Even voorstellen Anna 67 (astma)

Forum Forums Stel jezelf even voor Even voorstellen Anna 67 (astma)

Dit onderwerp bevat 53 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 7 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 54)
  • Auteur

Binc
    Bijdrager

Er is niks mis met korrels op je tong. Daar moet ik nu weer niet aan denken eigenlijk. Maar in feite als je een sole goed klaar maakt smaakt het niet zout. Je kunt er ook nog wat appelazijn bij doen.

Dat vasten zou vanzelf moeten gaan. Aks je lichaam vraagt om eten is het verstandiger om gewoon wel te eten.
    Je eet wel weinig als je zo laat eet. Als je niet voldoende voedingsstoffen in je lijf hebt en je gaat ook nog eens niet eten kun je schildklier problemen krijgen. Wellicht speelt er ook een bijnieruitputting welke weer van invloed is op je schildklier.
    Fijn dat je wat hebt aan de tips. Ben benieuwd hoe het gaat als je gaat starten met vitamine c.

Anna67
    Bijdrager

Wat een kennis in dit forum! Nog veel te leren…..
    Trouwens erg interessant de info over vitamine C als oxidant. Nu ik dit weet ga ik zeker meer vitamine C gebruiken en dan de natuurlijke die je mij hebt geadviseerd hebt. Ik was altijd in de veronderstelling dat een te veel aan vitamine C gewoon weer uitgescheiden wordt, klopt dit dan nog? Ook doet het vitamine C verhaal mij denken aan Buteyko waar ik nog heel trouw mee bezig ben, ook dat komt neer op zuurstofvoorziening voor de cellen.

Ik laat je zeker weten hoe het mij vergaat met extra vitamine C. Ga dit weekend de supplementen bestellen.

En ik denk dat je gelijk hebt dat ik niet moet overdrijven met vasten. Ik heb ook gelezen dat astma vaak samenhangt met bijnieruitputting en dan is vasten niet verstandig.

Dank voor je tips!!

Binc
    Bijdrager

Teveel aan vitamine C plas je idd weer uit. Advies is 1000 mg per uur omdat als je meer neemt in een uur dit zonde is juist omdat je het uit plast. Vitamine C ondersteunt ook de bijnieren. Dus wellicht heb je daar wat aan. Evt kun je nog eens gaan lezen over dierlijk bijnierextract. Geen idee of je daarmee bekend bent?

Idd zou ik niet gaan vasten als je lichaam anders aan geeft. Wel jammer dat je geen rauwe melk producten lust. Haal je deze producten wel bij een goed adres? Op dit forum is ook een topic alleen lezen forum. Daar kun je misschien ook nog wat mee. De site voeding is gezondheid geeft ook heel veel info.

Ben
    Bijdrager

Ik wil niet teveel verwarring gaan scheppen in het vitamine C verhaal en aanbevolen product, maar realiseer je wel dat natuurlijke vitamine C poeders van bessen nooit getest worden op de mogelijke aanwezigheid van o.a. nanodeeltjes. Ook wil ik opmerken dat je soms best wel veel bessenpoeder nodig hebt om aan de hoeveelheid van 1 gram/1000mg ascorbinezuur te komen. Met bv. camu camu poeder soms wel tot 15 gram en dan moet je er nog wel van op aankunnen dat de hoeveelheid aangegeven ascorbinezuur in het product klopt (ik kan het zelf niet testen). Tijdens het droogproces gaat er namelijk veel verloren. En waarom zou acerola poeder een (veel)hoger content aan ascorbine zuur bevatten dan camu camu, ook al wordt dit soms op de verpakking wel aangegeven. Een andere vorm van droogproces misschien? Indien je spreekt over een acerola extract kan ik me een hoger content uiteraard wel voorstellen.
    Door de aanwezige andere stoffen geloof ik wel dat een complete vitamine c poeder van bv. fruit beter door het lichaam kan worden opgenomen en dan met name door de aanwezigheid van kleine hoeveelheden mineralen zoals magnesium, zwavel, koper en zink. Maar persoonlijk neem ik door de hedendaagse omstandigheden mbt o.a luchtvervuiling, deze mineralen liever extra als supplement in (veel) hogere hoeveelheden dan standaard aanbevolen.
    Dat een teveel aan ingenomen hoeveelheid ascorbinezuur wordt uitgeplast en dat het daarom zonde zou zijn om een grotere hoeveelheid in te nemen dan bv. 1 gram is ook weer zo’n verhaal waar je vraagtekens bij kunt plaatsen. Hoe ik er zelf al een aantal jaartjes over denk, is dat een inname van 3 tot 5 gram ascorbinezuur per keer geen verspilling hoeft te zijn en wel degelijk zijn werk doet in het lichaam (beter dus dan die 1 gram) voordat het wordt uitgescheiden door de nieren. Wel is het dan belangrijk om je mineralen inname ook te gaan verhogen en dan met name die ik eerder aangaf.
    Zoals je wel uit dit verhaal wel kunt opmaken, gaat mijn persoonlijke voorkeur daarom naar puur ascorbinezuur.
    Mocht je o.a. het nanoverhaal of de hoeveelheid van poeder (ook misschien het kostenplaatje) die je moet gaan innemen om tot die 1 gram ascorbinezuur te komen, niet van belang vinden en je beter voelen bij de natuurlijke poeders…de keuze ligt uiteraard altijd bij jezelf.

Ben
    Bijdrager

De goede probiotica producten zijn vaak erg prijzig. Mocht je een goede hebben gevonden, heeft er dan iemand al over nagedacht om deze zelf te gaan ‘kweken’ of vermenigvuldigen. Ik heb begrepen dat dit eenvoudig kan met een yoghurtmaak apparaat en dat je met één capsule van een goede probiotica deze bij wijze van oneindig zelf kan gaan vermenigvuldigen. Op deze manier kan ook duidelijk worden of de bacterieen in het gekochte product (nog) wel levend zijn.

Binc
    Bijdrager

De vraag of ascorbinezuur beter us dan acerola is al eens gesteld. Het antwoord daarop is andersom. In het vitamine c topic is daar vaker iets over gezegd.
    Dit is een antwoord welke Gerard destijds gaf in het vitamine c topic.

Binc
    Bijdrager

Die extra mineralen kunnen toch altijd nog? Het gaat nu puur om de vitamine c. Magnesium kun je weer via de huid doen met magnesium badjes.

Ben
    Bijdrager

Werkt ascorbinezuur beter dan acerola? Iemand die dat weet?

september 28, 2017 om 11:47 am #185421REACTIE

Gerard

Bijdrager
    ”Eerde andersom: Met acerola zitten de bioflavnoïden er meteen bij. Wellicht lang niet alle, maar je eet toch nog andere dingen ook.
    In acerolapoeder zit per gewichtseenheid 17 gram vitamine C per 100 gram. Om dezelfde hoeveelheid vitamine c binnen te krijgen als met pure vitamine c moet je er dus 6 keer zoveel van innemen. Maar omdat het in acerolapoeder samenkomt met nog een hele rij stofjes, kan het effect sterker zijn. Uitproberen maar?”

Het is wat mij betreft dus een aanname dat er 17 gram vitamine C in 100 gr acerola poeder zou zitten. Mocht dit echt zo zijn, dan klopt het dat in dit geval er 6 gram acerola poeder nodig is om tot 1 gram ascorbinezuur te komen.
    Of het effect sterker is heb ik al besproken en is naar mijn idee ook zeker aanneembaar. Hetzelfde is naar mijn idee ook aanneembaar bij puur ascorbinezuur als je deze samen met de door mij benoemde mineralen zou innemen of dat deze in ieder geval in voldoende mate in het lichaam aanwezig zullen zijn. Zwavel alleen zorgt ook al voor een betere opname (in de vorm van bv. msm of taurine.)

Binc
    Bijdrager

Je hebt idd ook meer nodig van acerola. Daarom is het ook duurder. Ik ben geen fan van ascorbinezuur. Buiten dat, ik kreeg er giga dorst van. Maar zoals ik al zei, lever en ander orgaanvlees is de beste multi.

Ben
    Bijdrager

Die acerola poeder heeft toch wel mijn nieuwsgierigheid gewekt mbt het ascorbinezuur gehalte.
    Een verse acerolabes zou ca. 5% aan ascorbinezuur bevatten.
    De acerola poeder die bij andere aanbieders wordt verkocht(o.a. pit-pit, superfoodsonline), omschrijven dat de poeder 10% aan vitamine C zou bevatten. Dus van deze aanbieders zou je 10 gram poeder moeten gebruiken om aan 1 gram ascorbinezuur te komen.
    Het merk HealthForce Truly Natural Vitamine C bied een vorm van acerola cherry (bes) extract/concentraat poeder aan. Bij elke 1,5 theelepel van deze poeder zou je aan 302 mg complete vitamine C binnen krijgen.
    Dit komt dus neer op dat je ca. 5 theelepels zou moeten gebruiken om aan 1 gram vitamine C te komen.

De acerola poeder van leefbewust zou dan dus van een geheel andere kwaliteit kunnen zijn; in ieder geval met betrekking tot het vitamine C gehalte.

Nogmaals, welke voorkeur iemand kiest/heeft met betrekking tot vitamine C, dat is aan een ieder zelf.

Ik gebruik zelf al lange tijd de pure ascorbinezuur kristallen en heb zelf gelukkig geen last van bijwerkingen als dorstigheid. Ook mijn maag kan er goed tegen, zelfs bij inmiddels hogere doseringen. Ook wil ik er zeker van zijn dat als ik een bewuste keuze maakt om bv. 3 gram ascorbinezuur te willen gaan innemen, ik deze ook binnenkrijg.

Soms kan ik alleen niet goed begrijpen als iemand absoluut geen voorstander zegt te zijn voor het gebruik van een geisoleerde vorm zoals ascorbinezuur, maar daar in tegen geen enkel probleem heeft om een geisoleerde vorm van bv. vitamine D wel in te nemen. Ja echt…ik kom ze tegen. Zo kun je natuurlijk ook gaan denken over mineralen, moet je deze dan wel in geisoleerde vorm willen innemen/gebruiken. Magnesium is daarvan een welbekende voorbeeld. Wat voor een onevenwichtigheden zou dat allemaal niet mogelijk kunnen veroorzaken 😉

Anna67
    Bijdrager

Als ik dit zo lees dan denk ik dat ik beide ga gebruiken, ascorbinezuur (in veeeeel grotere hoeveelheden dan ik gewend was) en de natuurlijke vitamine C erbij. Ik slik al zink en magnesium. Hoe zit dat met koper en zwavel? Ik heb wel iets gelezen over MSM, en dat dat goed is voor mensen met longproblemen. Kan ik dat zomaar gaan slikken? En koper supplementen zeggen mij niets, bestaat dat?
    En ik moet leren om orgaan vlees te gaan eten, dat gaat wel lukken met bijvoorbeeld lever.

Ik heb alleen in dit forum iets gelezen over dierlijk bijnier extract. Zou mij dat kunnen helpen? En hoe te beginnen?

Ik overweeg om toch weer de rauw melk producten te gaan proberen maar voorzichtig opbouwen met eerst kaas. Ik ben zo ziek geworden van de kefir en juist mijn longen vulden zich met slijm, was heel akelig. Misschien heb ik zo’n slechte darm gezondheid dat zo’n stoot goede bacteriën ziekmakend kan zijn??

Wat Ben schreef over zelf probiotica maken met yoghurt machine. Ik weet nooit hoe te beginnen met dit soort dingen…. de hoge prijzen voor een probiotica houden mij ook een beetje tegen, ook omdat ik niet zeker weet of het goed is voor mij.

Ik vind het echt super aardig van jullie dat jullie zo met mij meedenken!! Bedankt daarvoor!!! 🙂

Ben
    Bijdrager

Anna, met een aantal punten kan ik je nog wel verder helpen en kom daar nog wel op terug. Vragen mag natuurlijk altijd.
    Afhankelijk van de dosis zink en en hoe vaak je dit al dan niet dagelijks inneemt, zou ik zelf even iets terughoudender worden, totdat meer duidelijker is of je hier ook de juiste hoeveelheid koper bij binnenkrijgt. Ik heb hierover mijn twijfels omdat je zegt op dit moment ook nog geen orgaanvlees/lever te eten. Ook in verband met je longen kan ik je een extra inname van koper adviseren. Koper komt ook terug in de al eerder besproken formule van Tony.
    Met dierlijk bijnier extract heb ik totaal geen enkele ervaring, maar volgens mij is Binc hier wel een ervaringsdeskundige in.

Binc
    Bijdrager

Ben,

Er is nog een topic vitamine C. Er zijn er meerdere maar zocht eigenlijk naar deze. Ik dacht dat Mark een keer geschreven had ergens op het forum over GMO in ascorbinezuur. Dat je het beste ascorbinezuur uit Schotland kan hebben geloof ik. Exact weet ik het niet meer. Voor wat betreft welke variant vitamine c je neemt in de vorm van bessen. Duindoorn schijnt ook goed te zijn. Ik combineer de acerola met de vetoplosbare vitamine c.

Ik denk dat je je mineralen idd ook veel beter dan uit een potje binnen kan krijgen.Misschien is het boek geef je ogen de kost iets voor je? Hierin staat heel veel info over vitaminen en mineralen. Lever bevat o.a heel veel magnesium en vitamine C en nog tal van meer mineralen waaronder ook koper. Lever kan je dagelijks multi zijn. Daarom refereer ik ook naar de vetoplosbare vitamine C welke je evt kan combineren met wateroplosbaar. Ken je het topic waar zelf leverpillen worden gemaakt?

Binc
    Bijdrager

Anna,

Ik herken je klachten die je krijgt met Kefir. Ik had dit in beginsel ook. En het is zeer waarschijnlijk een histamine reactie. Gaat rauwmelkse yoghurt ook niet? Ik dacht begrepen te hebben dat je de rauwmelkse producten vies vind?
    Ik zal niet zeggen dat ik ervaringsdeskundige ben voor wat betreft bijnierextract hoor. Alleen vanuit mijn eigen ervaringen dan en wat ik hier geleerd heb. Bovendien heb ik zelf ook nog steeds e.e.a op te lossen inmiddels.

Maar ik weet wel dat histamine en slijm een oorzaak kan zijn van maagzuurtekort. Maagzuurtekort heeft weer een relatie met bijnieruitputting. Zie onderstaande link hierover. Ken je het ebook bijnieruitputting? Vitamine C is een vitamine die al ondersteuning geeft aan o.a je bijnieren.

http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html

Ben
    Bijdrager

Binc, het is naar mijn idee nergens voor nodig om die duurdere vorm van ascorbinezuur te gaan kopen van DSM. Hun product heet quali-c en wordt inderdaad geproduceerd in Schotland.
    Zelf eet ik geen bessen meer vanwege de mogelijke aanwezigheid van nanobiologie, waar ik me vooral het laatste jaar grondiger in verdiept heb. In het verleden heb ik ooit ook wel eens duindoornbessen proberen te eten, maar kreeg ze niet naar binnen. Ook in de poedervorm niet.
    De ascorbyl palmitaat (vet/water oplosbare vitamine c) heb ik in het verleden ook voor lange tijd gebruik, maar ben daar vanaf gestapt.
    Ik heb de topic over de lever’pillen’ gezien, maar zie mezelf dit niet doen. Die behoefte is er niet. Ook lever wil ik trouwens niet teveel eten omdat ik daar ook een iets andere mening over heb dan vele anderen op deze forum. Ook vanwege de nanobiologie ben ik van mening dat de lever minder schoon is als dat de meesten denken. Ja, ik ben me ervan bewust dat het een reinigingsorgaan is. Ik ben ook niet direct een felle tegenstander hierdoor, maar het eten ervan vind ik 1x per week wel lekker en genoeg. Een goed stukje leverworst of pate vind ik zo nu en dan ook wel lekker. Via lever krijg je uiteraard ook de vetoplosbare vitamine C binnen.
    Bepaalde soorten mineralen krijgen we (wederom mijn mening) niet meer voldoende binnen via alleen voeding. Ik heb daarom ook niets tegen het extra bij supplementeren hiervan en acht het zelf als noodzakelijk.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.