Chronische obstipatie bij kind

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Chronische obstipatie bij kind

Dit onderwerp bevat 118 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 1 maand, 2 weken geleden.

14 berichten aan het bekijken - 106 tot 119 (van in totaal 119)
  • Auteur

Binc
    Bijdrager

Wat goed dat hij zo snel verbeterd met slechts enkele aanpassingen!

Dat raib klinkt eigenlijk als melkkefir. Tenminste, daar lijkt het wel op. gefermenteerde kefir. Dat betekent dat ie dan dus niet gevoelig is voor melkproducten maar het hier juist goed op doet.
    Helaas weet je dus niet wat de oorzaak is van het feit dat het nu wel goed gaat. Wellicht meerdere factoren. Met het toevoegen van voeding ging het al de betere kant op. Wellicht een combinatie van de voeding en het beloonsysteem. Wat je nu met het laatste aan moet durf ik je niet te zeggen.
    Maar verder heel fijn dat het beter gaat. Dus het lijkt erop dat je eigenlijk nu niks meer hoeft te veranderen?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Mijn mening? De raib (traditionele Marokkaanse yoghurt) maakt het verschil: zijn darmflora herstellen en de aandrang om naar het toilet is terug, want de goede bacterien duwen de slechte eruit. Daar gaat Lievergezond met haar anti-zuivelpleidooi, als we naar haar hadden geluisterd had het arme kind al aan een eliminatiedieet en schildkliermedicatie gezeten!

Mike

Binc
    Bijdrager

En dus ontgifting!
    Alleen maar winst in dit geval met zeer snel positief resultaat!
    Zo zie je maar dat melkproducten zo slecht niet zijn.

Elkedageenei
    Bijdrager

Wat mooi om te lezen. Blij voor jou en je zoon!

Marijan
    Bijdrager

maar laatste paar dagen geef ik hem ipv dat raib te drinken, ik weet niet hoe het in het Nederlands heet maar het lijkt me erg gezond en ik denk dat het erg goed voor de darmen is

klinkt gemaakt als “arme mensen karnemelk” of “dikmelk” fermentatie door gewoon te laten staan op aanrecht. Weet je meteen ook of het kwaliteit is.

Super om te horen over de resultaten hier, obstipatie is verschrikkelijk voor ons, maar voor kind zeker, heb hier echt jaren mee getobt met onze dochter, toen ik nog als een kip zonder kop rondliep, hahaha

Bewust
    Bijdrager

Bedankt voor de reacties!
    Ja hopelijk blijft het zo en krijgt hij geen terugval.

Dus de supplementen zijn dan misschien ook niet meer nodig?

Dan alleen nog die vlekken op tanden, dat blijft een raadsel hoe we dat hebben opgelopen.
    Ik ga die naruurarts proberen te contacten.

Binc
    Bijdrager

Als die vlekken op de tanden werkelijk door vaccins komen dan denk ik wel dat je daar iets mee moet doen ja.
    Misschien laten ontstoren.

Romagi
    Bijdrager

Ik heb ooit mijn kleindochter laten ontstoren. Ze was ingeent en had geen klachten, gewoon uit voorzorg gedaan.
    Ik wil nogmaals voor Bewust onderstrepen dat de antibiotica die zoontje heeft gehad ogenschijnlijk geen klachten geven.
    Mijn eigen ervaring? Ik heb dus uit voorzorg een ontlasting-onderzoek laten doen en de uitslag was gewoon slecht. Toen had ik de jaren daarna een reden om dat 1x per jaar te laten controleren om te zien of mijn inspanningen een goed gevolg hadden. Het was altijd een slechte vertering en Candida.
    De laatste keer bleek er te veel galzuur te zijn en was verdwenen na al die “leverdrankjes”.
    Plus dat mijn “ongelukjes” definitief weg waren.
    Het is dus aan Bewust zelf om te beslissen of ze het nodig acht uit voorzorg iets te doen.
    Een ding is zeker, antibiotica is funest voor je darmen. Wel fijn dat jullie die raib drinken.
    Is dat van “rauwe” koemelk gemaakt? Ik lees wel altijd dat geitenmelk in principe vaak beter wordt verdragen bij mensen die een koemelk-probleem hebben (zoals ik zelf).

Ik kon de website van die natuurarts vertalen met Google-chrome.
    Zag er wel goed uit.

Elkedageenei
    Bijdrager

Interessant artikel, past wel in dit topic.

“Depressie ontstaat niet in het brein, maar in de darmen”: zo groot is de invloed van uw darmen op uw leven

https://www.topics.nl/-depressie-ontstaat-niet-in-het-brein-maar-in-de-darmen-zo-groot-is-de-invloed-van-uw-darmen-op-uw-leven-a10131859demorgen/2f913e607f5f0f87b666a5c2c7b85f69d254082ac9856fdfe0b8bcac3afaf224/

Romagi
    Bijdrager

Ik zie dat dit een zeer lang artikel is, Ga het later wel lezen. Krijg zelf ook vaak artikelen over de darmflora. Ik zoek eigenlijk naar 1. langdurige schade door darmspoelingen – maar die heb ik nooit gevonden.
    Ik ga er vanuit dat het wel degelijk schadelijk is, echter, ik heb geen keus. 2. Schade beperken is mijn doel, maar als ik punt 1. niet vind vind ik ook punt 2. niet.
    Ik maak er dus maar het beste van.

Elkedageenei
    Bijdrager

Darmspoelingen raadt hij af. Hij zegt dat de oudste gezonde mensen een oud microbioom hebben.
    Na een darmspelong zou je dat weer opnieuw moeten opbouwen waardoor je dus nooit een oud bioom krijgt.

Binc
    Bijdrager

Nou heb ik deze topic nog eens een aantal keren doorgelezen, omdat ik mezelf afvraag of ik serieus jou woorden verdraaid heb, Lievergezond.
    En of dit idd aan mij ligt. Ik zie echter niet dat ik jou woorden verdraai. Wel dat we er allebei een ander beeld op na houden voor wat betreft elimineren van voedsel en werken aan vertering. Daarnaast gaf je aan als ik Eem andere visie hierover heb je ervan uit gaat dat ik dat aangeef. Ook dat heb ik gedaan.
    Wat je mij wel mag verwijten is dat ik mijn geduld verlies vanwege het blijven volharden in allergenen en allergieën waardoor ik sarcastisch reageer op jou. Dus daarvoor sorry!

Maar ik zou toch graag willen weten waar exact ik jou woorden verdraai, dus hierbij de vraag of je daarvan een voorbeeld kan geven?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Binc, laat het aub gaan. Het was net zo lekker rustig zonder de Hashimoto-verwijzingen van Lievergezond.

Mike

Binc
    Bijdrager

Niet mijn bedoeling om een nieuwe discussie aan te gaan. Vooral niet met verwijzingen naar het H woord.

Mij zit alleen dwars dat ze iets zegt wat ik niet plaatsen kan. Maar goed, je hebt gelijk, ik laat het hierbij.

14 berichten aan het bekijken - 106 tot 119 (van in totaal 119)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.