Even voorstellen Anna 67 (astma)

Forum Forums Stel jezelf even voor Even voorstellen Anna 67 (astma)

Dit onderwerp bevat 53 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 5 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
  • Auteur

Anna67
    Bijdrager

Bedankt voor het meedenken!!!
    Die Tonny P. is wel een aparte snuiter! 😉 maar ik vind dat wel leuk, het schrikt mij niet af. Ik heb (hoop ik) geen schade aan mijn longen, geen COPD maar wel lichte obstructie helaas en ik hoop die er ooit nog uit te krijgen. En veel gepruttel en vernauwing in mijn longen.
    Klopt, ik heb extreme stress ervaren en die stress zit nog vast in mijn systeem en in mijn denken. Ik probeer nu los te komen van familie dynamiek maar dat is nog niet zo gemakkelijk helaas. Goed om te weten dat stress ook je darmgezondheid beïnvloed, dat wist ik niet. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat dat weer hersteld is.
    Ik ga het eerst proberen met goede voeding, rust en ontspanning.

Ik heb nog een vraag over de botten bouillon, moet die heel dik zijn van de gelatine? Dat is bij mij niet zo, helpt het dan voldoende? Of het het wijs om gelatine als supplement te nemen (als dat bestaat)?
    Wat betreft de kwik vergiftiging, dat laat ik even liggen (hele traject schrikt mij ook een beetje af) maar ik onthou het wel mocht rust en voeding niet helpen, dan moet ik toch verder zoeken.

Dank jullie nogmaals wel voor het meedenken!!

Binc
    Bijdrager

Hoi Anna,

Bottenbouillon zou idd dik moeten zijn als ie afgekoeld is. Als dat niet het geval is meer botten gebruiken. De bouillon kun je ook weer gebruiken om stoofpotten van te maken. Gewoon heel veel maken en in vriezen. Wil je een supplement als gelatine dan kun je denken aan de gelatine van great lakes. De groende variant kan je door je thee doen of door andere dranken. Je proeft er niks van terug. Met de rode bus kun je lekkere toetjes maken zoals panacotta. Onlangs heeft Tanja Stevens een heel tof kookboek uitgebracht. Deze is als ebook te krijgen maar ook als gedrukt exemplaar.
    Toevallig heb ik het boek net binnen en ben er heel blij mee.
    Het boek heet Geef je ogen de Kost. Hierin staan allemaal gezonde recepten ook om goeie bouillons te maken, en een hoop achtergrond informatie.

Voor wat betreft de gelatine zie onderstaande link.

https://www.ergomax.nl/voedingssupplementen/gelatine

Ben
    Bijdrager

Sterkte toegewenst met je herstel en eventuele verdere zoektocht.

Binc
    Bijdrager

De dikte is ook afhankelijk van of je genoeg botten gebruikt. Beter te royaal dan te weinig.

Heb je er wel eens over gedacht om vitamine c te gaan gebruiken van goeie kwaliteit?

Anna67
    Bijdrager

Hoi Binc en Ben,
    Heb je advies welke vitamine C van goede kwaliteit is?
    Dank jullie voor de tips, ik ga zeker de gelatine als supplement gebruiken en ga stoeien met het zelf maken van goede bouillon.
    Het boek lijkt mij ook interessant,ga hem zeker kopen.

Nu ik toch bezig ben, hebben jullie advies welke probiotica ik heb beste kan gaan gebruiken? Kefir verdraag ik niet en product van rauwe melk vind ik erg vies.
    En hoe doen jullie dat met slagroom bijvoorbeeld, gebruiken jullie slagroom van rauwe melk (bestaat dat?) of komt dat niet zo nauw?
    Zoals jullie merken ben ik nog een beginneling. Vind het nog best lastig.

Binc
    Bijdrager

De meesten gebruiken ascorbinezuur. Maar acerola poeder is beter opneembaar.

Je kunt ook nog denken aan het eten van lever van goeie kwaliteit. Dat is ook een vitamine bom. Met inname van vitamine c bedoel ik hoog gedoseerd. In beginsel elk uur van de dag.

Probiotica kan ik je niet echt tips over geven. Ik was helemaal weg van de prescript assist. Dit was ook echt een goeie probiotica. Alleen gaan er inmiddels verhalen de ronde dat de samenstelling ervan is veranderd. Hoewel het nog de vraag is of deze oplage in Nederland al aangepast is. Wellicht is er nog oude voorraad. Dan heb je een goed product in handen. Je zou dat evt kunnen vragen bij de webwinkel. Ik zie dat de webwinkel leefbewust deze nog steeds verkoopt. Ik vermoed dus dat dat nog wel het goeie product is aangezien de eigenaar van de webshop heeft aangekondigd dat deze er binnenkort uit gaat. Mogelijk heeft hij dus nog wel de oude voorraad.

Binc
    Bijdrager

Slagroom kun je gewoon bij de winkel halen. Net als crème fraiche. Er bestaat rauwmelkse room. Dat is het room van de melk. Maar deze is heel lastig om op te kloppen en krijg je niet zo stevig als gewone slagroom.

Anna67
    Bijdrager

En weet je iets over deze probiotica?

“Bio Kult is de therapeutische probiotica die Dr Natasha ontwikkelde om de darmen een gezonde darmflora te geven. Het is een onmisbaar onderdeel van het GAPSprotocol. Alhoewel er mensen zijn die hun darmen genazen met gefermenteerde groente en melkprodukten in grote hoeveelheden. Zowel bio-kult als gefermenteerde andere producten moet je langzaam opbouwen. Bio-kult kan je bestellen bij http://www.gapsdieet.nl/bestellen/

Super dat ik gewoon de slagroom en zure room uit de winkel kan gebruiken. Best lastig om vet te eten.

Ik slik nu vitamine C van Solgar of van NOW.
    Dus je zegt elk uur vitamine C en voor hoe hoe lang? Is de vitamine C die ik nu gebruik ook goed genoeg tot het op is? Of zet dat geen zoden aan de dijk?

Binc
    Bijdrager

Ik ken de biokult idd. Heb deze zelf ook gebruikt toen ik gaps deed. Maar deed niks bij mij. Wellicht per persoon verschillend.

Zelf geen etvaring met de vitamine c waar jij het over hebt. Het lijkt mij nogal een geïsoleerde vorm. Je hebt verschillende vormen vitamine c namelijk.
    Je kunt de acerola ook combineren met de vetoplosbare vitamine c. Ascorbyl Palmitaat. Hoe lang durf ik niet te zeggen. Hier een stukje info over vitamine c. Ik denk dat je dat zelf moet ervaren.

http://www.voedingisgezondheid.nl/vitamine_C.html

Gebruik je ook sole en gefermenteerde levertraan?

Anna67
    Bijdrager

Super dat je me op weg helpt.
    Ik ga jouw advies onderzoeken en waarschijnlijk ook bestellen.
    Ik gebruik geen gefermenteerde levertraan, heb daar al wel wat over gehoord in dit forum. Heb je misschien een link? Heb je dat ook in capsule vorm?

Vroeger als kind vond ik lever heerlijk met gebakken ui maar nu zie ik er wat tegen op om te gaan eten omdat ik het zelf moet klaarmaken en het er zo smerig uit ziet, leuk klusje voor mijn man! 😉
    Twee km van waar ik woon kan ik Drents weide vlees kopen, dat is ideaal!!

Binc
    Bijdrager

Er zijn verschillende vormen. De capsules zijn best duur. Zelf gebruik de de variant met kokos en boter olie. Stukken goedkoper. Onderstaand de link waar je het kan bestellen. En ook kun je het evt bij ergomax bestellen. Welke variant voor jou het beste zou zijn weet ik niet zo goed. Misschien dat iemand anders je daarin kan adviseren.

https://www.vitavie.nl/product-categorie/levertraan-boterolie/

Orgaanvlees kun je ook verwerken in gerechten. In het boek geef je ogen de kost staan daarover ook recepten.
    Lukt het je echt niet dan kun je nog aan glandulars denken zoals lever Glandular. Maar is wel duurder natuurlijk.

Binc
    Bijdrager

Hier het topic over levertraan. En ik zou ook sole gaan drinken van keltisch zeezout. Geen ander zout!

Binc
    Bijdrager

Heb jij er eigenlijk moeite mee om ontbijt en lunch over te slaan? Ik bedoel, moet je jezelf dwingen om eten uit te stellen of heb je gewoon geen trek?

Binc
    Bijdrager

Voor wat betreft die probiotica van prescript. Hier een link over welke je moet hebben mocht je besluiten deze te nemen. Het gaat om het linker potje. Het potje met de oranje label niet bestellen. Dat is de variant van prescript die dus is veranderd.

https://www.ergomax.nl/merken/prescript-assist

Anna67
    Bijdrager

Ik drink geen sole maar neem na een glas water een paar korrels keltisch zeezout en zuig erop. Dat vind ik lekker maar sole in een glas water vind ik erg vies (klinkt niet logisch maar zoutig water brrrrr) denk je dat dat ook oké is?

Ik heb geen moeite met vasten, soms begin ik met eten rond 15 uur en soms later, het wisselt. De eerste week toen ik begon met intermittent fasting had ik er moeite mee en was ik trillerig maar nu niet meer. het is al een patroon geworden dat ik het ontbijt oversla. Wel vraag ik mij af of het wel goed is omdat ik overspannen ben, daarom doe ik nu alleen het ontbijt overslaan en de lunch neem ik nu wel, of wat later. Na 20 uur ‘s avonds eet ik ook niets meer.

Interessant die info over vitamine C en levertraan, ik ga het lezen en hopelijk kom ik tot een bewuste keuze! Dank je wel hiervoor!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.