Even voorstellen en adviezen gevraagd: tomain

Forum Forums Stel jezelf even voor Even voorstellen en adviezen gevraagd: tomain

Tags: 

Dit onderwerp bevat 62 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 5 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 63)
  • Auteur

Liever gezond Thanks Wat geef jij toch welgemeende goede adviezen. Je zou een boek kunnen schrijven….!Maar nog even over die sole. Maak jij elke dag nieuwe. Ik deed 1/3 zeezout in een theepot en dan 2/3 water en dan laten staan en dan 2 eetlepels per dag s ochtends en in de avond. Maar jij schrijft dit overdag spreiden en de sole in water spreiden. Maar je gebruikt toch gewoon 2 eetlepels van dat zoutmengsel

Hoe kom je aan mariadistelzaad? Misschien kan je het nog een keer uitleggen wat betreft die sole en of het elke dag vers moet zijn?

En welke detoxkuur doe jij ?

Nou echt super bedankt alvast

ruud
    Bijdrager

Dat van dat keltisch zeezout, dat is zoals ik het doe.

Sorry als ik het weer anders doe dan die andere manier die ook vast heel goed werkt.

Ik maak idd elke dag een nieuwe pot met sole, maar dan een halve liter met een volle theelepel.

En dan telkens iets van een bodem sole van 2 cm in elk glas water dat ik drink.

Iedereen doet het weer anders.

Ik drink veel water per dag om te ontgiften.

Een glas per uur, streef ik naar.

Mariadistelzaad: bestellen internet, zie de link hierboven naar lasante, bedrijf in Delfzijl.

De detoxkuur is van Tine van der Maas, zie de links!

Thanks maar ik zie de links niet

ruud
    Bijdrager

Mariadistelzaad te bestellen bij La Sante in Delfzijl:

http://www.lasantedelfzijl.nl/search/index/mariadistelzaad?s=mariadistelzaad

Detoxkuur Tine van der Maas:

http://www.healsa.co.za/PDF%20Files/BasicWellness.pdf

Meer info over het werk van Tine van der Maas en de werkzaamheid van de kuur:

http://www.youtube.com/watch?v=3Qo6V0nRE6c

Anoniem

Tomain, heel kort: welk protocol jou ook het meeste aanspreekt: stabiliseer zsm je bloedsuiker, wees lief voor je lever en je alvleesklier en laat alle gluten staan. Je klachten roepen bij mij ogenblikkelijk de gedachte van candida op maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. Als je gericht bezig gaat je orgaanfuncties en spijsvertering te herstellen ontgift je vanzelf, wordt je gezonder en lossen problemen zich op termijn vanzelf op. Kies het protocol – of een combinatie – dat bij je past en ga langzaam.

Ik zou eerst dieetaanpassingen doen en dan supplementen toevoegen. Wanneer je nog niet helende voeding tot je neemt hebben supplementen denk ik nog niet heel veel toegevoegde waarde. Behalve gefermenteerde levertraan, geen supplement maar olie.

Bijv.

1. Begin met vet. Alle foute olie de deur uit en ga in plaats daarvan boter, ghee, olijfolie en kokosolie gebruiken.

2. Vervang vervolgens alle granen voor glutenvrij. Ik zeg niet dat je glutenintolerant bent, maar je hebt wel een ernstig spijsverteringsprobleem. Glutenvrij is dan sowieso de optie. Verminder tegelijkertijd je kh-intake en voer vet en eiwit wat op.

3. Verminder je kh-intake uit granen en neem daar kh-rijke groenten voor in de plaats. Pompoen, erwten en wortel zijn groenten die je kunnen helpen overbruggen. Linzen zijn ook goed.

4. Als je melk wilt gebruiken, kies dan voor rauw, of 24-uursyoghurt. Wees hiermee voorzichtig en terughoudend. Ik was enthousiast over yoghurt maar ben daar ondertussen van teruggekomen. Geit werkt dan weer wel. Boerenkaas (= rauw) ook. Maar dat is persoonlijk.

5. Begin ondertussen met gefermenteerde levertraan. Vitamine c in grotere hoeveelheden, sole, vitamine b (uit capsules of uit nutritional yeast) zijn de belangrijkste supplementen. Start ze één voor één als je dat nodig vindt en kijk hoe je reageert. B-vitamines helpen bij leverontgifting, evenals mariadistel zoals Lievergezond al noemde.

Voor je maagzuurprobleem zou je maagzuurcapsules kunnen gaan gebruiken. Je hebt ipv een teveel eerder een te weinig (zou ik denken). De klep tussen maag en slokdarm gaat dan open en dat geeft zuurbranden. Bovendien past een te weinig (verstoorde spijsvertering) meer bij de rest van je klachten.

Ga vooral langzaam en hou het simpel. Heb er vertrouwen in dat je vanaf nu goed bezig bent en dat je lichaam tijd nodig heeft problemen te corrigeren. Dit kan maanden, zo niet jaren, duren. Lees ervaringsverhalen, dat geeft vertrouwen. Hier hebben mensen ervaring, op de site van Bee vind je ook veel verhalen van mensen die uiteindelijk hun gezondheid hebben teruggekregen. Bedenk dat het jaren heeft geduurd voor je klachten kreeg. Dat is een cumulatief proces en helen is hetzelfde cumulatieve proces maar dan omgekeerd. Al die laagjes van ellende ga je één voor één kwijt raken. Kost ff tijd, maar dan heb je ook wat!

Hilda

Webmaster
    Bijdrager

Elke dag een nieuwe pot Sole? Dat is helemaal niet nodig! Gewoon 1/3e eltisch zeezout en 2/3e water met elkaar vermengen in een glazen pot en hier 2 maal per dag een THEElepel van oplossen in een glas water en opdrinken. De Sole na gebruik opbergen in de koelkast of buiten de koelkast op een koele, donkere plek. Je kunt met 1 pot maandenlang doen!

Tomain, ik merk dat je er slecht aan toe bent. Niet alleen vanwege de klachten die je beschrijft maar vanwege de chaos en verwarring in je posts. Je hersenen functioneren niet goed. Niet bedoeld als een belediging maar als een constatering! Ik merk ook dat hoe minder goed de hersenen functioneren hoe afhankelijker mensen zich opstellen en hoe minder zelfdenkend ze zijn. Deze quote van Charles Walters zegt alles:

Als het vreemd lijkt dat zo weinig mensen voor zichzelf lijken te denken, dan komt dat omdat het voedsel dat ze eten niet de voedingsstoffen bevat die dit mogelijk maken.

Je hebt heel duidelijk een ‘vertel-mij-wat-te-doen’-houding over je. Het is mijn ervaring dat met elke vraag die ik dan beantwoord ik vastzit aan tien nieuwe vragen en deze vragen houden nooit op. Totdat ik besef dat ik leeggezogen word met al mijn hulpbehoevendheid en vastgezogen ben in een slachtoffer-redder-dynamiek. Door ervaring wijs geworden doe ik hier niet aan mee. Er staat hier genoeg informatie en je krijgt al goede antwoorden van anderen waarmee je allang een begin had kunnen maken. Zo moeilijk is het allemaal niet, je doet net of het ‘rocket science’ is. Voorbeeldje: de link naar die detoxkuur van Tine van der Maas staat in de een na laatste post van Lievergezond, met nog tig andere links.

Ik heb een keer een vraag gekregen van een vrouw n.a.v. een artikel op keltischzeezout.com. Ik schreef daarin: “Tot nu toe heb ik het gehad over het behandelen van bodem en plant in een buitenomgeving.” Waarop zij vraagt: “Mist er misschien een stuk tekst daarvoor? Ik zie op de pagina nl. geen beschrijving over hoe de bodem en plant in een buitenomgeving te behandelen en dat wil ik nou net weten!” Met daarna meteen een rits vragen die allemaal beantwoord werden in het artikel! Ik antwoordde: “Ik weet niet wat je mist. De drie alinea’s ervoor gaan over toepassingen van zeemineralen in een buitenomgeving.” Maar deze mevrouw zag het allemaal niet. Terwijl het er klip en klaar stond! Dan haak ik op een gegeven moment af. Of je leert goed lezen, of je gaat maar een potje punniken of zo. Je kunt mij een hoop verwijten, maar gebrek aan duidelijkheid hoort daar niet bij!

Dit zijn allemaal mensen wier hersenen niet goed functioneren. Lievergezond is meer dan duidelijk geweest. Ik ook. Nu is het aan jou. Niet vragen, maar gewoon doen!

Ik wil wel dit kwijt over je klachten:

– Je hebt ernstige spijsverteringsklachten, waaronder candida (vandaar de gasvorming), maar zeer waarschijnlijk ook een verzwakte nier-, lever-, galblaas- en alvleesklierfunctie.

– Je hebt een ernstig verstoorde bloedsuikerspiegel.

– Je hebt een ernstig verstoorde hormoonspiegel. In ieder geval heb je schildklierklachten (gezien je verstoorde hersenfunctie), maar naar alle waarschijnlijkheid ook bijnierproblematiek.

Ik raad je aan naar een natuurarts te gaan die je natuurlijke schildkliermedicatie kan voorschrijven. De lever is wel degelijk te reinigen zonder galblaas. Koop het boek De ongelooflijke lever- en galblaaszuivering van Andreas Moritz en doe zijn protocol zo vaak als nodig is. Waterstofperoxide helpt inderdaad tegen ontstekingen maar je kunt een verheviging van ontstekingen ervaren omdat je lichaam beter in staat is warmtemechanismen te produceren. Ook kunnen latente ontstekingen alsnog actief worden. Je moet mega, mega, mega ontgiften, zoveel is mij wel duidelijk!

Het belangrijkste is dat je uit de passiviteit en in actie komt. De tijd van afwachten is voorbij!

Mike

ruud
    Bijdrager

Tomain: nog een correctie: hierboven zeg ik gepasteuriseerde appelazijn, maar beter is juist de ONgepasteuriseerde appelazijn!

Beste Mike, Bedankt voor je welgemeende reactie maar merkte behoorlijk wat irritatie bij je. Sorry dat is echt niet mijn bedoeling. Ik ben al 2 weken bezig om dingen uit te pluizen en alles om een rijtje te zetten. Aleen het is allemaal nieuw voor me en ik ben ook net naar een lezing van je geweest.

Ik ben niet het type die alles maar aankijkt en klakkeloos adviezen vraag. Ik ben juist iemand die het tegenovergestelde is. Maar sorry. Ik denk dat ik door mijn slechte gezondheid zo reageer…..waar je misschien gelijk in heb.Maar ik ben o zo blij dat ik eindelijke een forum heb gevonden over voeding etc.

Nou moet ik het nog zelf doen…en dar heb je helemaal gelijk in. De tijd van afwachten is voorbij…. maar 1 ding wil ik nog wel kwijt op je lezing gaf je aan dat je ook in zo,n fase heb gezeten dus hopelijk herken je mijn wanhopigheid. Ik hoop in de toekomst dat ik ook mensen kan adviseren i.p.v. leeg zuigen wat echt mijn bedoeling niet is en ik hoop wel Mike, lievergezond, cornelia, Dirtsa en Dia dat ik echt a.u.b toch nog om wat adviezen mogen vragen zoals ik al zei ik ben harstikke nieuw in voedingsland en IK GA ERVOOR…ik hou jullie op de hoogte Thankx Tomain

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Tomain, laat je gewoon soms flink de waarheid zeggen. Jij bent echt niet de enige die dit overkomt, koester dit, want dat betekent dat mensen jou de moeite waard vinden. Niet alleen met tips en het beantwoorden van vragen, maar ook door jou een spiegel voor te houden.

En je mag uiteraard vragen blijven stellen, ervaringen delen. Graag zelfs, want wij kunnen ook weer leren van jou hoor.

Probeer niet alles in 1 keer te begrijpen en te omvatten. Maar begin stapje voor stapje.

Lees regelmatig je eigen topic nog eens door, en pak iedere keer iets waar je wat mee gaat doen.

Heel veel succes.

Webmaster
    Bijdrager

Tomain,

Dit was even een wake-up call. Natuurlijk willen we je helpen, maar je moet wel goed doorlezen wat anderen schrijven om jou te helpen en niet alleen maar vragen, vragen, vragen, want dan ga je inderdaad te veel nemen en te weinig teruggeven. Wat jij ons terug kunt geven is vooruitgang, dan hebben wij ons doel bereikt! Ik was niet geirriteerd, ik heb alleen nogal een directe, confronterende stijl. Jij mag zeker nog om advies blijven vragen, maar denk vooral zelf ook mee!

Mike

Was ook even nodig Dirtsa en Mike die wake up call.en ik moet het toch zelf doen. De tijd van afwachen is voorbij Mike en zelfverantwoordelijke zelfbepaling. Ik moet het zelf doen vanavond nu echt definitief een goed plan gemaakt om stap voor stap te beginnen en bestellingen gedaan.

Morgen eetschema verder maken en boos op zelf worden.

Thanks

tinuz
    Bijdrager

Zo ik ben toch maar heel rustig met fase 1 van Gaps begonnen en voorichtig bovenstaande adviezen aan het gebruiken de Sole en appelazijn. En alle andere spullen besteld ,maar ik merk wel dat mijn lichaam behoorlijk moeite heb met fase 1 doordat ik behoorlijk last heb van hypoglycemie. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik weet dat ik natuurlijk iets meer de kh rijke groenten kan ophogen maar dat mag niet echt in fase 1 iemand nog ideeen.. Verder nog eenvraagje voor de appelazijn hoe kan je dit rustig opbouwen om toch profijt te hebben van de dosis in combinatie met Sole. Ik kreeg al direct pijn in mijn maag.

En Mike ik wil nog even terug komenop mijn schildklierfunctie die is laatst getest en die was goed. Kan het zijn dat hij toch op een laag pitje staat en kan ik dan zomaar schildkliermedicijnen nemen ?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Er wordt wel eens geadviseerd te beginnen met fullgaps, en dan langzaam terug naar fase 1.

tinuz
    Bijdrager

Thanks Dirtsa

Met full gaps bedoel je mee alles wat je in gaps 4 mag en hoeveel weken hou je dat dan aan voordat je weer terug gaat naar fase 1.

Nog even een vraagje over die appelazijn is het beter om die los te gebruiken dus niet in combi met Sole Hoeveel mag je van die appelazijn in het water doen. Ik gebruik nu 2 theelepels op een glas water.

Webmaster
    Bijdrager

Voor GAPS-vragen ben je denk ik het best af bij Gerrit.

2 theelepels appelazijn komt neer op 1 eetlepel. Dat is in het algemeen de juiste dosering. Maar als dit te heftig voor je is op dit moment, laat je dan niet leiden door wat ik of anderen zeggen, maar door wat je lichaam je vertelt. Als momenteel 2 theelepels teveel is, ga dan terug naar 1 theelepel en kijk wat er dan gebeurt.

Wat betreft die zgn. ‘normale’ schildklierfunctie, die ken ik zo onderhand wel. Refentiewaarden zijn niet hetzelfde als optimale waarden. Daarnaast test men niet de schildklier maar de hypofyse (TSH wordt geproduceerd door de hypofyse). Je vrije T3-waarden zouden getest moeten worden, m.a.w. in hoeverre zijn je lever en darmen in staat om T4 om te zetten in T3? Wedden dat er dan een heel andere uitslag uitkomt? Je moet een jou gunstig gezinde natuurarts vragen dit voor je te laten testen. Ik beveel altijd Ron Velthuis aan: http://www.natuurarts-praktijk-zutphen.nl/.

Mike

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 63)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.