Fruit-/waterkefir

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Fruit-/waterkefir

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jasper 4 maanden, 3 weken geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

celticmyst
    Bijdrager

Ik drink vaak tussendoor fruitkefir van de Ekoplaza: Deze

Dit bevalt mij goed, maar het is wel vrij duur elke keer.
    (ze hebben deze flesjes ook met kombucha..)

NU hebben ze bij de natuurwinkel ook waterkefir, maar die is wel erg zoet en vorige keer kreeg ik daar een bloedsuikerpiek van.

Nu vroeg ik mij af, wat is nu beter, fruit-/waterkefir drinken? En hoe kan ik de kosten wat naar beneden krijgen?
    Zelf maken doe ik eigenlijk nooit……..

Of is het helemaal niet nodig de fruitkefir te drinken?

liesje
    Bijdrager

Ik heb waterkefir van Polder Kefir, prijs 3,65 voor 1 liter. http://www.thebaldbrewer.nl
    Ingredienten staan er niet op. Ik vind het evenwicht van zoet/zuur precies goed, maar smaken verschillen.
    Alles wat ik koop of probeer zal ik toch echt zelf moeten uitproberem.
    Ik kocht het voor de gezondheid van mijn darmen maar vergeet het steeds te drinken.

jasper
    Bijdrager

Heb net bovenstaande kefir gekocht bij de Ekodis aan het Beukenplein in Amsterdam, superlekker. Water, bio dadels, vijgen, appelazijn, suiker. Ze verkopen ook starters voor (water)kefir.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Heb net bovenstaande kefir gekocht bij de Ekodis aan het Beukenplein in Amsterdam, superlekker.

Als je een kolibrie bent, ja. Vijgen, dadels en suiker, dat is 3x suiker! Geen wonder dat celticmyst hier een bloedsuikerpiek van kreeg, je zit gewoon biologisch suikerwater te drinken. Maar biologische diabetes is beter voor het milieu!

Mike

jasper
    Bijdrager

https://www.thebaldbrewer.nl/over-polderkefir

“Het juiste tijdstip van “oogsten” is wanneer de waterkefir alle suikers heeft omgezet, zodat polderkefir nog slechts tussen de 2 en 4 gram restsuiker per literfles bevat.”

En anders gewoon drinken naast een beker Griekse yoghurt?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik ken hem, heb hem een keer ontmoet en gesproken. Ontzettend aardige en gedreven man. Ik heb het product geproefd en vond het ook aan de zoete kant. Ik heb sowieso niet zo veel met waterkefir.

Mike

Heksje
    Toeschouwer

Als je toch al Griekse yoghurt eet kan je net zo goed melkkefir gebruiken ipv waterkefir.

jasper
    Bijdrager

M’n punt was dat je iets vets ernaast kunt eten om een bloedsuikerpiek te voorkomen. Ik vind zowel water- als melkkefir lekker, dus ik ben blij met de opties.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.