De gevaren van ultrasound (echo)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid De gevaren van ultrasound (echo)

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  complotdenker 2 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur

complotdenker
    Bijdrager

Nog een kleine update van mijn echo loze zwangerschap. Ik ben nu 31 weken zwanger en heb een heel actieve baby en eigelijk brand ik wel van nieuwsgierigheid naar het kleintje in mijn buik.

Alles gaat voorspoedig mijn bloeddruk is netjes en ik heb een glucose dag curve laten prikken om dat een verloskundige dacht dat mijn baarmoeder misschien al te groot was en dat kan duiden op zwangerschaps diabetes. Thuis met mijn eigen gluco meter gemeten en niks aan de hand en de waardes gemeten op de prikpost waren ook super netjes tussen de 4 en de 5 (voor degenen die dat wat zegt).

Ook mijn HB was aan het begin van de zwangerschap 7,2 en de ijzervoorraad 8,2. De meting een week gelden was HB 6,8 en de voorraad 8,8. Dus ook netjes, lang leve de leverworst en pate :p

Elke controle klinkt het hartje geluisterd met de ouderwetse toeter ook goed.

Op hels brandend maagzuur (waar ik geen medicijnen voor neem tot nu toe) geen kwalen 🙂

Ik vind het wel spannend hoor dat ik geen echo heb gehad en niet weet hoe het kleintje er uitziet maar ik heb vertrouwen in de natuur en daardoor in mijn lichaam dat het een gezond kindje is. Ik pak mijn rust nu wel en eet zo gezond mogelijk 🙂 (Niet altijd heel makkelijk omdat ik vaak het gevoel heb dat de onderkant van mijn slokdarm wegbrand…)

Complotdenker

Tanja
    Bijdrager

Hey Complotdenker,

Goed dat je gewoon vertrouwen hebt in de natuur. Waarom ook niet.
    Klote van dat maagzuur, had ik ook. Bed een beetje omhoog aan het hoofdeinde hielp wel bij het slapen. Gelatine snoepjes maken van gelatine, citroensap en honing kan ook helpen om het in ieder geval wat te verzachten. Succes!

Binc
    Bijdrager

Goed om lezen dat het zo gaat. Zo te lezen is er ook niks mis met je glucose spiegel. Daar hoef je jezelf zo te zien geen zorgen om te maken.
    Hopelijk worden de maagzuur problemen snel minder!

complotdenker
    Bijdrager

Hoop ik ook. Dankje voor de tip Tanja, ga het proberen 🙂

Complotdenker

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.