – waarin we zo’n duizelingwekkende groei meemaken – is het een slecht idee om de bestuurssamenstelling en de partij-organisatie ingrijpend te gaan wijzigen. Stabiliteit en gecontroleerde groei zijn op dit moment het allerbelangrijkste. Daarom heeft het partijbestuur haar standpunt toegelicht aan de pers. Hierop hebben twintig leden het lidmaatschap opgezegd maar er zijn ook honderden leden bijgekomen. Per saldo is ons ledenbestand deze week met ruim 500 leden gegroeid.

We laten de onrust nu achter ons en gaan verder met ons positieve verhaal voor een beter Nederland – zonder discriminatie of racisme – en een goed georganiseerde partij waarin we ons richten op de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 en gestaag verder gaan met de selectie van kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019.

Bent u geïnteresseerd om hierbij betrokken te zijn, dan bent u van harte uitgenodigd om zich aan te melden.

Thierry Baudet

Mike

jasper
    Bijdrager

FVD moet inderdaad verder gaan met hun eigen verhaal. Inhakken op D66 heeft denk ik niet veel zin: mensen zouden zo’n filmpje niet nodig moeten hebben om overgehaald te worden.

Ik was vorige week bij een FVD-bijeenkomst in Amsterdam. Linkse roeptoeters voor de deur. Het gebruikelijke beeld van megafoon, leuzen en mensen die bij het uitdelen van gezichten niet vooraan stonden. Probeerde kort het gesprek aan te gaan, maar na één minuut was ik letterlijk een gore kankerracist. Ze gingen onze partij slopen. Ik vroeg of ze geweld overwogen. Indien nodig gebruiken ze dat, werd me verteld.

Toen ik naar binnen wilde, probeerden ze me tegen te houden, maar beveiliging greep in.

Het FVD-idee voor Amsterdam werd me snel duidelijk: ondernemende en pragmatische mensen die ervaring buiten de politiek hebben opgedaan voordat ze er zelf instapten. Willen zichzelf en anderen laten afrekenen op resultaten. De enorme schaduwmacht van de PvdA verkleinen. Maar ook realistisch zijn en inzien dat sommige wensen juridisch niet altijd haalbaar zijn (geboren Amsterdammers voorrang geven op de woningmarkt) en dat andere kwesties een taak zijn voor landelijke overheid.

Maar los van de inhoud zag ik net als op het congres vooral redelijke mensen met wie je makkelijk de hele avond door kunt praten, biertje in de hand. Ook een paar niet-leden/twijfelaars. Zij wisten ongetwijfeld niet wat hen overkwam met die intimiderende herrieschoppers buiten. We konden gelukkig lachen om dit vrij trieste schouwspel.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Inhakken op D66 heeft denk ik niet veel zin: mensen zouden zo’n filmpje niet nodig moeten hebben om overgehaald te worden.

Jazeker heeft dat wel zin! Baudet kan een voorbeeld nemen aan Trump: verontschuldig je nooit en zet genadeloos de tegenaanval in. We moeten beseffen dat het oorlog is!

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Forum voor Democratie wil dat LEUGENAAR Halbe Zijlstra aftreedt:

Super om deze agressieve nieuwe aanpak van FvD te zien! Stem zelf over het aftreden van Zijlstra hier:

http://politiek.tpo.nl/2018/02/12/tpo-poll-moet-halbe-zijlstra-vvd-aftreden/

Momenteel 89% voor aftreden!

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Mike

Johnny
    Bijdrager

Na het zien van het YT filmpjes hierboven ben ik gelijk lid geworden van het FVD!!

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

😎

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Thierry Baudet houdt grote schoonmaak: Royeert drie kandidaat-Kamerleden
    Drietal had kritiek op koers Forum voor Democratie – Lees hun aanzeggingsbrief

http://politiek.tpo.nl/2018/02/16/thierry-baudet-houdt-grote-schoonmaak-royeert-drie-kandidaat-kamerleden/

Bij DDS zijn ze hier niet over te spreken:

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/02/forum-voor-democratie-royeert-nog-drie-leden-kritische-kandidaten-worden-uit-de-partij-gezet/

Who cares?

Leden van Forum voor Democratie die denken dat dit een goed idee is, zijn een onderdeel van het probleem.

Nee, cuckservatives zijn het probleem!

Zonde, mijn lidmaatschap is loesoe kan ik u vertellen.

Goodbye and good riddance!

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

FvD over royeren drie partijleden: ‘Ze bleven de confrontatie zoeken’
    Dissidenten ‘wilden VVD-achtige structuur invoeren bij Forum voor Democratie’

http://politiek.tpo.nl/2018/02/16/fvd-royeren-drie-partijleden-bleven-confrontatie-zoeken/

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Geroyeerde kandidaat-Kamerleden waarschuwen voor een ruk naar extreem-rechts van Forum voor Democratie

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/02/geroyeerde-kandidaat-kamerleden-waarschuwen-voor-een-ruk-naar-extreem-rechts-van-forum-voor-democratie/

En natuurlijk zijn de sufferdjes van DDS het daar mee eens. Thierry heeft gewoon wat mollen vanuit de oppositie, die zich hadden ingegraven in zijn partij, geloosd.

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Mike

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 423)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.