Droge voeten en schimmelnagels

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Droge voeten en schimmelnagels

Dit onderwerp bevat 25 reacties, heeft 20 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Tanja 1 week, 1 dag geleden.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Auteur

Tuna
    Bijdrager

Ik heb kleine 2 jaar geleden een flinke kalknagel gehad op mijn dikke teen, dat was in perdiode toen ik nog 6 a 8 sneetjes bruinbrood at per dag. Nadat ik ben gestopt daarmee, en anders ben gaan eten is de nagel gaan genezen. Maar, het kan lang duren, bij mij duurde het dik jaar eer ie helemaal genezen was. Gelukkig nu gezonden nieuwe nagel.

Anoniem

Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ik denk dat nieuwe sokken niet nodig zijn. De schimmel die daar in is gaan zitten kan je ook te lijf gaan door de sokken op 60 of 90 graden te wassen. Of de sokken ook weken in een beetje H2O2.

naief
    Bijdrager

Kalknagels komen van binnenuit (mijn opinie). Veel uren werkschoenen dragen kunnen de boel dan ook wel triggeren en verergeren, maar als er van binnen niets mis is is het voor buiten erg lastig om te triggeren. Ik zou me niet zo druk maken. Goed eten en zodra het kan die schoenen uit en schone sokken aan.

geert
    Bijdrager

Je kunt tegenwoordig je schimmelnagels ook laten laseren. Hiermee wordt de schimmel door verhitting gedood. Lijkt mij iig beter dan lange tijd medicijnen. Uiteraard zal de lange termijnoplossing van binnenuit moeten komen.

savati
    Bijdrager

Dat schimmelnagels van binnenuit komen daar ben ik het deels wel mee eens. Maar een schimmel is heel hardnekkig en zelfs overdraagbaar en kan onder veel omstandigheden overleven. Een traumanagel wordt ook vaak een kalknagel. Door de beschadiging heeft de schimmel gemakkelijker toegang. Mijn podologiedocent vertelde destijds dat een schimmel in bijv. Legerkistjes blijft slapen en als na jaren die schoenen voor bijv. een zware voettocht weer worden aangetrokken, zijn kans schoon ziet om weer te infiltreren. Schoeisel moet dus ook gedesinfecteerd worden.

Een methode is, buiten de anti-schimmelproducten, de nagels dagelijks te behandelen met natuurazijn. Het is lange adem werk, want een nagel vernieuwd zich in ca. 6 tot 9 maanden.

Ik ben zelf pedicure en raad nu mijn paar klanten (ben aan het afbouwen) aan om eveneens aan de kokosolie te gaan en suikers te laten staan. Bij de behandeling zoveel mogelijk afvrezen.

Tilly

Romagi
    Bijdrager

Over schimmelnagels kan ik wel wat vertellen.

Ik heb het al jaren.

Mijn schimmelnagels ooit behandeld met verschillende middeltjes van de drogist. Niets heeft geholpen.

Toch maar eens een produkt van de huisarts (dus eenmalig) geprobeerd. Zowiezo was dat een produkt wat slecht is voor de gezondheid. Weet niet meer hoe het heet. Heeft niet geholpen.

Ingesmeerd met Teatrie olie. niet geholpen. Nu smeer ik met H202 3%. Weg gaat het niet maar het groeit er dan uit. duurt inderdaad lang.

Uiteindelijk had ik de twee grote tenen schimmelvrij, en ja hoor, de linker grote teen heeft weer een plek.

Aan mijn linker voet zit een hardnekkige plek die ondanks het smeren niet weg wil.

Dat zijn de 2 teentjes naast de grote teen. Interesant te weten met welke organen dit correspondeert.

Ik denk wel dat het min of meer onder controle blijft door het vele behandelen resp. smeren.

Ik heb wel zeker candida. Hoopte dat dat inmiddels weg zou zijn maar nu ik die nagel weer zie heb ik mijn twijfels.

De pedicure haalt inderdaad de bovenste laag er zoveel mogelijk af en dan maar weer smeren. Niets doen is dus geen optie.

Zoals tralalalaa het gedaan heeft zal ik ook maar eens doen.

Maar dat het hardnekkig is daar kan ik over meepraten.

Uiteraard eet ik nu ook veel meer vet.

Anoniem

Ik bedacht me net dat ik dit ooit eens op televisie heb gezien. http://www.youtube.com/watch?v=g5Klmr8O53U&index=10&list=PL4BZgVLcQwmuT7L5xwIxWolq30Mi85Qht vanaf 7:48 kijken. Het is misschien meer iets voor zwemmer eczeem, maar knoflook werkt heel erg goed tegen schimmels en bacteriën.

Babbe
    Bijdrager

Ik heb aan beide grote teennagels last van een kalknagel. Nog niets aan gedaan,behalve innemen Col.Zilver.
    Heb H2O2 in de koelkast staan,12 % ,geen idee hoe ik daar een goede oplossing van kan maken om op de nagels te smeren dan wel voetenbadje? Volgens mij staat er op de bodem van de fles iets van 2016,zal het nog goed zijn? Is Foodgrade en bijna nog niets uit,bederft toch niet? Hoor graag welke verdunning ik aan moet houden,12 % lees ik niet zo vaak.Hoop wel dat de pijn in mijn linkerteen inderdaad van de kalknagel komt,hij doet pijn NA het wandelen. Pedicure knipt mijn nagels altijd,bang dat ze anders ingroeien,ik kan er zelf niet bij om te knippen.Maar ik lees op dit Forum eigenlijk nooit dat schimmelnagels pijnlijk zijn….

Godsgeschenk
    Bijdrager

Neem 1x per dag een warm voetbad met een kopje azijn erin voor een kwartiertje en doe daarna wat druppels propolis op de nagel. ‘S Morgens kun je met een in azijn gedrenkt watje da nagel schoonmaken en doe dan weer de propolis erop. Na 1 a 2 weken gaat de nagel er van af en dan zo verder gaan.

Succes!

Dorothé

Babbe
    Bijdrager

Heb propolis besteld,ga het proberen. Niemand antwoord op de vraag of de H2O2 van 2016 nog bruikbaar is? Dus Mike is van zijn kalknagels af door het Kangenwater? Had je echt van alles al geprobeerd wat hier zoal voorbij komt op het forum? Dat is dan een mooie bijkomstigheid!

Tanja
    Bijdrager

Candida/schimmel kan niet goed tegen zuurstof, Kangen water bevat zuurstof, net als h2o2.

Over de houdbaarheid kun je hier lezen: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/h2o2-waterstofperoxide-35-foodgrade-een-nieuw-goedkoper-adres-joepie/page/21/

Naar beneden scrollen.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.