Poliepen – voorstellen Romagi

Forum Forums Stel jezelf even voor Poliepen – voorstellen Romagi

Dit onderwerp bevat 639 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Romagi 1 maand, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 640)
  • Auteur

Gerard
    Bijdrager

Ongewenste micro-organismen raak je niet van af door ze te bestrijden, tenzij met antibiotica en dat wil je niet, je helpt er je hele darmflora mee om zeep.

Het lichaam herstelt het zelf wel, als je het de gelegenheid geeft en een beetje helpt met de juiste voeding en inderdaad b.v. kokosolie, sole, H2O2, daarmee rustig aan als je dat nog niet gewend bent. Rustig aan met de hoeveelheden, extreme combinaties vermijden en geen koffie!!

Probiotica is een goed idee.

Romagi
    Bijdrager

Dank Gerard, ik loop al te denken aan loperamide, toch maar even wachten dan? Vanmorgen lag ik al gigantisch te dromen over dit onderwerp. Over koffie gesproken, wie kent YANNAH Instant van Lima, (gerst, cichorei, rogge, eikels) dit heb ik vroeger gedronken i.p.v. koffie, dit was de enige koffie die ik lekker vond. Ik had altijd inslaapproblemen, vandaar. Maar echt geholpen had dit niet, zodat ik nu weer aan de echte koffie ben, maar 1 per dag. Laat ik nu wel even staan ja. Anders ga ik wel weer Yannoh drinken. Gelukkig heb ik nog goede bouillon staan en witte rijst. Maakt me niet uit om even voorzichtig te eten, als het maar helpt.
    Groetjes, Romagi

Romagi
    Bijdrager

Nog even gegoogeld op loperamide, wordt je ook niet vrolijk van. Er staat “legt de darmen stil”. brbrbrbrbrb.

Gerard
    Bijdrager

Als je weet dat de gezondheid bij de darmen begint, dan weet je ook wat er gebeuren gaat als je de darmen stil legt……

Ik heb vroeger koffie gedronken en ben ermee gestopt. Het gaf bij mij slechte doorbloeding van handen en voeten. Weg ermee. Ik mis het ook niet, ik geniet des te meer van allerlei andere dingen, heerlijk vlees en vet, slagroom, kaas, boter, noem maar op. Ik gebruik wel redelijk wat cacao, de rauwe biologische soort. Dat schijn ook niet helemaal jofel te zijn, maar het bevalt me wel goed. Ik doe een theelepel van die cacao in een beker, beetje KZZ erbij, mespuntje kaneel en dan heet water er op. Goed roeren, beetje koud water erbij om de temperatuur te laten zakken voor het puntje op de i: een scheutje slagroom. Een godendrank!

Poekie
    Moderator

Wat is KZZ?

Waarom drink je het niet met rauwe warme melk?

Lia

Webmaster
    Bijdrager

KZZ = Keltisch zeezout.

Mike

Gerard
    Bijdrager

Nou Poekie, niet zo maar gaan twijfelen aan een recept dat met een enorme investering in tijd en uitgebreide onderzoeken bij TNO, Deutsche Warenuntersuchungsforschungwirtschaft en de FDA toelating gekregen heeft in mijn kladblok. :mrgreen:

Doe lekker met rauwe melk, het zal alleen niet dezelfde smaak hebben.

Romagi
    Bijdrager

Vandaag wilde ik toch echt wel even naar buiten, naar de bank bv en gekochte spullen terugbrengen. Dus hoe doe ik dat? Eerst mijn darmen gespoeld, niks gegeten (wel Sole) en de deur uit. Goed gegokt. Want na het eten komen mijn darmen in beweging. Hele opluchting dat belangrijke dingen dan weer geregeld zijn. Er zit meer rust in de darmen, gaat dus goed nu. Vanmorgen ook chocolademelk gemaakt zoals bovenvermeld. Was lekker. Is dat een grapje Gerard “uitgebreide onderzoeken bij TNO enz?
    Romagi

Romagi
    Bijdrager

Het gaat nog steeds niet erg goed met de diaree. Wel iets verbetering. Ontlasting is af en toe wat dikker, is ook al prettig. Met deze dagen blijkt maar weer eens wat een last ik heb overgehouden van die endeldarm-operatie. Binnen 2 tellen moet ik naar de WC. niet normaal toch? Maar goed, ik moet het ermee doen. Al te veel stress is ook niet goed. Ik maak me pas ongerust als ik de deur uit moet. Straks wil ik gaan zingen, als ik er eenmaal ben voel ik me geruster. Ik kom op dit forum veel mensen tegen die als ze aan het ontgiften gaan ook veel verkouden zijn (of voordien al waren) en veel slijm verliezen. Ik heb iets aparts ontdekt bij mij. Ik was ZELDEN verkouden maar na mijn operatie liep ik de hele dag te snuiten, met een rode neus tot gevolg. Dus niet verkouden, maar wel steeds snuiten. Vooral als ik naar de WC moest. Dat snuiten heeft naar mijn idee dus een directe relatie met mijn darmen, zeker weten. Als je je lever wilt reinigen moet je dus eerst je darmen reinigen (heb ik ergens gelezen). Ik heb ook vaak acupunctuur gedaan, baat het niet dan schaadt het niet. Zij prikken op de meridianen. Inmiddels is dat snuiten bij mij wel bijna opgehouden, een goed teken.

Gerard
    Bijdrager

Er is niets in het lichaam dat niet in op 1 of andere manier in relatie staat tot het geheel. Hooguit het denken, dat wil nu eenmaal alles indelen door het dualistisch karakter ervan, het gaat om te willen beheersen, heel stiekem uit angst, dat weer voortkomt uit het idee dat we afgescheiden zijn.

Heb je wel eens er aan gedacht om voor bepaalde gelegenheden een incontinentievoorziening te dragen?

Romagi
    Bijdrager

Ja ik draag altijd incont. materiaal. Dat heb ik ook altijd bij me in mijn tas. Maar als ik pech zou hebben onderweg zou het niet voldoende zijn. Geloof me maar. Maar ik kan mezelf ook niet vergelijken met anderen wat klachten betreft. De hele anatomie is veranderd, helaas. Ik neem aan dat je “even voorstellen” gelezen hebt.
    Romagi

Gerard
    Bijdrager

Ja, ik heb je even voorstellen gelezen.

Heb je wel eens overwogen om een kunstmatige sluitspier te laten plaatsen?

Romagi
    Bijdrager

Ja er zijn nog wat ingrijpende opties. Stoma (heb ik gehad een half jaar uit voorzorg) terugplaatsen. Een pacemaker (wordt in de rug geplaatst) en moet helemaal afgesteld worden, dit soort operaties staan helemaal op internet. Onze huismeester heeft dat. Mensen die een sluitspier laten plaatsen hebben hun endeldarm nog, die is ongeveer 15 cm lang, bij mij is er niet veel van over. Maar ook aan deze operaties kleven risico,s dat het niet goed gaat. Ik weet nu wat ik heb. Nergens pijn, ik ben fit. De meeste mensen hebben wel eens diaree gehad en weten hoe hard je dan moet rennen naar de WC en het niet kunt ophouden. Zo voelt het nu toch ook wel, alleen vreemd dat het zo lang duurt. Ik had het laatste jaar een zekere regelmaat van veel goede dagen en uitsluitend ,s-avonds soms extra naar het toilet na het eten. Ik hoop dat ik gelijk heb en de diaree weer onder controle krijg. Ik moet hoe dan ook dikkere ontlasting krijgen. Desnoods met koolhydraten. Op dit moment voel ik me aardig “leeg”en heb nog niet gegeten, alleen sole en 1 druppel H202 en probiotica. Nu neem ik een appel en verder weet ik het niet. Ik zal nog even geduld moeten hebben vrees ik. Liesje.

Gerard
    Bijdrager

Ik begrijp je afweging.

Wellicht is het zinvol de probiotica vlak voor of zelfs tijdens een maaltijd te nemen. De combinatie met fruit lijkt me niet zinvol.

Misschien heb je de koolhydraten te snel afgebouwd?

Romagi
    Bijdrager

Hoi allemaal, mooi weer, en ik kan weer naar buiten want diaree is “gone”. Dat betekent als altijd ,s-morgens “spoelen” en in ieder geval tot ,s-avonds na het eten nergens last van. Van de week weer geitenmelk gehaald en van botten boullion gemaakt. Wat is die boullion dan vet!!. Ik heb gezocht naar goede vit. B 12 maar ben nog niet veel wijzer. Dibencozide (adenosyl cobalamine) = vooral aanwezig in celmitochondrien en methyl-cobalanine is vooral in bloedplasma en celcytoplasma aanwezig. Ik vraag me dus af of het verstandig is te zoeken naar een complete B 12 suppletie (in verband met het evenwicht) of alleen de B 12 (dibencozide) extra te nemen. Ik vond het zowiezo moeilijk te vinden op internet (in nederlandse taal).

Er is destijds B 12 dibencozide uitgependeld. Dus zolang ik het niet zeker weet koop ik nog maar niets.

Iemand enig idee?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 640)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.