Even (opnieuw) voorstellen: Colonquixote

Forum Forums Stel jezelf even voor Even (opnieuw) voorstellen: Colonquixote

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 2 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur

Zonne
    Bijdrager

Ha, zo doet de link het inderdaad wel ! Dank je wel.

colonquixote
    Bijdrager

Ik leef nog, Zonne, misschien kan ik beter zeggen, ik leef wéér.

Op de dag nauwkeurig drie jaar geleden kondigde ik mijn terugkomst aan onder het kopje ‘Even (opnieuw) voorstellen’. Een beetje voorbarig, want de toekomst bleek nog één en ander voor me in petto te hebben. Ik ga daar op een later moment graag nog eens dieper op in, om de ‘averechtvaardigheid’ van sommige overheidspraktijken, regels en wetten waar ik tegenaan gelopen ben, onder de aandacht te brengen. Voor mij liep het allemaal goed af, ook al moest in één van de situaties de rechter er aan te pas komen, maar de kwetsbaren in de samenleving komen er vaak wel degelijk met de nodige kleerscheuren uit tevoorschijn.

Het was allemaal niet helemaal nieuw voor mij, omdat ik in de voorgaande jaren al de nodige staaltjes van ambtelijke willekeur heb meegemaakt in mijn contacten met chronisch zieke mensen (en zeker ook via mijn contact met Lia Metz, die hen jarenlang middels haar patiënten-belangenvereniging Medivera onvermoeibaar terzijde heeft gestaan om hun recht te halen).
    In de praktijk zijn chronische zieken meestal niet het beste toegerust om een stevige (politieke) vuist te maken, en hun belangen staan dan ook in het algemeen niet erg hoog op het prioriteitenlijstje van de politieke partijen. Misschien is het tijd om daar eens verder over te filosoferen.

Het liep voor mij dus allemaal goed af en 2018 bleek nog in meer opzichten een veelbelovend jaar. Ik sprak in mei met dr. Vogelaar, de oprichter van het waarschijnlijk bij velen welbekende ELN, het Europees Laboratorium voor Nutriënten, over de mogelijkheid om gezamelijk een aantal lezingen te geven. Tijdens het mede door hem georganiseerde congres over nutritionele oncologie in Valencia (zie http://www.ISNO.es) groeide dit idee uit tot een breder plan van samenwerking. Ik ken dr. Vogelaar al zo’n 18 jaar en onze gezamelijke meten-is-weten filosofie, onze speciale belangstelling voor mineralen in voeding en lichaam, en andere fysiologische en biochemische onderwerpen, leveren telkens weer boeiende conversaties op.

Mijn eigen plannen voor lezingen, blogs & vlogs en andere webactiviteiten kunnen zo een stevig fundament krijgen. In Bunnik heb ik intussen de beschikking over een werk- en consultruimte en een auditorium voor ongeveer 80 bezoekers. Daarbij komt nog het gemak van laboratorium-knowhow een deur verderop. Ik heb bij het lab al een paar jaar mijn eigen laboratoriumprofielen en kan nu ook suggesties doen voor supplementenformules via het Vital Cell Life label van dr. Vogelaar, een van de langer bestaande supplementenlijnen in Nederland.
    Misschien kan ik in dialoog met de bezoekers van dit forum uitvinden welke onderwerpen het meest in de belangstelling liggen voor lezingen en verdere activiteiten.

Een langgekoesterde wens van mij en tevens één van de (lange termijn) projecten op mijn lijstje, is de ontwikkeling van een soort ‘eetmeter’ waarin meer aandacht is voor essentiële nutriënten dan bij de vele reeds bestaande applicaties die zich vooral op calorieën, vetten, koolhydraten en eiwitten richten. Zo’n toepassing draait al een respectabel aantal jaren op de meer idealistisch geöriënteerde website van dr. Vogelaar, (www.WorldHealthFoundation.info). Het is een degelijke applicatie, maar in de loop der jaren niet doorontwikkeld en daarom niet aangepast aan de verwachtingen en mogelijkheden van deze tijd. De toepassing dient herontwikkeld te worden voor verschillende platforms (Windows, Mac, Android en iPhone) en een gebruikersvriendelijke interface te krijgen om geschikt te zijn voor dagelijks gebruik.

Bij voldoende belangstelling zal ik in een volgende post mijn plannen graag wat verder uitwerken. Een voorzet heb ik bij mijn vorige startpoging in deze draad al gegeven en bij nalezing blijkt dat stuk nog geheel actueel, zodat ik daar voor het moment even naar verwijs.

P.S. Aan de plaatsing van dit stukje is een stevige discussie voorafgegaan. De eerdere versie zou geen professioneel stuk zijn, te veel persoonlijke informatie bevatten. Om de nieuwsgierigheid te prikkelen zou ik het meer moeten hebben over hoe ik me de afgelopen jaren heb verdiept in medische vraagstukken die me al jaren fascineren, om met de verworven inzichten nu weer naar buiten te treden. Ongetwijfeld helemaal waar, maar dat voelt als een façade en reclameboodschap. Precies wat ik niet wil. Misschien plaats ik de oorspronkelijke versie binnenkort op mijn website, zodat ik weet waar de voorkeur naar uitgaat.
    De stijl van deze tijd bestaat voor een groot deel uit het luid uitbazuinen van de eigen unieke expertise; verpakking boven inhoud, en soundbites in plaats van doordachte inhoud. Ik doe daar liever niet aan mee. Ik hecht meer aan transparantie en authenticiteit. Het ‘photoshoppen’ laat ik graag aan anderen.
    Een fraaie verpakking is zeker niet te versmaden en er zal daar zeker aandacht aan besteed worden, maar ik hoop toch vooral met de kwaliteit van de inhoud de aandacht vast te houden. Mijn website, die overigens nog wel bereikbaar is, zij het verouderd en met wat menuprobleempjes, krijgt een facelift zodra de gelegenheid zich biedt, en hoe ik het met bloggen, twitteren en/of Facebook (brrrrr) in ga vullen, dat zien we binnenkort wel weer.

Romagi
    Bijdrager

Hoi Colonquixote,

Ik heb met belangstelling je verhaal gelezen.
    Ik ben blij voor je dat de misere grotendeels achter de rug is. Het lijkt me dat je nu erg veel tegelijk wilt doen. Heb je bv iemand die je kan helpen met de computerprogramma,s?
    Waarom wil iedereen bloggen en twitteren en op Facebook vraag ik me af.
    Dan blijft er geen tijd meer over voor de werkelijk belangrijke dingen. Ik doe het in ieder geval niet en ga het ook niet doen. Ik heb genoeg te lezen hier op dit forum. Ik heb de website van Lia Metz ook even bekeken. Ik zie daar veel dat me bekend voorkomt.
    Over mijn eigen gezondheid ben ik redelijk tevreden maar voel steeds “dat er iets niet klopt”.
    Misschien handig om het eens met Lia te bespreken.
    Ik blijf je berichten volgen.
    Liesje

Tanja
    Bijdrager

Welkome back Colonquixote,

Goed van je te horen en dat je nog altijd druk bezig bent met jezelf blijven en speurwerk verrichten.

colonquixote
    Bijdrager

Morgen, op 14 februari, de verjaardag van mijn bedrijf en praktijk Hecate, gaat de nieuwe versie van mijn website http://www.praktijkhecate.nl de lucht in. Nog enigzins in de steigers, omdat een flinke griep wat roet in het eten gooide, maar met toch al wat geactualiseerde oude, en frisse nieuwe teksten, waar in de komende tijd nog veel bij gaat komen. Nu eerst tijd voor het afstuderen van Valentijn, de zoon van mijn muze Joyce, en juist ja, morgen is ie ook nog jarig!

Tot later en zet vast in de kalender voor morgen: www. praktijkhecate.nl

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Op deze Valentijnsdag wil ik je even wijzen op je gynocentrisme. Door je vriendin je ‘muze’ te noemen en haar op een voetstuk te plaatsen op een loeicommerciele dag die alleen OM HAAR draait (alsof we al niet midden in een matriarchie verkeren) geef je m.i. een verkeerd signaal en zal zij jou juist alsmaar minder respecteren. Vrouwen zijn ‘het grootste kind in het huis’ en hen verwennen leidt alleen maar tot grenzeloos en egoistisch gedrag van hun kant!

Mike

colonquixote
    Bijdrager

LOLZ!! LMAO! ROFL! (ouderwets, ik weet het, maar het assortiment smiley’s hier is erg beperkt 🙂 ).

Maar goed, je wijze lessen zijn zoals steeds ter harte genomen en ik verheug met op een uitgebreide discussie over dit onderwerp in de toekomst. Even ‘herkaderen’ met wat notities vooraf:

– gynocentrisme: vrouwen hebben altijd absoluut totaal centraal gestaan in mijn belangstelling. Niet verwarren met ‘gynocratie’.

– Muze: daar zijn er negen van, elk met een eigen unieke kwaliteit als inspiratiebron; een beeld dat me erg aanspreekt. Polyhymnia voor welsprekendheid bijvoorbeeld.

– ‘loeicommerciële dag’. Ehhh, ik ben nog van vóór die tijd. En de commercie heeft niet de oudste rechten. Dit jaar is het op de kop af 1750 jaar geleden dat Sint Valentijn de basis legde voor deze dag. Het kostte hem wel de kop helaas.

– als je ‘op het verkeerde been zetten’ leest als “mindfuck” dan ja, misschien wel een goed idee.

– en als dat leidt tot ‘minder respecteren’ en ‘grenzeloos en egoistisch gedrag’ is dat een mooie aanleiding om haar weer eens over de knie te nemen. Iedereen blij en tevreden.
    Noodzakelijke voorwaarde voor een dergelijke receptuur is natuurlijk wel een superslimme, sterke en speelse vrouw die wat tegengas bij gelegenheid zeer op prijs stelt. En zich verzekerd weet van mijn respect.

P.S. En er zijn manieren van verwennen die beslist niet leiden tot ongewenst gedrag . . . .
    Zeker weten. Been there, done that.
    ;-).

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Vrouwen centraal stellen in je leven is NOOIT een goed idee!

Mike

colonquixote
    Bijdrager

Ooit geprobeerd?? 😉

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Zucht…

Mike

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.