Poliepen – voorstellen Romagi

Forum Forums Stel jezelf even voor Poliepen – voorstellen Romagi

Dit onderwerp bevat 639 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Romagi 1 maand, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 640)
  • Auteur

Romagi
    Bijdrager

Ja eigenlijk hield ik de eiwitten en koolhydraten altijd al uit elkaar. Ik heb een schema van Een leven lang fit en het is me altijd goed bevallen dingen uit elkaar te houden. Gewoon groenten met iets (vis, vlees, ei) Je voelt je dan ook niet zo opgeblazen. Vanmorgen na een glas Sole (ik had geen buikpijn voordien) ging mijn buik rommelen en kreeg ik extra krampen. Maar misschien was dit wel een goed teken. Het heeft niet lang geduurd. Wat ook opviel is dat ik kramp had alsof ik naar het toilet moest maar er kwam niets meer. Momenteel is alles rustig. Ik heb nog zelfgemaakte bouillon van geitenvlees (boerderij). Lijkt me wel wat voor vandaag.

Na mijn operatie heb ik lang gegoogeld naar de effecten van bestraling op de cellen, maar niet gevonden, helaas. En of de cellen weer gezond kunnen worden. Er zal toch vast wel info zijn? Want ik begrijp nog steeds niet hoe een operatie zo,n invloed kan hebben op voedsel. En eigenlijk wil ik het weten. Ik ben een weetgierig mensje. Zal ik daar eens een nieuw onderwerp van maken. Mijn idee is dat er nog meer veranderd is dan alleen cellen en zenuwen. Ze hebben in ieder geval darmen los moeten halen om de boel naar elkaar toe te kunnen trekken. Ook heb ik een stoma gehad op mijn dunne darm, dus daar is ook schade aangebracht. Maar de meeste mensen vragen daar niet naar denk ik. De dokter weet het immers wel? ja ja. Mijn grootste wens is eigenlijk hoe en waar kan ik laten controleren welke organen verzwakt zijn en welke vit en of mineralen er te kort zijn waardoor bv de lever zou moeten ontgiften. Of kun je aannemen dat dat bij iedereen zou moeten. Ik heb een boek “Slim op uw juiste gewicht” en daar worden wel een paar goede artsen in genoemd, Hans van Montfoort Maastricht bv.en Hans Pekelharing, Nieuwegein. Maar tot nu toe twijfel ik of ze iets zinnigs kunnen bijdragen.

Dan moeten ze in ieder geval achter de ideeen van dit forum staan, want “oude koek” kennen we al. Groetjes en dank.

Iklustvet
    Bijdrager

Als je echt iets wil laten controleren dan is kinesiologie misschien wel wat voor je. Ik ken een osteopaat die zo werkt, die spoort zo het orgaan dat problemen heeft op en kan ook evt supplementen testen.

Gerard
    Bijdrager

Het kan zijn dat er oude etensresten loskomen als er veel vocht in de darmen komt. Dat is dan een heel goed teken. Kijk maar eens hoe de volgende aflevering eruit ziet.

Bestraling levert in eerste instantie een soort verbranding op. Deze brandwonden herstellen met littekenweefsel dat langzaam weer door het normaal weefsel zal worden vervangen, de littekens worden dan kleiner. bij jou zijn ook zenuwen geraakt, dat geeft de functieuitval.In hoeverre zenuwen zullen herstellen is niet te zeggen, maar het zal zeker lang duren. Des te meer een grond om een handje te helpen. Testen van supplementen, zoals Iklustvet aangeeft is een goede tip. Naast B12 ook B-complex gebruiken, dat vult het goed aan.

Aan de hand van dit forum en verwijzingen naar o.a. Weston A price zal je in de loop van de tijd je spijsvertering gaan herstellen. Dat is de beste manier om de stoffen op te nemen die je lichaam nodig heeft om te herstellen.

Voorbeeldje: sinds ik ben gaan tandenpoetsen met KZZ (Keltisch Zeezout) en H2O2 is mijn teruggetrokken tandvlees binnen enkele weken flink hersteld. Dat gaat dan wel samen met de WAPF voeding.

Dingen die je zeker moet laten staan zijn koffie, suiker, alkohol

Romagi
    Bijdrager

Vandaag waren mijn darmen weer rustig en ik kreeg weer trek. Koffie drink ik 1 per dag, zwart, suiker amper, ik heb inmiddels voor de speltpannekoeken Stevia en alkohol never nooit.

Vroeger vond mijn ex mij altijd te dik (ik ben nooit zwaarder geweest dan 75 kg bij 165 l.)maar daardoor wel altijd met voeding, gezondheid en gewicht bezig geweest. Maar natuurlijk wel op de manier die dus niet werkt. Ook vasten/reinigingskuren gedaan, maar nooit een leverreiniging. Ik ben erg benieuwd of WP in ieder geval mijn taille slanker maakt. Mijn armen en benen zijn nooit dik geweest maar die taille ….. Wat betreft vit. 12 een injectie lijkt me niet handig moet ik steeds naar de arts, toch? . Ik ben in jan. 2011 hier in Amstelveen geweest bij Mevr Broerse, Mesoloog, ze heeft toen uitgependeld tekorten Omega 3, B-12 en schildklier.

Schildklier slik ik nog steeds.(van Vital Cell Life) / B-12 zal ik weer toevoegen. Ik moest uitdrukkelijk hebben Dibencozide.(AOV.) Bij de roode roos geven ze andere namen voor vit B-12. Het is dat zij dat zo specifiek zei, anders weet je zulke dingen toch niet? Inmiddels ben ik vier namen tegengekomen voor vit B12. hydroxocobalamine en cyanocobalamine.

Ik heb ook besteld bijnierconcentraat Cytozyme Ad bijnier. Als er iemand gestrest is is het mijn dochter wel. Drukke baan 3 dagen, 2 kinderen die veel aandacht vragen. Als ze thuis is het huishouden, de was enz. Ze is vaak verkouden. Vroeger was ze altijd moe, daar hoor ik haar nu niet meer over. Gelukkig gaat ze af en toe s,middags slapen. Maar ze klaagde wel over haar tong.

Vaak ook eten dat snel klaar moet zijn. Ze koopt niet alles zelf, ook haar man gaat boodschappen doen bij Aldi, is niet allemaal slecht maar ook niet allemaal goed. Ze gaat in ieder geval roomboter nemen. Neem het haar eens kwalijk, om 7 uur opstaan en om 18.00 nog eten koken terwijl je moe bent. Ik help 1x in de week. Vraag: ook als je niet zo gezond bezig bent kun je toch hoop ik wel bijnierconcentraat gebruiken? Alweer een heel verhaal he?

Romagi
    Bijdrager

Diaree

Ik heb sinds 10 dagen diaree. Komt niet door mijn endeldarmschade-klachten. Gegoogeld naar remedie. Ik heb al banaan, beschuit met kaneel, witte rijst met wortel, probiotica, blauwe bosbes en plantaardige kool (= fytotherapie). Verder kom ik nu tegen om te doen: immodium, kamillethee, klei en cola (zonder prik). Geen kaas en melkproducten.

Ik wil vandaag verse geitenmelk halen en vraag me af of iemand weet of ik de verse melk zal proberen OF wachten tot diaree over is. Ik heb geen buikpijn en voel me verder goed. Een goed advies stel ik zeer op prijs.

Romagi
    Bijdrager

PS. Ik drink ook sole en eet in de ochtend een appel.

Webmaster
    Bijdrager

Hoe weet je zo zeker dat je endeldarmklachten hier niets mee te maken hebben?

Mike

Romagi
    Bijdrager

Helemaal zeker weet je natuurlijk nooit iets. Maar ik had zeker al een jaar goede resultaten met het spoelen van de darmen. Vaak 12 of 24 uur of zelfs nog langer nergens last van. Dize diaree is begonnen nadat ik (eigengemaakte) erwtensoep heb gegeten. Het kwam uit de diepvries. En natuurlijk zit je dan te denken hoe kan dat? Misschien niet voldoende ingevroren geweest. Afijn, antwoord krijg je dan natuurlijk niet. Dit lijkt mij in ieder geval duidelijk anders. Daar ga ik maar vanuit. Als dit achter de rug is zal ik mijn ontlasting laten controleren. Wat nog zou kunnen is dat ik tekorten heb in voeding of iets dergelijks waardoor het evenwicht in de vertering is verslechterd. Maar vooralsnog ga ik daar niet van uit. Ik heb in deze 10 dagen 2x gespoeld, maar er komt bijna niets uit. Ook vandaag ben ik aardig leeg, dus spoel ik niet. Vraag is dus of wel spoelen iets zou kunnen bijdragen. Ik denk het niet, het is alsof diaree veel verder wegkomt (dunne darm?).

Romagi
    Bijdrager

Ik bedenk me nog iets. Al ging het spoelen erg goed, af en toe ging ik WEL vanzelf naar het toilet, altijd diaree-achtig. Gemiddeld 5 a 10 maal in de maand. Altijd ,s-avonds na het eten. Voordat ik geopereerd ben ben ik bij Saskia van As geweest, en is ontl. gecontroleerd. In ieder geval had ik toen Candida. Geslikt Nystatine suspensie. Is volgens mij een regulier medicijn. Daarna ziekenhuis en antibiotica. 6 maanden stoma. Daarna 3 maanden diaree en minstens een jaar gesukkeld. Zo gek zou het niet zijn als de candida niet weg is. Blijft wel overeind voor het moment dat ik aan een voedsel-diaree denk.

Dank voor het meedenken.

Gerard
    Bijdrager

Diarree + het lichaam wil van de darminhoud af om een goede rede. Voldoende vocht blijven gebruiken om niet uit te drogen, want dat kan snel gaan. Verder kokosolie omdat dit een prima natuurlijk antibioticum is. Allerlei middelen om te stoppen kan je vergeten en is ook niet zinvol. Eet weinig tegelijk en hou even koolhydraten en eiwitten apart. Er is iets van slag, wat wordt wel duidelijk.

Romagi
    Bijdrager

Ik houd er inderdaad niet van veel dingen door elkaar te doen. Ik kan alleen de deur niet uit, snik snik.

Anoniem

Hoi Romagi,

Je neemt verantwoording voor je gezondheid, dat is prachtig.

Het juiste voedsel vinden is lastig maar zeer belangrijk ik kan je adviseren eet 1 stuk voedsel per keer, neem een stuk kaas zonder cracker.
    Eet b.v. alleen rijst

Vermijd alle nachtschades in dit blog is daar meer over te vinden, paprika is ook een nachtschade en dat valt al niet goed.

Zorg voor eten waarvan je aansterkt, liefst alles biologisch.
    Rauwe (geiten) melk zit boordevol probiotica maar zoveel dat je weer diarree kunt krijgen, mss hebben ze daar kwark eveneens vol probiotica.

H202 is detox, als ik jou was zou ik eerst aansterken, totdat je eigen beter voelt en daarna pas voorzichtig richten op detoxen.

Romagi
    Bijdrager

Wat vinden jullie van het idee eerst bitterzout te drinken eventueel aangev uld met lijnzaadthee (zelf lijnzaad trekken in heet water) en daarna alleen maar een paar dagen 1 produkt te eten. bv rijst, misschien met kokosolie en probiotica en meer niet. Als ik nu verkeerde bacterien heb dan gooi ik ze op die manier eruit. Of zou dat erg dom zijn?

Anoniem

kippenbouillon misschien!

en chlorella goede ervaring hier in familie

Poekie
    Moderator

lijnzaad bevat oestrogenen, vrouwelijk hormonen en fytinezuur.

Lia

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 640)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.