Dora63 stelt zich voor

Forum Forums Stel jezelf even voor Dora63 stelt zich voor

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 3 maanden, 1 week geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

Romagi
    Bijdrager

Dora ik vraag me af wat de bijwerkingen zijn van je antidepressiva.
    Dat heb je nog niet gemeld.
    Welk regulier middel je ook neemt, ze hebben allemaal bijwerkingen.
    Forefronthelth zegt: zorg eerst voor je lever. Je lever moet zorgen dat de afvalstoffen weer worden verwijderd.
    Voor de schildklier is het dweilen met de kraan open als je de lever niet behandelt.
    Met zo,n lage temp. als jij hebt heb je een trage schildklier.
    Er bestaat een hele lijst van klachten die gerelateerd zijn met een trage schildklier. dat wil niet zeggen dat iedereen de hele lijst heeft, juist omdat een mens niet 1 op 1 met elkaar is te vergelijken.Ik had het steeds koud, is nu iets beter. slecht slapen is nu beter. hoofd is nu beter.

Binc
    Bijdrager

Die antidepressiva is slopend voor de schildklier idd. Wanneer de schildklier niet goed werkt kan Serotonine tekort ontstaan. Regulier krijg je dan antidepressiva die het nog erger maken. Maar in 1 keer stoppen met antidepressiva is ook niet aan te raden als je het al langere tijd neemt. Proberen af te bouwen wel. Ook verschilt dit per persoon uiteraard. Wat je wel kunt doen is je schildklier ondersteunen en aandacht voor de darmen naast goeie wapf voeding. Zie link.

http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_hoofd.html

Dora63
    Bijdrager

Inmiddels zijn we weer even verder en is mijn leven op z’n kop gegooid. Ben anderhalf week geleden toch maar weer naar de huisarts gegaan, want vanalles was opgezet bij mij. Ook wilde ik de uitslagen van het bloedonderzoek weten. Nou, daar was niet veel mis mee. De uitslagen had ik, maar heb ik in het ziekenhuis afgegeven. Toen ik bij de huisarts kwam, zag hij gelijk dat er iets niet klopt. Hij heeft in de praktijk een hartfilmpje laten maken, met als resultaat dat ik met spoed opgenomen moest worden. Om een lang verhaal kort te houden. Daar lag ik dan op vrijdagavond. Ik heb het allemaal maar laten gebeuren, wist niet goed wat me overkwam. Hartklachten? Had ik nooit aan gedacht, maar blijkbaar heb ik ergens in maart een (stil?) hartinfarct gehad. Uitslag: cardiomyopathie. Vergroot hart. Toen het extra vocht eenmaal uit mijn lijf was verdwenen kreeg ik me toch weer energie. Alhoewel dat duurde een dag en toen zwakte het weer af. Gelukkig inmiddels weer thuis, maar veel doen kan ik nog niet. Maar daar wordt aan gewerkt. De nodige pillen mee gekregen, dus wat afbouwen betreft, dat houd ik even op afstand. Maar die burnout is dus heel wat anders gebleken.

Binc
    Bijdrager

Hoi dora,

Dat is schrikken. Dat klinkt niet goed.
    Weet je ook of de t3 en t4 van je schildklier getest zijn? Ik dacht gelezen te hebben dat je zelf al gemerkt had dat je vocht vast houd?
    Wat voor medicatie heb je nu gekregen? En hoe verder?

Dora63
    Bijdrager

Hoe verder? Ik houd me rustig, kan eerlijk gezegd ook nog niet veel. Volgende week word ik gekatheteriseerd en wordt er bekeken of ik misschien gedotterd moet worden. Verder mag ik naar de hartrevalidatie, maar daar moet ik nog verdere info over krijgen. Mij is geadviseerd om zout zoveel mogelijk te mijden. Geen probleem, we koken toch al zonder. Maar af en toe een eitje met een snufje KZZ ga ik mezelf niet onthouden. We hadden net weer 25 kg besteld. Alle bloeduitslagen waren trouwens goed, incl. cholesterol. En dan moet ik toch wel even lachen, met al dat boter verbruik hier. Ik krijg nu 4 verschillende medicijnen, om mijn hartslag aan de lage kant te houden, 2 vochtafdrijvers en eentje voor mijn bloeddruk. Ik verdiep me daar verder even niet teveel in, dit accepteer ik. Mijn partner kent op werk iemand, waarvan de man precies hetzelfde had + ook nog een lekkende hartklep en na 5 jaar geen medicatie meer hoefde te slikken. Daar ga ik voor. Het zit trouwens in mijn familie aan moeders’ kant.

Binc
    Bijdrager

Dat is behoorlijk heftig wat je mee maakt.
    Maar ik ga het toch nog een keer vragen omdat ik denk dat het belangrijk is. T3 en T4, heb je inzichtelijk of die getest zijn? Dat is gerelateerd aan de schildklier. En hartklachten komen vaak voor bij schildklierproblemen.

Dora63
    Bijdrager

Een van beide is getest, weet dus niet meer welke, maar die waarde was goed. Nu heb ik de cardioloog vorige week iets horen zeggen over een te snelle schildklierwerking en dat dat evt. ook nog getest zou worden. Ga ik volgende week ook naar vragen.

Binc
    Bijdrager

Vermoedelijk is de T4 getest naast de tsh. Hoewel vrij recent de richtlijnen veranderd zijn en men toch van mening is dat T3 testen beter is. En dan is het nog de vraag of vrij T3 en/of T4 getest worden.
    Wellicht kun je dit achterhalen. Ik vermoed dat ze gaan kijken met de test die nog volgt of je antistoffen hebt tegen de schildklier. Onderstaand ook wat meer informatie.
    Even uit nieuwsgierigheid nu, maar met deze klachten die je nu hebt en wat er gebeurt is, moet je dan nog steeds die antidepressiva door slikken? Goed dat je gaat vragen hie het zit net die testen en wat er exact getest word en nog getest gaat worden.
    In elk geval heel veel sterkte met alles.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.