endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje

Dit onderwerp bevat 244 reacties, heeft 28 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  liesje 1 maand geleden.

5 berichten aan het bekijken - 241 tot 245 (van in totaal 245)
  • Auteur

liesje
    Bijdrager

Trouwens, ik heb aanvankelijk lang gezocht naar de diaree-klachten van mensen zonder endeldarm. Nooit gevonden. Ik geloof niet dat ze het niet weten.

Binc
    Bijdrager

Waren je blieduitslagen positief Liesje?
    Wat hebben ze geprikt voor je schildklier?

liesje
    Bijdrager

Geprikt:
    TSH = 5.8 refwaardes 0.27 – 4.2
    vrij T4 = 12.5 12.0 – 22.0
    anti-TPO = 192 ie/ml positief vanaf 36 ie/ml

vit D = 95.1
    vit B12 = 1476 pmol/l ref. 150 – 550

Volgens mij had er ook FT 3 gemeten moeten worden maar staat niet op de uitslagen. Weet niet of dat belangrijk is.

Arts zei wel dat anti-TPO betekent dat het lichaam een immuunprobleem heeft.
    dat het lichaam zijn eigen immuunsysteem aanvalt.

Weet even niet wat ik hier mee moet. eerst maar eens Googelen.
    Ik wilde thyreoidum laten staan – eerst maar eens over nadenken. Misschien moet ik het zelfs ophogen. slik nu 30 mg.
    Dan candida. en doorlaatbare darm. Ik denk nog steeds dat ik dat heb.
    Voor mijn operatie: candida in darm
    In ziekenhuis antibiotica gehad.
    Een half jaar lang dikke darm op non-actief. (stoma op dunne darm)
    Dus candida is al die tijd niet aangepakt.
    sinds 2009 slechte vertering en in 2016 zat candida nog steeds in ontl.
    Een slechte darmfunctie erbij en voor mij is wat betreft de candida het plaatje wel rond.
    Wel staan er op de papieren van de ontl.onderzoeken nog middelen die ik nooit geprobeerd heb.
    Ik zou nog een vasten-reinigingskuur kunnen doen – was ik toch al van plan – samen met een grote darmspoeling.
    Genoeg om te overdenken dus.

Binc
    Bijdrager

Zet het anders even in het schildklier topic Liesje.
    Misschien leest iemand mee die er wat over kan zeggen?

liesje
    Bijdrager

Ik hoop dat niemand het me kwalijk neemt dat ik het altijd over de stoelgang moet hebben.
    Het is mijn belangrijkste probleem, dat o.a. aan het verbeteren is door veel na te denken, na te zoeken en toe te passen wat ik denk dat goed voor me is.
    Afgelopen donderdag had ik 1,5 uur lang veel kramp en ging uiteindelijk (vanzelf) naa het toilet. Daarna alles weer rustig. volgende dag niet gespoeld. ging goed.
    Gisteren en vandaag geen succes met spoelen, verder niets extra,s gedaan tenslotte moet het hele systeem af en toe ook een kans krijgen iets zelf te doen.
    Ondanks al mijn aantekeningen weet ik eigenlijk nooit hoe iets verloopt en waarom, het is altijd anders. Maar wel in de loop der tijd steeds beter.
    Na zes uur kreeg ik kramp, (oke, ik ben thuis, laat maar komen). Meerdere keren op het toilet gezeten.
    Wat is hier voor bijzonders aan? De kramp voelt anders en de ontl. was allemaal ingedikt. Geen diaree en redelijk leeg.
    Ik ga morgen dus niet spoelen.
    Ik “weet” wanneer de hele toiletgang een beetje gaat zoals het zou moeten gaan, en het begint er af en toe op te lijken.

5 berichten aan het bekijken - 241 tot 245 (van in totaal 245)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.