endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje

Dit onderwerp bevat 427 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Liesje 1 week geleden.

8 berichten aan het bekijken - 421 tot 428 (van in totaal 428)
  • Auteur

Binc
    Bijdrager

Gezien de pijnen die ik in mijn buik ervaarde en in bekken gebied vond ik het zelf geen strak plan.

liesje
    Bijdrager

Ik heb zojuist een liter rauwe geitenmelk gekocht en ga die helemaal opdrinken vandaag. Ik voelde wel meteen al een reactie in de darmen van 1 glas. moeilijk uit te leggen wat ik voel. En eigenlijk kan dat dan niet want het zit amper in mijn maag. Dat zou betekenen dat er direct een prikkel vanuit mijn maag naar de darmen gaat (of misschien naar de lever).
    Gisteren niet gespoeld omdat ik eergisteren erg leeg was, vandaag ook niet gespoeld. Er “zit” dus wel wat.

liesje
    Bijdrager

De liter melk is goed gevallen. Geen WC klachten van gekregen. Als het zo uitkomt ga ik het nog eens proberen.
    De laatste keer dat ik “geprikt” was heb ik speciaal gevraagd voor de (jeuk) rug en de schildklier. Bij de rug voel ik verbetering gelukkig.
    gedurende de dag gaat het wisselend heel goed, dan voel ik niks en wisselend weer sterk aanwezig.
    Heel toevallig voelde ik ook iets van de schildklier.
    Ik was een keertje erg vroeg wakker en had opvallend veel pijn in mijn linker onderbeen. Overdag heb ik er geen last van maar als ik ga slapen ,s-avonds is dat been erg gevoelig, tegen pijn aan. Ik nam alsvast mijn pilletje thyreoid en prompt voelde ik de pijn verdwijnen.
    Dus als die pijn gerelateerd is aan de schildklier klopt het dat ik overdag niets voel maar tegen de avond moet ik dan misschien een 2e pilletje nemen, daar lijkt het nu op. Dat ben ik nu aan het uitproberen. Volgende week kan ik het dan bespreken met arts.

Binc
    Bijdrager

Hoe gaat het met de melk Liesje? Gaat dat nog steeds goed?

Binc
    Bijdrager

Liesje,

Gaat het goed met jou? Ik zie je al 2 weken niet meer? Hoop dat alles oké is?

liesje
    Bijdrager

Ja hoor het gaat goed met mij.
    Het valt me op dat er zowiezo niet meer zo veel gereageerd wordt op voeding enz.
    De melk die ik erg lekker vind daar komt het helaas niet altijd van om het te halen. Het is snel zuur en dus haal ik maar 1 liter. Als ik dat wil krijg ik het gemakkelijk in 1 dag naar binnen.
    Ik haal ook de eieren bij de geitenboerderij en als ik niet een beetje vroeg ben hebben ze die niet meer.
    Het is niet erg ver weg maar als het koud is of regenachtig heb ik geen zin. Dinsdags en donderdags kan ik niet, soms sta ik te laat op (ga ook lekker laat naar bed)
    wordt vervolgd.

Binc
    Bijdrager

Oh zo. Fijn dat het goed gaat!
    Zou je die melk niet kunnen in vriezen? Hoeveel drink je ervan?

Liesje
    Bijdrager

Mijn laatste bloedonderzoek van de schildklier was ergens in september. Afgelopen vrijdag is er bloed geprikt om te kijken hoe het er mee is.
    Ook heb ik andere supplementen voor de schildklier en iets anders voor de B vitamines. Moet ik nog aan beginnen volgende week.

Wat betreft mijn stoelgangklachten ben ik momenteel wel heel tevreden. Maar 100% oke zal het niet worden helaas. Mede omdat ik niet weet en nooit zal weten waarom ik soms vanzelf naar de WC ga wat ik niet wil. Ik merk ook aan mezelf dat die angst voor ongelukjes wel heel diep zit en tegelijkertijd ik me er minder druk om maak. Lekker tegenstrijdig.

8 berichten aan het bekijken - 421 tot 428 (van in totaal 428)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.