Fagen

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  complotdenker 3 maanden, 3 weken geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

liesje
    Bijdrager

Wie heeft vanavond het TV programma gezien Gezond.Nu?
    Misschien TV programma terugkijken?
    Het ging o.a. over fagen. (faagtherapie)
    Antibiotica wordt/is resistent.
    In Georgie werken ze AL 100 JAAR met fagen. En veel mensen gaan naar dat land om daar behandeld te worden. Voor de meest gangbare bacterien en virussen kun je het gewoon in de apotheek kopen. Ze kennen inmiddels 2000 verschillende soorten fagen.

mijnlijf
    Bijdrager

Ja ik heb het gezien .
    In Nederland vinden ze het wiel liever 2 x uit !
    Omdat het niet officieel is gebruiken ze het niet .

complotdenker
    Bijdrager

Volgens Mike zijn dat witte bloedlichaampjes. Maar dat is toch niet wat die onderzoeker in de sloot vond en wat je in Georgië bij de aphotheek koopt?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik zie het misverstand al. Ik denk bij ‘faag’ aan ‘macrofaag’ (witte bloedcel), wat hier bedoeld wordt is een ‘bacteriofaag’. Dit zou een bacteriedodend ‘virus’ zijn. Volgens Dr. Lanka zijn bestaande virussen microscopisch kleine organismes die in primitieve levensvormen (algen) worden aangetroffen, niet in complexe organismes als mensen en dieren. Bovendien helpen volgena Lanka deze virussen het primitieve organisme gezond te houden. Het is dus zeer wel mogelijk dat deze bacteriofagen in algen in sloten worden aangetroffen en dat ze (super)bacterien te lijf gaan.

Mike

complotdenker
    Bijdrager

Oow Ja Haha, ik zij ook niet wat voor een faag. Nu is het voor mij duidelijker vond het eerst een beetje (f)vaag 😝.

Volgens mij zij Ron in de laatste aflevering van dotcom radio dat de patiënt uit het filmpje wel na twee dagen overleden was. Maar dat kan overal door komen. Soms halen ze bij mensen de helft van hun darmen weg, dat soort grapjes. Dus dat zegt niet echt veel.

In menselijke en dierlijke virussen geloofde ik al niet meer mede dankzij jouw uitleg 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.