Darmen (Ernstige problemen)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Darmen (Ernstige problemen)

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 4 dagen, 19 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur

Socrates01
    Bijdrager

Beste,

Tot 2 jaar geleden heb ik nooit, maar dan ook nooit last gehad van mijn stoelgang of vreemde ontlasting. Ook alle klachten waar ik later op terugkom zijn nooit eerder geconstateerd. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het nemen van sport supplementen die in “plastic capsules” zaten. Met “plastic capsules” bedoel ik de standaard gelatine capsules waar wel vaker supplementen inzitten. Zie onderstaande link. Deze supplementen heb ik gekocht bij De Tuinen. Vanaf het moment dat ik deze capsules nam begon mijn stoelgang direct moeilijker te worden. Mijn ontlasting werd ook direct hard, zwart en keutelachtige-vorm. Type 1 op de Bristolchart. Zie onderstaande link.
    Ik weet zeker dat het aan de capsules heeft gelegen want na drie weken slikken van de capsules waren de capsules op een gegeven moment op, en heb ik een aantal dagen geen beschikking gehad over de capsules, in deze periode werd mijn ontlasting direct type 4 (normale bruine sigaar) Om er zeker van te zijn dat het niet aan de inhoudt lag heb ik ook nog een aantal keer een lege capsule geslikt, ook hier kreeg ik dezelfde klachten. Eigenwijs als ik was hadik opnieuw pillen gekocht en ben door gegaan met slikken. Na de eerste capsule had ik direct weer type 1 ontlasting en na ongeveer 4-6 weken ontstonden er serieuze klachten. Dit begon met pijn in darmen, opgeblazen gevoel. Vervolgens kreeg ik ook huidproblemen (jeuk, roodheid) libido problemen en enorme haaruitval. Ook heb ik regelmatig pijn in mijn botten en spieren.
    Ik ben vervolgens gestopt met de pillen maar mijn ontlasting werd nooit meer hetzelfde en klachten werden erger en erger. Tot op de dag van vandaag heb ik last van alle bovengenoemde klachten.

https://www.google.nl/search?q=capsules+gelatine&rlz=1C1GGRV_enNL752NL755&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9_Nm1tZTcAhXIa1AKHYh6DgYQ_AUICigB&biw=1920&bih=925#imgrc=JM6uczkHIYKTOM:

https://www.google.nl/search?q=bristol+chart&rlz=1C1GGRV_enNL752NL755&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj5u-DgtZTcAhVCZ1AKHRzJCQsQ_AUICigB&biw=1920&bih=925#imgrc=ykelSxKcsanNOM:

Wat heb ik twee jaar tijd allemaal gedaan:

*Traject Therapieplan Onderzoek van Wim Knoppert (http://www.ayurwell.nl/)
    Dit is volledig gebaseerd op supplementen die ook in capsules zitten waardoor het niet werkte, en zelfs klachten erger maakte. Zie bijlage (Therapieplan)
    resultaten van het onderzoek staan in (Gescand vanaf multifunctioneel apparaat)

* Traject ABC Colon Concept, zie bijlage (vragenlijstevaluatie_75308-2)

*Traject ontlastingtransplantatie in Engeland Taymount Kliniek (FMT)
    twee weken lang ontlasting/gezonde bactieren laten transplanteren in de darm. https://taymount.com/

*Voeding/dieet traject met Vita Novalis. Zie bijlage (09 DHr vd Linden 3-7-83)

Daarnaast heb ik diverse trajecten bij mijn huisarts, AMC Amsterdam en Catherina Ziekenhuis afgelopen. Waarbij ontelbare keren bloed is geprikt op alle mogelijke allergieën, parasieten en infecties. Ook hier is niks uitgekomen.

Ook alle waardes op gebied van vitamine’s, calcium etc zijn in orde volgens diverse onderzoeken. Ik heb geen SOA’s of HIV.

Ik heb nog een onderzoek gedaan bij ProHealt in Weert, (zie bijlage WP bestanden)
    Hierop heb ik grote fles probiotica gekregen wat helaas ook niet hielp.

Zoals je lees ben ik afgelopen jaren dagelijks bezig met mijn problemen en redelijk radeloos.
    Het AMC zal mij verder niet meer behandelen….

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Wat vervelend Socrates (leuke naam)
    Zit je al aan de bottenbouillon?

Socrates01
    Bijdrager

Ja maanden lang gedronken (Zelf gemaakte) helaas geen enkel resultaat.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

De bijlagen heb ik wel ontvangen via mail, maar zitten natuurlijk niet in je oorspronkelijke post. Je had me dit gestuurd met de vraag om dit vertrouwelijk te beschouwen. De beslissing om dit toch openlijk te delen ligt bij jouzelf. Ik mail je vandaag met een voorgestelde dag en tijd voor een consult.

Mikr

Romagi
    Bijdrager

Wat een vreemd verhaal Socrates.

Kan het zijn dat de binnenkant van de darmen helemaal verstopt is komen te zitten?
    Zelf neem ik sinds 2009 ook verschillende capsules maar nooit van De Tuinen. Tegenwoordig maak ik wel – uit voorzorg – alle capsules open en gooi dus die lege omhulsels weg. Ik heb dus niet het idee dat die capsules me kwaad hebben gedaan.
    Staat er bij het product van De Tuinen nog een beschrijving van die capsules? Volgens mij zijn niet alle capsules hetzelfde.
    Verder vind ik het vreemd dat je een poeptransplantatie hebt gekregen. Dat doen ze toch niet zomaar?
    Ik bedoel hebben ze iets gevonden waardoor ze vonden dat dat noodzakelijk was?

Ik laat ieder jaar een ontl. onderzoek doen. Ik las altijd maar over “een doorlaatbare darm” en vroeg me af of ik dat misschien ook had. En ja, ik heb een doorlaatbare darm.
    Maar voor mezelf heb ik nooit gezocht naar een dichtgeslibde darm. Ik denk dat ie enigszins doorlaatbaar moet zijn.

Verder denk ik voor jou aan het extra reinigen van de darm door middel van vasten en of darmreinigingen o.a. ook met bitterzout.
    Ik begrijp dat er geen diagnose is. Dat betekent dat alles wat je probeert een ” slag in de lucht “is.

Zelf heb ik een heel ander probleem – zie poliepen – voorstellen Romagi. Het heeft heel lang geduurd voordat ik mijn problemen een beetje onder de knie kreeg. Allemaal gewoon maar geprobeerd zonder artsen. in 2016 waren het extra enzymen die voor verbetering zorgden en daarna een “leverdrankje” dat me goed heeft gedaan.

Is er al eens een echt darmonderzoek gedaan en een stukje weefsel weggenomen?

Socrates01
    Bijdrager

Ja ik heb ongeveer 10x een darmspoeling laten doen, dit heeft niet geholpen. Ik reageer uiteraard heel slecht op eten, en alles waar E nummers, histamine etc in zit zorgt voor veel klachten. Ja uit pure wanhoop ben ik zelf naar de privé kliniek gegaan in Londen, echter ook dit heeft niks geholpen behalve een lege bankrekening.

Romagi
    Bijdrager

Waarom nam je sport-supplementen? Volgens jouw verhaal ligt daar het begin, dus ook de oorzaak?
    Welk produkt nam je?
    Kan het zijn dat er een andere oorzaak is/was dat je bent vergeten?
    Darmspoelingen heb je gedaan bij een arts via zo,n machine neem ik aan? Dan zie je dus niet wat eruitkomt. Als je bitterzout zou nemen dan zie je een zwarte smurrie in het toilet.
    Je hebt en poeptransplantatie gehad. Had je van te voren je ontlasting laten onderzoeken?
    Was daar dan iets mis mee?
    Via een ontlasting-onderzoek vinden ze bij mij steeds “een slechte vertering” en teveel candida. Ook laatst in bloed zowel als in ontl. teveel galzuur. Daar kan ik dan wat mee.

Ik zou beginnen als ik jou was om eerst een ontl.onderz. te laten doen.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Probeer eens uit te vissen waar die capsules van zijn gemaakt.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Je zit op de goede weg, Elkedageenei. Zojuist consult gedaan met Socrates01. De capsules zijn gemaakt van plantaardige cellulose. Deze hebben naar alle waarschijnlijk schade veroorzaakt aan de darmwand. Als mijn theorie klopt is de dierlijke gelatine het geneesmiddel voor het letsel veroorzaakt door de plantaardige gelatine. Ik moet ook denken aan de darmproblematiek van Pike destijds, ook veroorzaakt door plantenvezels. Pike, als je nog meeleest graag jouw bijdrage, want jij bent ervaringsdeskundige!

Mike

Binc
    Bijdrager

Ik ben toch ook wel benieuwd naar de inhoud van wat er in de capsules heeft gezeten en wat de reden is dat je dat geslikt hebt. Als dierlijke gelatine de oplossing zou zijn dan zou je wel baat moeten hebben bij bottenbouillon.

Wrs zal Mike ook je voedingspatroon met je besproken hebben. Ik lees e nummers en histamine. Wat heb je daar tot nog toe aan gedaan? Eet je wapf voeding?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Er zat saw palmetto in. Dat was het probleem niet, het was echt de capsule zelf. Voor wat betreft de voeding, daar gaan we mee aan de slag. Ik heb goede hoop op een succesvolle afloop!

Mike

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Mooi zo! Vaak wordt er bij capsules gezet dat het veggie caps zijn.. altijd beginnen bij de bron is mijn idee!

Schade aan de darmwand moet hopelijk kunnen verbeteren, met Mikes advies komt het vast goed.

Binc
    Bijdrager

Wellicht zelfde probleem als drinken uit plastic flessen. Xeno oestrogenen.
    Heel dubbel als je kijkt naar de inhoud van die capsules!

Socrates01
    Bijdrager

Dank voor jullie reacties. Voor de duidelijkheid, ik had de proef op de som genomen door lege capsules te nemen om te kijken of dat hetzelfde effect gaf, dit was idd het geval!
    Echter heb ik nog eens lopen zoeken (sinds gesprek met Mike) naar dat zakje lege capsules en dat waren geen vegetarische capsules, dus maak me wel zorgen dat het nemen van “dierlijke” gelatine niet de oplossing gaat zijn.

Nog even terugkomen op het eten. Eigenlijk al het eten wat ik neem zorgt voor klachten (pijn in darmen, lastige stoelgang, opgeblazen, winderigheid, pijn in botten, spieren en haaruitval etc..)
    Het eten moet sowieso vrij zijn van histamine, conserveringsmiddelen, gluten, tarwe, melk etc…om enigszins te functioneren.

Bij het eten van glutenvrij brood, witte rijst/zoete aardappelen, broccoli en wat rundvlees heb ik een redelijke stoelgang. Maar alle klachten blijven helaas.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Wat interessant is; wat speelde er in jouw leven tot ongeveer 1- 1.5 jaar voordat je de klachten kreeg?
    De capsules zijn de triggers van een oud thema dat met je darmen te maken heeft
    Zoek een goede regressie therapeutdit dit boven water haalt met jou..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.