Etherische olie (essentiele olie is hetzelfde)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Etherische olie (essentiele olie is hetzelfde)

Dit onderwerp bevat 66 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Marijan 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 67)
  • Auteur

Tanja
    Bijdrager

Nou, fipronil wordt ook als gewasbeschermer (bestrijdingsmiddel) gebruikt in de landbouw dus zo gek is de gedachte niet eens.

Diatomeenaarde schijnt te werken tegen bloedluis bij kippen heb ik gehoord.

Marijan
    Bijdrager

ja klopt, diatomeenaarde is kiezelzuur als ik het goed zeg en is scherp, wij zien dat niet maar luis wordt “doorboord” door het kiezelgruis en droogt dan uit.
    Waar voor wordt gewaarschuwd is dat je het stof ervan niet binnen moet krijgen, want dat is natuurlijk killing voor je longen volgens wat ik gelezen heb tijdje geleden.
    Je kan het wel oplossen in water en dan sproeien maar dan nog, als het water is opgedroogd loop je in een “stoffig” hok en de kippen fladderen het wel door de ruimte waardoor je het inademt.

Marijan
    Bijdrager

onze dochter was afgelopen weken erg ziek en woensdag na een antibioticakuur en diazepam (de huisarts van haar had diazepam al gegeven zonder overleg met ons grrrr) een week na einde antibiotica heeft ze 39,9 graden en fikse keelontsteking en ze wilden weer AB geven. We hebben ze mee naar huis genomen en een mengsel gemaakt met medicinale manuka honing, etherische olie 1 dr oregano en 1 dr. lemon en in 2 dagen temperatuur goed en ontsteking in keel zo goed als weg. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. De olie werkt wonderwel en heb hier al meer leuke ervaringen

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Wat fijn Marjan. Wel opleten met de oreganoolie, die is zo bacteriedodend dat het niet samee gaat met probiotica voor de darmen.,

Marijan
    Bijdrager

interessant artikel over etherische olie, het passeert de bloedhersenbarriere
    en kan o.a. helpen bij bv. kanker en MS en autisme en griep en veel meer

http://www.rnoel.50megs.com/pdf/theblood.htm

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Dat ga ik lezen! Heb jij ergens een goede site of iets dergeljks met de werkingen van etherische olie?? Ik ga me verdiepen un DoTerra ken je die? Heb gehoord dat die heel goed is.

Marijan
    Bijdrager

Aromalifestyle staat wel interessante info.
    Zelf werk ik nu hoofdzakelijk met Young Living, doTerra zijn ex medewerkers van YL.
    Ik heb hier in de buurt via iemand een starterskit gekocht van Young Living waar zo’n 12 oliën in zitten die zorgvuldig zijn samengesteld voor het EHBO kastje en schoonmaak. 5 singles, 5 blends en nog 2 extra oliën.
    Tevens heb ik een scanapparaat iTovi aangeschaft, waar ik een huurprijs per maand voor betaal. De grootste reden is natuurlijk onze dochter die moeilijk te “lezen” is. Het apparaat scant op 273 biomarkers en ik gebruik het als hulpmiddel, de scanuitslag lees ik zorgvuldig en er moet rekening gehouden worden met oliën bij epilepsie, contra indicaties medicijnen, wat gebruikt iemand aan reguliere medicatie, daar past niet elke olie bij. De iTovi scant wel heel accuraat. Ik heb hier voor mezelf diverse klachten al kunnen oplossen, door gewoon het scanprotocol in te zetten. Het grootste deel van YL oliën kunnen ook inwendig worden gebruikt. Het bedrijf werkt van seed to seal, heeft een aantal boerderijen over heel de wereld en ondanks ik eerder skeptisch was over het MLM systeem (wat in wezen AH ook is, met dat verschil dat ik als evt. werknemer nooit geen directeursalaris kan verdienen- en dat is anders bij YL – hard werken kan zorgen dat je meer verdient aan het product als jouw Enroller, degene via waar ik het product van gekocht heb) doTerra is trouwens ook hetzelfde als YL een MLM bedrijf.
    Het principe is, als je enthousiast bent over de olie, ga je er vanzelf meer mee doen en kan je anderen ook enthousiast maken en zo een eigen bedrijfje opbouwen.
    Nou, het enthousiasme is er zeker, de oliën werken, ik zie echt prachtige resultaten ontstaan, ook op emotioneel/spiritueel vlak. Ik weet niet of ik er een bedrijf mee op ga bouwen. Op dit moment zie ik het als een prachtig hulpmiddel voor onze kwaaltjes en vind het fijn om te helpen.
    Ik scan inmiddels alles en iedereen om me heen, ook onze huisdieren en zelfs daar is veel winst te behalen. Mijn 2 honden waren geen vriendinnetjes meer door een vechtpartijtje en olie ingezet en zijn nu hartstikke leuk met elkaar, in paar dagen tijd. Een vriendin van mijn zus loste er per direct hielspoor mee op, waar vooral veel vrouwen last van hebben. Talloze voorbeelden te noemen van verbetering van zaken.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Heb je gehoord dat zowel YL als DoTerra een waarschuwing hebben gehad van de FDA?
    Het lijkt wel of de oorlog nu echt is verklaard aan alles wat een beetje alternatief iswel werkt.

Marijan
    Bijdrager

de producten werken TE goed en de FDA en consorten worden zenuwachtig. Je mag ook bijna niets zeggen over de producten als je ook verkoopt. Er bestaan zogenaamde lijsten met HOT WORDS die je dus niet mag gebruiken of omschrijven zoals bv autisme, diabetes, griep, enz. vul maar in. De focus moet liggen op welzijn en comfort. Lastig verhaal, je wil iedereen vertellen over de geweldige werking van de etherische oliën maar je hebt eigenlijk een plakker met Ducktape op je mond.
    En dat het werkt, reken maar, zie prachtige zaken ontstaan. Het mooie is dat het ook op emotioneel niveau werkt, waardoor zaken flink worden aangepakt.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Helemaal eens met wat je zegt. Nu ze zo spastisch gaan doen wordt t alleen maar interessanter… dan zal het wel werken! 🙂

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Marjan, elke regio zit jij? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ik zou die scanner wel eens willen zien werken. Misschien een keer afspreken?

Marijan
    Bijdrager

ik woon in de Betuwe Elkedageenei

Ben
    Bijdrager

Balsemspar etherische olie ter ondersteuning van de bijnieren.

Deze balsemspar is écht een wondermiddel bij uitputting, burn-out, diepe vermoeidheid. Ondersteunt de bijnieren, hiervoor één druppeltje op de nierzone (onderrug) inmasseren!

Marijan
    Bijdrager

mooi artikel over teken en lyme en wat je met etherische olie kan doen

https://anyanimal.nl/wp-content/uploads/sites/14/2018/04/Artikel-Erwin-Teken-en-Lyme-.pdf

Hsf
    Bijdrager

Heeft er iemand ervaring met oregano olie en SIBO?
    Hoe neem ik de olie in? Als ik bv een softgel inneem moet ik dan eerst kokosolie eten?
    Hoe lang moet ik de oregano olie innemen?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 67)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.