Facebook, Twitter, YouTube en andere social media

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Facebook, Twitter, YouTube en andere social media

Dit onderwerp bevat 456 reacties, heeft 63 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 2 weken, 2 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 457)
  • Auteur

Anoniem

Ik sluit me aan bij Rinolo en Mike.

Ook heb ik me vorig jaar uitgeschreven bij FB, om meer hier en nu te zijn in alle rust. Forum’s en FB kunnen zoveel tijd kosten.

Wat vrysuyver zegt hierboven lijkt me ook een nadeel:

Quote:
    Een nadeel kan zijn, dat wat er op Facebook voorbij komt niet hier gevolgd zal worden en vice versa.

zou jammer zijn als er n tweedeling ontstaat. Daarnaast ben ik natuurlijk ook nieuwsgierig om meer gezichten te leren kennen. Echter het prettige aan dit forum vind ik dat het anoniem is. Niet heel Nederland hoeft me te herkennen en op de hoogte te zijn van gezondheidsklachten 😉

Anoniem

Bij het topic ‘passie’ kun je iets over je hobby’s schrijven, dat is een leuk idee.

Ik doe niet aan facebook, en dat zal zo blijven. Ik snap het op zich wel, het is net als de markt in de stad, logisch dat je daar een kraampje wilt opzetten met echte voeding, foto’s van echte voeding. Wie weet wie er allemaal langsloopt.

Maar op lange termijn, ik denk dat die hele virtuele werkelijkheid zijn langste tijd nu al heeft gehad. Alles online te koop, iedereen online op z’n mobieltje in de trein of wachtruimte, inchecken, uitchecken, toevoegen, liken. Het is zo bedrieglijk echt allemaal dat je bijna zou denken dat dit nu eenmaal de nieuwe werkelijkheid is.

Als ik jonge mensen in Nederland observeer, en ik vergelijk dat met dorpen in Azie waar helemaal geen computers zijn… of met de verhalen van onze ouders over de melkboer die de melk komt brengen… En als je dan begint te praten met mensen die 40 jaar ouder zijn en zelfs zij zeggen te geloven dat Zuckerberg de toekomst vertegenwoordigt… heel onwerkelijk allemaal.

We maken nu het hoogtepunt mee van het beeldschermpjes-tijdperk. Want het is natuurlijk een doodlopende weg, en gelukkig maar.

Lay
    Lid

Ik heb me 2 jaar geleden al afgemeld voor FB. Op mijn werk willen ze dat ik het gebruik, maar daar pas ik voor. Het kost teveel tijd en ik heb ook helemaal geen zin om maar altijd met de hele wereld connected te zijn. Ben blij als ik het geregeld krijg om heel af en toe een bericht op dit geweldige forum te plaatsen. Desalniettemin ben ik ook wel benieuwd naar forumleden (naar Dennis met zijn altijd waardevolle bijdragen, naar Danielle die ik bewonder voor al 10 jaar BV geven, naar Haydarpasa die met zijn gezin liters rauwe melk en kilo’s roomboter in een week wegwerkt, naar Ufo die mij een keer muggenzifter noemde maar dit zelf ook kan zijn en naar Caveman die ik overigens allang niet meer gelezen heb). Maar FB is geen optie voor mij. Laten we liever een keer allemaal tegelijk naar een lezing van Mike gaan. Wordt voor mij sowieso weer eens tijd! En Dirtsa, Dirtsa had ik ook graag nog ontmoet! En Janse om over earthing te praten. En Jenneke om over Buteyko te kletsen. Lijkt me ook zo intetessant. Ik wil jullie allemaal ontmoeten, haha, maar niet op FB. Truste!

Poekie
    Moderator

Geen facebook voor mij. Heb me er nog nooit mee bezig gehouden maar het heeft me dan ook nooit aangesproken.

Ik zou het ook bijzonder jammer vinden als er een tweedeling ontstaat. En wie ziet er op toe dat het daar goed gaat, Mike heeft geen tijd maar wel de knowhow. Volgens mij is het geen lang leven beschoren.

Vind het wel prima zo.

Ik vind het idee van Lay wel leuk, een ontmoeting met z’n allen, kan ook buiten een lezing van Mike om.

Lia

Anoniem

ik heb heel bewust geen facebook, om verschillende redenen.

Ik zie het ook niet als toevoeging, vooral omdat er nu al veel mensen zijn die het niet begrijpen of er toch niet voor willen gaan, ik zou de energie er niet voor hebben om steeds maar mensen te moeten overtuigen van waar ik mee bezig ben. In mijn prive leven heb ik het daar al druk genoeg mee.

Maar dat is mijn mening. Een ontmoeting met z’n allen lijkt me erg leuk.

Lay
    Lid

Ik heb Mike, Lia, Lievergezond en M.G.K. al ontmoet. Nu de rest nog :).

Anoniem

Ik sluit me aan bij Rinolo. Ik denk dat facebook tot vertroebeling en tweedeling

kan leiden, zeker gezien de algemene consensus hier. Dat zou zonde zijn.

Voor de facebookers, hier post ik zelf regelmatig leuk nieuws en inspirerende dingen:

http://www.facebook.com/PraktijkvanUnen

Anoniem

Fijn om gelijkgestemden te lezen over FB.. dat zijn er niet meer veel tegenwoordig! En Lay, goed plan! idd ontmoet ik jullie ook veel liever live dan virtueel via pixels, mooie omschrijving Thijs.

Anoniem

Facebook biedt wel meer mogelijkheden om met elkaar in contact te komen. Je ziet ook een foto en dat vind ik ook wel tof, nu zijn het vaak alleen maar namen voor mij…

autumn
    Bijdrager

@ Thijs en anderen

Ik wil een kort filmpje (1:30 min) posten die prachtig en ook wel ingrijpend illustreert wat Thijs bedoelt. Een aanrader! Ironisch genoeg heb ik deze overigens via Facebook ontvangen. 🙂

A message to all mobile users

Anoniem

prachtig filmpje Dennis wat heel goed illustreert wat er mis is met social media.

Mijn broer wilde graag weten wat zijn dochter (12 jaar) allemaal aan het “twitteren” is en vroeg aan mijn zoon(16) of hij dat kon zien bij haar. Mijn broer is anti computertijdperk en weet niet hoe het werkt.

Mijn zoon en ik hebben zitten kijken en ze presteert het dus op zo maar een dag om meer dan 275 twitterberichtjes te verzenden, met allemaal onzin overigens. En dat was niet alleen die ene dag..

Waar zijn we met zijn allen mee bezig? Leeghoofdige en onzinnige non-informatie te verstrekken naar elkaar. Dat is de reden dat ik zelf niet FB en geen smartphone heb. En al die zgn vrienden op Facebook, hoezo vrienden? Ik heb een hele andere definitie van vrienden

Anoniem

Heel herkenbaar 😥

Iklustvet
    Bijdrager

Is er nu nog iets gekomen van een facebook pagina? Mij lijkt het wel een goed idee. Ik wil graag nuttige dingen delen en laten zien waar ik voor sta, daar vind ik facebook heel geschikt voor. En dingen als dit http://www.thealphaparent.com/2013/02/the-truth-about-baby-food-jars.html komen ook voorbij op facebook. Ontstellend!

Anoniem

Er is al een WAPF-NL groep actief op facebook met heel leuke leden :D.

Zoeken op wapf en vragen om lid te worden is voldoende.

Zk

There are two ways of spreading light, to be the candle or the mirror that reflects it.

– Edith Wharton

cham
    Bijdrager

Ja idd Shizen zijn er veel mensen actief?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 457)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.