Poliepen – voorstellen Romagi

Forum Forums Stel jezelf even voor Poliepen – voorstellen Romagi

Dit onderwerp bevat 681 reacties, heeft 32 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Romagi 3 weken, 6 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 682)
  • Auteur

Romagi
    Bijdrager

Er zal vast een verband zijn met wat mensen eten en hoe dit uitwerkt op hun gezondheid.

Ik maak aantekeningen sinds 2009 over voedsel en supplementen. Als ik het nu nog niet weet dan weet ik het nooit.
    Intuitie. Ik vertrouw op mijn intuitie.

Lievergezond
    Bijdrager

Als ik het nu nog niet weet dan weet ik het nooit.

Ok dus je weet alles al. Ik dacht dat je vragen had over de herkomst van je lichamelijke klachten. Ik laat je met rust!

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

liesje, wees blij want Lievergezond had haar klauwen al in je gezet!

Mike

Binc
    Bijdrager

Welk schildklierhormoon heb je Liesje?

Romagi
    Bijdrager

Thyreoidum plus TG 100

Binc
    Bijdrager

En zijn de waardes in je bloed nu verslechterd of juist verbeterd na de vorige keer in je bloed?

Romagi
    Bijdrager

Ik heb nog geen uitslagen.

Romagi
    Bijdrager

oh ik moet de uitslagen nog doorgeven hier.
    komt morgen wel.
    anti TPO is in ieder geval gedaald van 220 naar 136.
    Hoe dat in de praktijk uitpakt moet ik maar afwachten.

Momenteel ben ik aan het lezen en printen over de schildklier van ForefrontHealt.
    Ik zie daar wel dingen staan die me aanspreken en die ik wil gaan proberen.
    Voeding:
    Bamboescheuten helpen uw lever te deblokkeren door uw gevaarlijke darmbacterien en het endotoxine dat deze bact. produceren te verlagen.
    Klinkt leuk.
    Is er iemand die bamboescheuten ooit koopt en eet.
    Blijkbaar hoofdzakelijk in blik te koop (en een beetje bitter) bij Ind. winkels.
    Ik heb liever alles vers. Op de markt maar eens zoeken.

Romagi
    Bijdrager

Ik heb mezelf aangemeld bij forefronthealth en krijg dus steeds info. Via Google Chroom wordt het op mijn oude computer vertaald. Heel prettig. Hoop dat die oude het nog een tijdje blijft doen.
    Forefronth. heeft het o.a. over een disbalans tussen oestrogeen en progesteron. Vreemd dat ik dat nog niet eerder was tegengekomen op andere sites. Ik heb gekocht ProgesterAll van JohnLee en smeer me daarmee in. Er kunnen per keer 4 kleine beetjes gesmeerd worden maar ik kreeg jeuk waarvan ik dacht dat het door de creme kwam en smeer dus 2x kleine beetjes. Soms vergeet ik het maar vind ik dan weer niet zo,n ramp.
    Of het helpt weet ik niet. Eerstdaags maar weer een onderzoek laten doen.
    Forefr.verkoopt een olie met progesteron maar ik betaal nooit iets via de computer, dus kan niet bestellen. Zodoende deze zalf maar gekocht.
    Over de schildklier ben ik niet bepaald tevreden, ik voel me wel goed maar heb gedurende de dag steeds witte vingers. Vandaag nog niet gehad. Op het moment dat die witte vingers optreden (tegen pijn aan) neem ik 15 of 30 mg thyreoidum. Zo goed als zeker weet ik nu dat ik dan inderdaad iets bij moet slikken. Ik krijg het verder ook steeds koud. Toen ik ooit te horen kreeg dat ik een trage schildklier heb had ik deze klachten niet. Conclusie dus toch dat het slechter is.
    Mijn koude handen los ik op door een flesje met heet water te vullen en daar mijn handen mee te warmen. Dat helpt snel gelukkig.
    Is er iemand met schildklier problemen die ook progesteron neemt?

Romagi
    Bijdrager

Onderwerp: How High Histamine Foods Can Help Heal Your Thyroid…
    Dit kwam binnen van forefronthealth.
    Wat betreft stoelgang ben ik erg tevreden. Beter dan het nu gaat verwacht ik niet dat het gaat worden.
    Ik spoel niet meer iedere dag. Ik wacht tot ik “seintjes” krijg dat het eruit wil. Die seintjes geven problemen dus weet ik dat ik moet spoelen. Ofwel smorgens voor het eten ofwel ,s-avonds laat na het eten.
    Ik weet heel zeker dat mijn originele systeem (zoals bij jullie) niet meer goed komt, zoals arts Tan beweert. Ik zit er gelukkig niet mee. Mijn 2e systeem weet ik ook heel zeker wat het verband is. Het is de lever. Ik neem heel veel “leverdrankjes” en heel vaak moet ik daarvan naar de WC. De zg. aandrang voelt echt alsof het van de lever komt. Niks geen aandrang vanuit de endeldarm. Allemaal geen probleem.
    Ik heb het hier trouwens al eens over gehad.
    Ik moet wel zorgen dat ik thuis ben als het drankje is genomen.
    Ik hoop dat het mijn lever goed doet. Ik lees weinig over resultaten van andere mensen, dat interesseert me wel heel erg.
    Ik hoop dat na al die jaren een stoelgang-onderzoek laat zien dat ik het goed doe.
    De vertering moet goed zijn en de candida eruit.
    Oh ja en de doorlaatbare darm hoop ik ook opgelost te zien.

Romagi
    Bijdrager

Sinds 2009 heb ik een trage schildklier – maar nu schijnt hij opeens te snel te gaan.
    Ik heb het altijd koud, ochtend.temp is altijd laag, ik meet niet eens meer.
    Dus ga ik van de week extra meten.
    Vanmorgen maar geen thyreoide genomen. Afwachten hoe ik me ga voelen.
    Mijn immuunsysteem was niet in orde, Hashimoto? Laatste waarde was in 2018 – 139. Was gezakt van 220 naar 192 naar 139. anti TPO.
    Maar nu wacht ik nog op TPO van 13 maart 2019 en de uitslag van ontl. onderzoek.
    Schildklier NU = TSH 0.01 = extreem laag. FT3 = 7.0 en Vrij T4 = 21.1.
    Ik weet dit sinds gisteren en zit te zoeken hoe te handelen. Ik herken me niet in de symptomen.
    Bij een te snelle schildklier kan ook Grave ontstaan = ook immuun.
    Ik vraag me af of Hashimoto kan veranderen in Grave.

Romagi
    Bijdrager

Ik schrijf in gedeeltes om te voorkomen dat mijn comp. een hoop tekst eruitgooit.
    Maandagochtend 14 dagen geleden kon ik mijn bed bijna niet uitkomen. Extreem zere nek/hals aan de rechterkant. Ik had plotseling het gevoel dat er ook een verband was met een oude jeukplek/pijnplek die nogal hardnekkig is maar mmenteel wel rustig. Het blijkt dat opstaan uit bed de nek aanspant, dat heb je normaal niet in de gaten maar wel als het pijn doet.
    Ik kon niet liggen en de nek ontspannen, dus maar zittend geprobeerd wat te rusten.
    Naar acupunctuur gegaan en werd heel wat beter, maar het was niet weg. Gisteren weer veel pijn, nu weer heel wat beter.
    Misschien toch een verband met de schildklier? want eergisteren slikte ik nog thyreoide en vandaag niets genomen.
    Ik lees bij mens-en-gezondheid.info.nl: verboden bij te snelle schildklier: jodium, levertraan, spinazie, waterkers, zeevis. Wie heeft er ooit gehoord van geen levertraan?.

Romagi
    Bijdrager

Ik heb vorig jaar veel acup. gedaan voor de stoelgang.
    Ik ben er tot nu toe niet achtergekomen wat de impact is van jaren achtereen stoelgang in gang brengen met water. Momenteel om de dag.
    Zelf denk ik dat het lichaam goed genoeg in staat is om mankementen op te lossen, d.w.z. het zoekt zijn eigen weg. Vanzelf gaat er bij een volle endeldarm een seintje naar de hersenen. Bij mij dus niet. Reeds in het ziekenhuis kreeg ik na 5 dagen een mierzoet drankje om de ontl. op gang te brengen en toen bleef het lopen.
    Ik heb in 5 minuten 1,5 literwater naar binnen. Na 5 minuten werkt het (water begint eruit te stromen) en ik moet ondertussen buik masseren. Ik voel duidelijk dat er een prikkeling ontstaat verder weg in dikke darm. NOOIT op de plaats van de endeldarm.
    Ik voel ook goed of de prikkeling weer afneemt resp. stopt de stoelgang en ben ik goed leeg.
    Heel soms doet water niets – ontstaat er geen prikkeling -.
    Dus zonder prikkeling door water geen ontlasting.
    Naar mijn idee leren de hersenen dat er op een andere manier een prikkeling ontstaat. Een ander draadje van darm naar hersenen.
    Waarom zou dat niet goed zijn voor het lichaam. Het water is er niet lang in.
    Sommigen zeggen dat je iedere dag naar de WC moet = is goed voor je gezondheid. Sommigen zeggen dat dat niet veel uitmaakt. Ik zou graag zeker weten oe dat zit.
    Gisteren een glas stoelgangthee gedronken. Deed niet veel, een paar keer kleine beetjes in de pot. Het is de bedoeling d.m.v. thee (met senna) een andere route te forceren.
    Ik weet dat ik gisteren extreem koud en rillerig was. Voelde alsof het door de thee kwam.
    Dus alsnog vanmorgen tot volle tevredenheid water gebruikt.
    Het goed functionerend zenuwstelsel is heel belangrijk voor de gezondheid. Wat doet dit allemaal voor de schildklier en stres als dat niet in orde is.
    Via internet vind ik alleen maar de meest voorkomende dingen waar ik niets aan heb.

Binc
    Bijdrager

Liesje,

Ik las net je bericht van je schildklier.
    Als het afwisselt van traag naar snel ligt dat vaak bij de bijnieren.
    Erg ingewikkeld in jou geval allemaal als ik dit zo lees.
    Zegt je behandelend arts dat je nu een te snel werkende schildklier hebt?

Romagi
    Bijdrager

Binc ik heb een lijstje van de schildklierwaardes. het was altijd te traag. Voor de eerste keer dat de waardes nu aangeven dat het te snel gaat. Volkomen verrassing wat mij betreft. Vandaag niets geslikt en voel me goed.
    De leverwaardes zijn ook verhoogd. Alk.fos is nu 114 (ref.w. 98)
    Gamma-GT=141. ref.w. 38.
    Toch lees ik geen echt verontrustende dingen bij het zoeken op internet.
    Eens kijken wat arts Kleipool erover zegt.
    Momenteel heb ik weer veel pijn in mijn nek. in huis scharrelen gaat wel maar juist liggen en inbed draaien gaat niet. Volgens arts Tan zijn het in ieder geval de lever/gal meridianen.
    Dus dat klopt dan weer wel.
    Ik slaap altijd bijna plat maar nu slaap ik bijna zittend. Mijn bed kan omhoog en veel kussens. het beste er maar van maken.
    Ik wacht nog op ontl. uitslag.

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 682)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.