EU

Dit onderwerp bevat 3,604 reacties, heeft 69 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 1 dag, 18 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 3,605)
  • Auteur

Die Jezus leeft heeft inderdaad nog wel aardige dingen er tussen zitten, maar ook dingen waar ik het niet mee eens ben. De IQ partij heeft ook wel nuttige dingen er tussen zitten. Alleen wel jammer dat mijn Duits niet zo goed is en ik het tweede gedeelte met verdere uitleg nu niet kan lezen.
    http://www.society.jaaaa.net/soc6-6-iq-repp-6-punkte-machtsystem-nl.htm

Marijan
    Bijdrager

hier ook nog wat uitleg over stemmen,
    http://lextells.wordpress.com/2012/08/26/laat-je-stem-horen-stem-dus-niet-op-12-september/

vroeger heette dit stemniet.nl en was opeens verdwenen en hierboven ervoor in de plaats.

Marijan
    Bijdrager

in die link hierboven staat nog weer een link:
    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkiezingen/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-blanco-stemmen-bij-een-verkiezing.html

tekst luidt:
    Hoe kan ik blanco stemmen bij een verkiezing?
    U kunt ervoor kiezen een blanco stem uit te brengen. U gaat dan wel naar het stembureau, maar maakt geen gebruik van de mogelijkheid een kandidaat of partij te kiezen. U vult niets in op het stembiljet.

Symbolische betekenis
    Wanneer u een blanco stem uitbrengt, heeft dat alleen een symbolische betekenis. Uw stem heeft dan, net als wanneer u niet stemt, geen invloed op de zetelverdeling. Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat. Een blanco stem telt wel bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing.

Marijan
    Bijdrager

ik ga niet stemmen, het haalt niets uit.
    Ik wil niet meewerken aan een systeem wat in stand wordt gehouden door je stem uit te brengen, op welke partij dan ook.

Bij de vorige landsverkiezing was het wel heel toevallig dat Rutten en Samson gelijke stemmen hadden behaald en het samen voor het zeggen hadden.
    De opinie was totaal anders, volgens mij nogal wat stemmen voor Groen Links.
    De uitkomst was onvoorstelbaar en in mijn mening gemanipuleerd.
    Samson en Rutten vertelden samen heel gezellig op zondagavond op tv dat ze er uit waren en dat we bv. inkomensafhankelijke ziektekostenverzekering zouden krijgen.
    Dit plannetje werd binnen 4 dagen van de tafel geveegd.
    Volgens mij was het plannetje er ook niet, maar wel leuk om mensen naar de mond te praten toch 🙄

Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat.

Dat wordt ook niet letterlijk bedoelt, ik heb als ik zo’n argument lees echt zoiets van denk toch eens na en vraag wat degene die dat zegt ermee bedoelt. Volgens mij verander je het systeem echt niet door massaal niet te gaan stemmen, ze doen echt niks met de boodschap dat je het niet eens bent met het systeem. Volgens mij zouden ze de stemmen nog op de zelfde manier verdelen als er maar 10 of 20 % van de mensen gaat stemmen. Wat je dan waarschijnlijk wel krijgt is stemplicht, zogenaamd omdat degene die niet stemmen zich er niet in verdiepen omdat ze daarin geen zin hebben dan een keuze moeten maken.

Ik denk ook niet dat stemmen op een willekeurige partij iets uithaalt. En ik wil dit systeem ook zeker niet in stand houden. Maar niet gaan stemmen zonder je in geen enkele partij te verdiepen vind ik ook niks. Willen we dat er echt wat verandert zullen we ons toch wat meer moeten laten horen. Want niet stemmen is nu wie zwijgt stemt toe.

Pike
    Bijdrager

Dat wordt ook niet letterlijk bedoelt, ik heb als ik zo’n argument lees echt zoiets van denk toch eens na en vraag wat degene die dat zegt ermee bedoelt

Ik ben genoeg mensen tegengekomen die dan letterlijk zeggen dat je stem dan daadwerkelijk naar de grootste partij gaat. Dat houden ze dan ook nog bij hoog en laag vol

Marijan
    Bijdrager

Kklz, ik ben 54 en heb heel wat jaartjes gestemd en er verandert niets in positieve zin.

Nee, zeker als er alleen de standaard partijen zijn die nu aan de macht zijn of ergens een zetel hebben, dan inderdaad beter helemaal niet stemmen. Dat heb ik ook wel in de gaten. Maar je er elke keer helemaal niet in verdiepen in standaard niet stemmen haalt ook niks uit. Ik denk dus als er een ECHT goed alternatief is je beter wel kan gaan stemmen, maar dat is heel moeilijk te vinden. Ik geloof ook niet dat niet stemmen er verandering in brengt.
    Maar het is een HEEl groot dilemma waar ik echt mee zit ik weet gewoon echt niet wat ik er dan mee aan moet.

Poekie
    Moderator

Want niet stemmen is nu wie zwijgt stemt toe.

Als je wel stemt mag je ook ‘zwijgen’ en ‘toestemmen’ want je hebt dan immers vier jaar lang niets meer in te brengen.

Lia

Want niet stemmen is nu wie zwijgt stemt toe.

Als je wel stemt mag je ook ‘zwijgen’ en ‘toestemmen’ want je hebt dan immers vier jaar lang niets meer in te brengen.

Precies dat is nu mijn dilemma, geen van beide is een goede oplossing en geen van beide brengt verandering. En bij geen van beide heb je daarna nog iets in te brengen en met het stemmen zelf breng je ook niks in.

Zon
    Bijdrager

edwin
    Bijdrager

Uit het programma van de Partij voor de Dieren.

Voedsel
    Geen voedselverspilling.
    Er wordt in de wereld meer dan genoeg verbouwd om de groeiende wereldbevolking te kunnen voeden, maar er wordt veel te veel verspild. Als we voedsel eerlijk willen delen, dienen we minder dierlijke en meer plantaardige producten te eten. In het belang van dieren, natuur en milieu – maar óók van onze eigen gezondheid.

En

De grootste voedselverspilling zit in het voeren van dieren met voedsel dat ook geschikt is voor mensen.

Oh ja? Is gras geschikt voor mensen?

Zon
    Bijdrager

Als je goede kwaliteit dierlijke producten eet, heb je toch niet zo veel nodig?

De grootste voedselverspilling zit in het voeren van dieren met voedsel dat ook geschikt is voor mensen

Ze doelen daar natuurlijk op granen. Maar jij bedoelt het waarschijnlijk zo, dat granen niet geschikt zijn voor mensen?

Wat ze dus zeggen is, geef dieren eten dat ze horen te eten. Gras dus!

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Als de vegetariers het voor het zeggen gaan krijgen in Nederland of in Europa, ga ik emigreren!

Mike

Zon
    Bijdrager

Dit is geen partij voor vegetarisme, maar partij voor de dieren. Dus geen megastallen, bio-industrie etc. en, on topic, tegen een ondemocratisch Europa.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 3,605)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.