Darmen (Ernstige problemen)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Darmen (Ernstige problemen)

Dit onderwerp bevat 28 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Socrates01 3 weken geleden.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur

Tanja
    Bijdrager

Wellicht is het niet de gelatine, maar de kwaliteit van de gelatine die het verschil maakt: https://www.westonaprice.org/health-topics/environmental-toxins/glyphosate-in-collagen/

Socrates01
    Bijdrager

Ik was toen erg veel aan het fitnessen (veel eiwit shakes, eieren, kwark etc..) overigens tijdens heel die periode nergens last van..tot het moment dat ik die capsules begon te slikken.

Elkedageenei
    Bijdrager

Waaròm was je zo aan het fitnessen?
    Wat was er aan de hand?
    Was je niet tevreden over jezelf bijv. Ga op.zoek. Er is altijd een aanleiding te vinden.
    Als je die weet te vinden kun je daarop inzoomen.
    Ik heb inmiddels zoveel lichamelijke problemen gezien die op.die manier zijn ontstaan.
    Het gebeurt nooit zomaar! Er is bijna altijd een onderliggend onopgelost probleem.

Socrates01
    Bijdrager

Dank voor je bijdrage dat waardeer ik echt, alleen wil ik wegblijven uit de psychische hoek. Ik heb me altijd kiplekker gevoeld en stond positief in het leven. Ik zie daarom ook duidelijk een causaal verband tussen de capsules en mijn darmen, en van daaruit de bijbehorende klachten.
    Wel ben ik met je eens dat een dieet van eieren, kwark, shakes etc niet gevarieerd genoeg was waardoor ik wellicht een trigger creëerde voor de capsules. Het verbaast me eigenlijk nog steeds dat zo iets simpels als een capsule zo slecht was voor mijn darmen. Ook omdat ik nooit allergieën, intoleranties etc heb gehad zag ik mijn darmen als een zeer sterk orgaan bij mij. Ik ben nog niemand tegen gekomen die hetzelfde heeft meegemaakt.

Ik ben benieuwd waar Mike mee komt, op dit moment ben ik gelatine aan het oplossen in warm water en dit aan het opdrinken. Ook de botten bouillon is in de maak.

Romagi
    Bijdrager

Wellicht is het niet de gelatine, maar de kwaliteit van de gelatine die het verschil maakt: https://www.westonaprice.org/health-topics/environmental-toxins/glyphosate-in-collagen/

Dit is weer een ingewikkeld verhaal, daar moet je al verstand van hebben door in een lab te werken.
    Toch heeft dit verhaal me beangstigd. Sinds 2010 neem ik verschillende supplementen en ik vraag me af of er iets tussen zit dat ook vervuild is. Daar kom ik natuurlijk niet achter. Ik ben wel al een hele tijd van plan collageen te kopen, was er nog niet van gekomen. Als ik zelf soep maak neem ik bio-botten en vlees.
    Ergens in dit verhaal staat : auto-immuun aanval op de zenuwvezels in de hersenen – door dus glyphosaat?
    Ik maak me nl ernstig zorgen over mijn duizeligheid en vreemd gevoel in mijn hoofd. Weet nu al dat een diagnose moeilijk gaat worden.

Binc
    Bijdrager

Kun je niet checken op basis van het merk dat je gekocht hebt waar die capsules van zijn gemaakt?

En als je de inhoud van het product nog nodig hebt een tinctuur miss hier?

Welje gelatine los je op in water om te drinken?

Socrates01
    Bijdrager

De capsules van de saw palmetto waren vegetarische capsules, de lege capusles waren de NIET vegetarische.
    Ik gebruik nu deze die ik oplos in water:
    https://www.ah.nl/producten/product/wi232618/dr-oetker-gelatine?gclid=Cj0KCQjwjrvpBRC0ARIsAFrFuV-COstiIrGMDerveHHT3Ry9ib51XWtMOa76yhFkDkZYksg4DuGuSHsaAn4xEALw_wcB

Merk wel dat bij het drinken van deze gelantine, me darmen bol/opgeblazen gaan staan en dat ik veel moet boeren.
    Weet niet of dat een normale reactie is in het begin. Weet eigenlijk ook niet hoeveel ik hier van moet drinken.

Ik ben sinds vandaag begonnen met het drinken van oer bouillon.

Gr. Jeffrey

Binc
    Bijdrager

Hallo Jeffrey,

De keuze die je nu maakt voor wat betreft gelatine is niet de beste keuze helaas.
    Mogelijk dat de klachten die je nu dus ervaart aan deze kwaliteit ligt.

Een betere keuze is die van great lakes afkomstig van gras gevoerde runderen. Zie link. Deze kun je ook oplossen in thee of koffie. De rode variant is om mee te koken. De groene kun je oplossen in dranken.

https://www.ergomax.nl/great-lakes-gelatine-grasgevoerde-collageen-hydrolysaat

Socrates01
    Bijdrager

Tnx direct besteld, hoe vaak kan/moet je dit per dag drinken?

Binc
    Bijdrager

Top! Zie productinformatie. Daar staat de dosering. Je kunt zelf altijd bekijken of je er meer van kan verdragen.

Sampjes
    Bijdrager

Niet om je te ontmoedigen hoor want elk lichaam is anders maar ook gelatine hielp bij mij niet. Ik struggle ook al denk ik 10 jaar met darmklachten. ik herken mijzelf wel een beetje in jouw klachten. Ook darmspoelingen gedaan, ontlastingonderzoeken, dieet, glutenvrij, koemelkvrij,tig supplementen geprobeerd en veel bottenbouillon drinken,etc. niks helpt tot op de dag van vandaag niet.

zelf heb ik het vermoeden dat er wat ‘mis’ is met mijn darmperistaltiek. Het maakt namelijk niet uit wat ik eet of drink, altijd buikpijn na het eten/drinken en trage darmen met obstipatie als gevolg.
    10 jaar geleden begonnen nadat ik was bevallen van mijn eerste zoon. Daarvoor nooit darmklachten, geen enkele intolerantie, kon alles eten en drinken plus ik ging elke dag prima naar het toilet. Zo bizarre dat het zo kan omslaan!

Romagi
    Bijdrager

Sampjes wat vervelend die darmklachten.
    Merk jij iets van bepaalde groenten of fruit of iets anders dat je opeens wel beter naar het toilet kan?

Gisteren las ik dat verstopte darmen zorgen voor minder gal-aanmaak. Dit zijn zo van die kleine dingen die me dan opeens aan het denken zetten.

Ik doe ook ieder jaar ontlasting-onderzoek maar er zijn meerdere onderzoeken en de gal was nooit meegenomen. Had ik hier ergens gelezen en toen is het gecontroleerd. Veel te veel gal, is ook niet goed natuurlijk.
    Nu drink ik al een tijdje het “leverdrankje” en dat lijkt me goed te doen.
    Aanvankelijk zat ik steeds op de WC van dit drankje, maar inmiddels minder. Inname in de ochtend werkt anders/beter dan in de middag.
    Ik had al eens gemerkt dat ik van prei naar de WC moest en gisteren weer eens uitgeprobeerd. En ja, bingo.
    zie: voorstellen: poliepen. Vandaag neem ik venkel. schijnt ook goed voor de lever/gal te zijn.
    Misschien heb je hier iets aan.

Romagi
    Bijdrager

Hoe was jouw bevalling Sampjes. Heb je soms een ruggeprik gehad?
    Als ik daar op zoek Google dan kom ik steeds bij bevallingen uit.

Socrates01
    Bijdrager

Kan het zo zijn dat de great lakes voor nog meer haaruitval zorgen?! Heb gevoel dat nog erger aan het worden is. Verder heb ik geen negatieve reactie op de great lakes qua darmen/buik (blijft redelijk plat) Ontlasting en stoelgang wordt niet erger. Ik zie alleen nog ergere haaruitval en mijn nagels zijn rozig/doorschijnend ipv wit. Ook groeit mijn haar zeer traag/zelfs bijna niet. Ook mijn neusharen vallen uit c.q. zijn niet meer aanwezig.
    Los van het feit dat het haarverlies zorgt voor een hoop onzekerheid, maak ik me ook zorgen wat de oorzaak hier van is. Mijn lichaam is iets aan het doen om te compenseren (mineralen uit haarwortels halen of er is een vergiftiging oid) Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik lees hier veel op het forum dat de haaruitval te maken heeft met lever, schildklier en nieren. Kan ik dit laten testen of hoe kom ik hier achter?
    Ik merk dat mijn urine ook de afgelopen jaren niet meer hetzelfde is, qua kleur (chemisch geel, hoe omschrijf je dat?) en qua geur. Ik heb ook bij de inname van bepaald eten, of toen ik nog supplementen nam in de vorm van poeders last van mijn rechternier? Dit blijf ik ook vreemd vinden, waarom alleen de rechter, en is het wel mijn nier? Ik heb mijn nieren laten testen in het Ziekenhuis maar hier kwam niets uit. Moet ook toegeven dat ik al mijn vertrouwen in de Medische wereld ben verloren, na tientallen bloed en urine onderzoeken zegt nota bene een MDL arts met 20 jaar ervaring: “Er is niks met je aan de hand, eet wat vezels en vermijd kaas en melk”

Concrete vragen:
    Hoe kom ik erachter of ik een probleem heb met mijn lever, nieren en schildklier?
    Indien ik bij deze organen een probleem heb kan dit ook positief resultaat hebben op mijn darmen?
    De haaruitval zorgt voor veel stress en onrust, hoe kan ik dit probleem tackelen zodat ik rustig door kan gaan met het vloeibaar dieet traject van Mike?

Ik heb onderstaande besteld na veelvuldig lezen op het forum over klachten van nieren, lever en schildklier. Ik wilde eigenlijk kappen met supplementen maar merk dat ik veel stress heb door de haaruitval (los van alle andere klachten)

Royal Jelly
    Juniperus communis
    Betula pubescens
    Ribes nigrum

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.