dirtsa

Dit onderwerp bevat 130 reacties, heeft 58 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  mayk 4 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 131)
  • Auteur

Ufo
    Bijdrager

@Poekie,

Ik was inderdaad niet op de hoogte van de situatie van Dirtsa.

Bedankt voor je link.

Aangezien ik onwetend was over de situatie vind ik mijn reactie totaal niet overdreven.

Maar natuurlijk waardeer ik net als jullie de bijdragen van Dirtsa aan dit forum en hoop ik dat haar gezondheid zich zeer zal verbeteren!!

@dirtsa, ik wens je met heel mijn hart veel sterkte toe in deze moeilijke periode!!

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Het gaat niet goed met mij, de dokter is er gisteren geweest, en het is niet gemakkelijk om daar over te praten, Het ging niet over behandelingen maar over wilsbeschikking, en thuiszorg. En ik heb dus echt moeilijke gesprekken moeten voeren.

Maar ik snap ook wel de reactie hoor van Ufo, ik heb ook liever inhoudelijke discussies en ervaringen en tips.

Ik heb mij ook wel eens geergerd op het ms forum waar haast ieder topic volloopt met bloemtjes, lieve wensen etc. En toch heeft het mij ook wel goed gedaan hoor.

Ufo
    Bijdrager

@dirtsa,

Aangezien je aangeeft, dat het het niet gemakkelijk voor je is, om er over te praten, veel respect voor je kracht en wil, om hier toch even wat van je te laten horen!

Anoniem

ook daar ben ik het met ufo eens,ik hoop echt dat het gauw weer wat positiever voor jou mag worden.

grt lola

Ufo
    Bijdrager

@dirtsa,

Ik kweek in dit topic kennelijk toch al geen vrienden, dus dan kan dit er ook nog wel bij:

Wil voorop stellen dat ik hier op het forum niet zo actief ben als jij, en ken je voorgeschiedenis niet zo goed.

Maar ik wil je toch motiveren om zelf na te denken en te luisteren naar je eigen lichaam.

Ik had een tante. Streng gelovig.

Bidden voor het eten; bidden na het eten.

Ze verloor haar man.

Ze verloor haar gezichtsvermogen, werd volledig blind.

Ze kreeg haar gezichtsvermogen niet meer terug en ging dood.

Ondanks al haar vertrouwen in haar geloof, en alles wat ze deed om mensen te helpen, kwam voornamelijk ellende op haar pad en werd ze niet beter.

Ik wil hiermee niet zeggen dat bidden verkeerd is, of dat geloven in iets of iemand verkeerd is.

Maar ik denk dat er ook niets verkeerd mee is om te luisteren naar je eigen lichaam, of met je eigen verstand beredeneren of je wel goed bezig bent.

Ik geloof er ook heilig in, dat wat Mike hier verteld, waar is.

Maar als het voor jou niet werkt…

Ieder mens is uniek. De mening van Mike is goed onderbouwd, maar er zijn ook andere goed onderbouwde meningen. Er van uit gaande en dus niet wetende, dat je al langere tijd, de WAPF principes aanhoudt, en dat het je kennelijk niet beter doet voelen, denk dan eens na over andere mogelijkheden.

Probeer desnoods eens een maand volledig veganistisch te leven. Heb daar zelf geen ervaring mee, maar wie weet knap je er toch van op, ondanks alle nadelen die er aan verbonden zijn, en waar Mike ons ook telkens voor waarschuwd.

Er is maar een Dirtsa hier, en dat ben jij!!

Doe eens gek, en gooi het eens een tijdje over een ander boeg.

Zie het eens als een fictief verkeersongeluk.

Jij kwam van rechts, had voorrang en nam voorrang.

Lig je dan vervolgens in het ziekenhuis te juichen met je gebroken been: Ik had toch voorrang, ik had gelijk….

Welnee, je ligt daar te balen als een stekker, gelijk of niet, voorrang of niet.

Kortom, het is prachtig om ergens in te geloven, of in iets of iemand te geloven, maar als dat je niet brengt naar wat wat je er van verwacht is het misschien helemaal niet verkeerd, om ook eens een andere weg naar Rome te bewandelen.

Wens je echt heel veel sterkte!!!

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

ik wil hier nog wel iets op zeggen, nog voor ik hiermee begon had mijn lichaam het eigenlijk al opgegeven. Ik heb heel veel gedaan voor ik mike tegenkwam, en alleen hierdoor ben ik veel verder gekomen dan voor mogelijk werd gehouden. En ik heb heel veel geleerd.

Alleen, het had 30 jaar eerder moeten komen.

Ik denk dat je het verkeerd ziet als je wapf vergelijkt met een geloof, het is niet iets waarin ik geloof, het is voeding die iedereen nodig heeft.

Ik ben niet iemand die klakkeloos wie of wat dan ook achterna loopt, ik was al bang dat mensen kunnen denken: kijk maar eens naar dirtsa, zo overtuigd en haar heeft het ook niet geholpen.

Zo ontzettend jammer.

Ik hoop alleen dat ik mijn kinderen en man nog genoeg heb kunnen meegeven,zodat zij wel de kans hebben gezond te worden en te blijven.

Anoniem

Ik wens je heel veel kracht liefde en energie toe om dit allemaal te dragen!!

Webmaster
    Bijdrager

Dirtsa,

Het klinkt alsof je het hebt opgegeven. Dat zou heel jammer zijn! Een maand veganistisch eten lijkt me geen optie voor je, gezien het mislukte Terry Wahl-dieet, dat al heel erg gericht was op plantaardige voeding. Maar er zijn je talloze suggesties voorgesteld door andere forumleden, waaronder ozontherapie net over de grens. Soms is de redding letterlijk nabij! Kortom, verlies je vechtlust niet, het is nooit te laat!

Mike

Lampje
    Bijdrager

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen! Ben nog maar sinds kort lid maar heb al veel berichten van je gelezen en er veel van geleerd. Dat je in jouw situatie überhaupt nog anderen wilt helpen met advies over voeding vind ik heel bijzonder! Ik hoop dat je nog de kracht hebt om door te vechten. Ik weet niet of het helpt maar ontspanningsoefeningen/meditatie doet mij altijd heel goed, al is het alleen maar om even je hoofd leeg te maken. Wat voeding betreft kan ik je niet helpen want je weet al zoveel meer dan ik weet.

Ik wens je oprecht nogmaals veel sterkte!

Webmaster
    Bijdrager

Dirtsa,

Marijn legt de vinger op de zere plek: spanning tegenover ontspanning. In een topic over magnesium schrijf ik:

Quote:
    Ik denk dat de reden waarom je maar niet in de vetverbranding terechtkomt is dat je je te druk maakt om alles. Hierdoor houd je een te hoge glucosespiegel, ongeacht hoeveel vet je eet. Je cellen houden de deuren dicht en al die goede voedingsstoffen komen onvoldoende binnen en je lever geeft glycogeen af die omgezet wordt in glucose. Als de glyogeenvoorraad op is, spreekt je lichaam eiwitten in je spieren en botten aan en zet deze om in glucose, waardoor je afvalt, want magere spiermassa weegt een hoop. Een afbraakproces van botten en spieren veroorzaakt door stress is allesbehalve wenselijk. En dat terwijl deze voeding juist extreem goed is voor de OPBOUW van magere spier- en botmassa!

Issues als schuldgevoel, (lichamelijk) tekortschieten, gebrek aan zelfvertrouwen, etcetera liggen ten grondslag aan jouw klachten. Tijd om er niet alleen voor anderen te willen zijn, maar eerst en vooral voor jezelf!

Mike

Hallo Dirtsa,

Ik wens je heel veel sterkte en kracht. Blijf moed houden, ook al ben je al jaren aan het knokken.

Anoniem

Dirtsa,

Net als jij heb ik een ernstige neurologische aandoening. Ook ik heb gemerkt dat voeding heel veel kan doen, maar dat je het met alleen gezonde voeding in zo’n geval toch niet redt. Wat voor mij als aanvulling heel nuttig is geweest, is ademhalingstherapie. In mijn geval Buteyko, maar er zijn denk ik meer soorten ademhalingstherapie mogelijk. Ik bemerkte een grote vooruitgang sinds ik daarmee bezig was, maar ook dat was nog niet voldoende – ik bleef maar afvallen, zo’n 15 kg in anderhalf jaar tijd. Op het laatst durfde ik bijna niet meer op de weegschaal te gaan staan, ik was bang dat ik helemaal zou verdwijnen!

Gelukkig vond ik toen een therapeut die op dezelfde lijn zit als ik (goede voeding, spijsvertering/stofwisseling normaliseren, autonoom zenuwstelsel normaliseren) en die heeft op basis van een haaranalyse wat orthomoleculaire supplementen voorgeschreven – maatwerk dus. Daar ben ik nu 4 maanden mee bezig, ik ben 4 kg aangekomen, heb een beetje meer energie en, heel mooi: mijn neuroloog constateerde met verbazing dat ik het afgelopen halfjaar vooruit was gegaan.

Deze therapeut vertelde dat hij ook goede resultaten bereikte met MS.

Hoe het verder gaat kan ik natuurlijk niet voorspellen, maar ik ben hoopvol. De reden dat ik hier nog niet over geschreven had, is dat ik eerst over een wat langere periode wilde kijken wat het deed, maar omdat ik met pijn in het hart zie dat het jou zou slecht vergaat, wilde ik dit toch even laten weten, misschien heb je er wat aan.

Veel sterkte!

Webmaster
    Bijdrager

Je noemt o.a. het normaliseren van het autonoom zenuwstelsel. Daar zie je dus ook de link met stress. Vroeger werd een neuroot een ‘zenuwpatient’ genoemd, deze persoon had een ‘zenuwziekte’. Dirtsa, neem je nog bijnierextract en zo ja, hoeveel? Wellicht dat je de dosis moet verhogen!

Mike

Anoniem

Mike, je kunt wel wat zelf uitproberen als je er niet te erg aan toe bent, maar in ernstige gevallen is maatwerk toch echt nodig. En ja, één van de supplementen is bijnierextract, maar het is nou juist de op maat gemaakte combi die het hem doet – ik had al eerder bijnierextract geslikt en van alles en nog wat, maar bij lange na niet met dit resultaat.

Meten is weten; dat blijkt toch wat anders te zijn dan met een schot hagel globaal de goede kant uit schieten in de hoop dat er voldoende kogeltjes raak zijn.

Webmaster
    Bijdrager

Dirtsa had een combi die aansloeg: bijnierextract, gekoppeld aan 110 gr. koolhydraten per dag en verder vette en eiwitrijke voeding. Het kan gewoonweg zo simpel zijn als het bijnierextract ophogen om het verstoorde evenwicht te herstellen. Verder zou ozontherapie in Duitsland ook wel eens een meer structurele oplossing kunnen bieden.

Mike

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 131)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.