Chronische obstipatie bij kind

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Chronische obstipatie bij kind

Dit onderwerp bevat 118 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 1 maand, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 119)
  • Auteur

Janneke
    Bijdrager

Klysma komt vooral in de dikke darm. Zelf vorig jaar een darmreiniginsgkuurtje gedaan op basis van oliepalm, die helpt de biofilm te verwijderen. Op zich zijn er wel meer manieren.
    Slecht drinken kan te maken hebben met tekort aan zouten. Natrium chloratum kan helpen bij teveel of te weinig dorst en kan ondersteunend werken bij verstopt verdriet.

Romagi
    Bijdrager

Janneke interessant wat je daar zegt over die olie.
    Kun je daar wat meer over zeggen?
    Ik weet dat alleen de dikke darm bereikt wordt met water of klysma.
    Ik heb het wel eens met mijn orth. arts erover gehad dat de dunnen darm niet bereikt wordt. Ik laat ontlasting-onderzoeken doen maar dat komt ook allemaal uit de dikke darm toch?
    Terwijl die dunne darm zeker ook mijn belangstelling heeft maar een onderzoek gaat door de keel.
    Nee, thank you.
    Ik kan soms urenlang zitten te lezen maar kom dan niet verder en laat het dan maar weer zitten.
    Ik weet wel dat de resultaten van de ontl. onderzoeken nog steeds niet naar mijn zin zijn, candida is hardnekkig en disbiose.

In mijn geval weet ik inmiddels heel zeker dat de eventuele diaree-aansturing met de lever/gal (bij mij) te maken heeft. Niet met een seintje vanuit de endeldarm. Geen idee waarom een endeldarmoperatie iets met de lever/gal aansturing te maken heeft.

Romagi
    Bijdrager

Er werd mij ooit ook gevraagd of ik last heb van histamine maar in principe niet. Hoewel ik tegenwoordig af en toe moet niezen en aan hist. denk. Histamine in levertraan? daar had ik nog nooit over gelezen. Maar de levertraan ga ik toch niet laten staan. tyramine? snel even gegoogeld.

Als mensen geen klachten hebben wat dat betreft waarom zou je daar dan rekening mee moeten houden?

Waarom heeft zoontje van Bewust ooit antibiotica gehad en hoe lang?
    Is er daarna iets gedaan aan de darmflora om dat weer in orde te krijgen? Zo niet, waarom niet?
    Omdat reguliere artsen dat niet gewend zijn om te doen?
    Waarom krijg je medicijnen voor je zoontje?. Heeft ze naar de voeding gevraagd?
    Goed idee om geen medicijnen te nemen, echter, als ze dat weten dan heb je kans dat ze niet verder willen behandelen resp. meewerken.
    Vraag naar een ontlasting-onderzoek en een bloedonderzoek.
    Mijn eigen bloed wordt ook regelmatig gecontroleerd omdat ik een trage schildklier heb en door de slechte darmen ook Hashimoto heb ontwikkeld plus een zg. doorlaatbare darm.
    Jouw zoontje zal wel geen trage schildklier hebben en heeft geen diaree zoals ik had, maar ik heb ook nooit gezocht naar de gevolgen voor de rest van de gezondheid van iemand die zo lang met ontlasting in de darmen blijft zitten. Ik denk dat er wel gifstoffen ontstaan in het bloed. Misschien weet Janneke dit. (of je dokter) Staat ze open voor een natuurlijke behandeling?
    Goede vraag!!!
    Ik wil het nog eens over enzymen hebben. Die hebben mij extreem goed geholpen en dan natuurlijk probiotica.

Het lijkt me handig voor je zoontje als je meedoet met het fruit, dan kun je zien hoe het bij jou en bij hem uitwerkt.

Endeldarmonderzoek? vraag wat ze daar wil zoeken?
    Eventueel kun je thuis het hem zelf laten proberen met iets van olie/glijmiddel. Op zijn rug en knieen omhoog.
    We leven met jullie mee en veel succes.

Romagi
    Bijdrager

Er schiet me nog iets te binnen. In principe kunnen er poliepen in de endeldarm (of misschien in de dikke darm) zitten, zoals bij mij het geval was. Hoeft geen kanker te zijn. In mijn geval had ik daar geen klachten van.
    Zou kunnen dat een arts een darmonderzoek wil doen. Dan moet je vieze drankjes drinken om leeg te zijn. De eerste keer kreeg ik geen roesje aangeboden en was geen pretje. Daarna roesje gevraagd en gekregen. Hoemeer je van te voren weet hoe beter.

Binc
    Bijdrager

Antibiotica verstoren je darmflora, zorgen ook voor tekorten aan voedingsstoffen, verminderen de enzymwerking, kunnen de vitamine-D-receptor blokkeren en ontregelen je immuunsysteem. Zou je moeten helpen herstellen. Ook andere medicijnen, waaronder laxantia veroorzaken voedingstekorten. Laxantia aan kalium. Obstipatie kan deels te maken hebben met tekorten, zoals magnesium. Dit soort dingen kan je laten testen.
    Belasting door vaccinatie kan ook bij een energetische atlascorrectie aangepakt worden.
    Gebruik zelf Colon Clean. Zelf geen harde ontlasting maar de boel stroomde niet goed door. Denk verder aan Oxy Powder. Werkt rustiger dan bitterzout.
    Verder kan je nog denken aan osteopathie. Daarmee kan je vastgezette spanningen wat losmaken. Lost de onderliggende problemen niet echt op maar kan het proces van loslaten wel vergemakkelijken.
    Belangrijk bij het loslaten is ook de juiste ademhaling. Bij spanningen ga je hoger ademen, waardoor je lichaam nog meer in de stress en kramp raakt. Hoe of wat zou je zelf moeten uitzoeken. Of dat yoga kan zijn of wat anders.
    Been geen voorstander van gefermenteerde producten, vanwege histamine en tyramine.

Als er geen histamine probleem ten grondslag ligt, waarom dan gefermenteerde producten vermijden terwijl deze bomvol zitten met probiotica die juist van toegevoegde waarde zijn voor de spijsvertering?

Overigens is keltisch zeezout het volledige spectrum aan mineralen in tegenstelling tot schussler zouten. Waarom zou je dit apart willen nemen?

Romagi
    Bijdrager

Osteopathie
    (Terugkerende) Rugpijn, uitstralende pijn in arm of been, migraine, whiplash, slechte darmwerking, buikpijn, vermoeidheidsklachten. Uw baby huilt erg veel, spuugt, heeft reflux, of zit “niet lekker” in zijn vel. Veel mensen leven met dit soort klachten waarbij het niet makkelijk is een diagnose te stellen, of die lastig te behandelen zijn.
    Ieder lichaam heeft een systeem van natuurlijke genezing en zelfherstel. (O.a. het immuunstelsel.) De werkzaamheid van dit natuurlijke systeem is afhankelijk van interne- en externe factoren. (Beweging, doorbloeding, zenuwaansturing, omgevingsfactoren, voeding, etc.)
    Osteopathie is een manuele geneeskunde die zich vooral richt op de aard en oorzaken van klachten en ziekten.
    De behandeling stimuleert het zelfherstellend vermogen van het lichaam. (Zodat de kans op terugkerende klachten sterk verminderd.)
    Het unieke van de osteopathie is, dat het kijkt naar het totale systeem van de “mens” om uit te zoeken waar de oorzaak van het symptoom of de klacht ligt.
    Zo kan een proces ter hoogte van de lever bijvoorbeeld schouderklachten veroorzaken. Darmklachten kunnen de oorzaak zijn van chronische lage rugpijn en een (dis)functie t.h.v. de schedelbotten kan leiden tot hoofdpijn, buikklachten of bij baby’s tot spugen of ontroostbaar huilen.
    Dit zijn slechts enkele voorbeelden van hoe een probleem zich in het lichaam kan uiten.

Deze info komt van arts E. Calsbeek. Hij heeft mij ook eens naar tevredenheid behandeld echter toen had ik een heel andere conditie. (2010). Ik was erg tevreden over hem.

Bewust
    Bijdrager

In het buitenland? en geen orthomoleculaire arts? Ik neem aan dat je wel gezocht hebt op internet.
    Dat betekent dat er ook geen arts is die een darmspoeling kan doen?

Zal er ongetwijfeld wel zijn maar dan moet je maar net weten hoe dat hier wordt benoemd en waar je moet zoeken.

Ik ga de darmarts vragen over een darmspoeling of dat mogelijk is, dat lijkt me heel interessant

Bewust
    Bijdrager

Sinds gisteren maak ik fruitsapjes, gisteren sinaasappel, meloen, perzik en pruimen en vandaag sinaasappel met pruimen.
    Hij had gisteren een boodschap en vandaag 2 keer gelukkig (het was alleen niet heel veel, misschien de helft van wat ik had verwacht) maar goed hij is een deel kwijt gelukkig.

Houden jullie van fruit? Momenteel is er zoveel. Papaya, meloen, appels, peer, kersen enz.

Ja hij is dol op fruit. Normaal eten we het gewoon zo maar is het in zijn geval beter om er sapjes van te maken? En dan wil ik alleen seizoensfruit gebruiken.

Mocht je ooit darmspoelingen willen doen kan ik je verder helpen

Hartstikke bedankt. Ik ga bij de darmarts informeren en laat je het antwoord weten. Want helaas is dit een reguliere darmarts, ben benieuwd hoe de consult gaat lopen want we moeten volgende week terugkomen en we hebben haar voorgeschreven medicijnen niet gebruikt (alleen de laxeerdrankje 2x gebruikt maar zat me niet lekker en toen gelaten)

Zijn darmen worden niet lui, ze ZIJN al lui.

ja daar was ik al bang voor. Ik hoop dat dat snel goed komt

Obstipatie kan deels te maken hebben met tekorten, zoals magnesium. Dit soort dingen kan je laten testen.

Interessant Janneke, bedankt. Ik ga kijken of we een bloedonderzoek kunnen laten doen.

Tanja
    Bijdrager

Ik zou bij een kind dat al een dingetje heeft met poepen geen darmspoeling gaan doen. Lijkt mij bovendien symptoombestrijding.
    Massage van de darmen, een goede probiotica/waterkefir, bitterzout/ oxypowder en veel ongegeneerde praatjes poep, eft, emdr, kortom traumabestrijding.

Bewust
    Bijdrager

Waarom heeft zoontje van Bewust ooit antibiotica gehad en hoe lang?
    Is er daarna iets gedaan aan de darmflora om dat weer in orde te krijgen? Zo niet, waarom niet?
    Omdat reguliere artsen dat niet gewend zijn om te doen?
    Waarom krijg je medicijnen voor je zoontje?. Heeft ze naar de voeding gevraagd?

Sinds z’n 2de levensjaar kreeg hij astma, of althans toen begonnen de benauwdheidsproblemen, zo erg dat hij zelf op de ic ermee heeft gelegen. In een half jaar tijd 3 ziekenhuisopnames, sinds de eerste opname kreeg hij dagelijks ventoline en flexotide. En daarna gemiddeld om de 3 maanden flink benauwd en kreeg er steeds antibio voor. Als je als ouder niet beter weet en je je kind zo doodziek ziet, want hij was dan steeds zo benauwd dat hij helemaal slap was en alleen maar sliep of op de bank lag, dan volg je helaas braaf wat de artsen zeggen.

Sinds een jaar of 2 zijn mijn ogen geopend en ben ik meer over voeding gaan lezen, suikers geminderd en zonder overleg met de artsen zelf gestopt met die onzinpufjes. In het begin gaf ik het hem alleen als hij erg benauwd was en na een tijdje kreeg hij geen aanvallen meer.
    Hij heeft inmiddels al een tijdje geen last meer van zijn astma gelukkig. 1 probleem is weg,.. Nu dit nog.

Vraag naar een ontlasting-onderzoek en een bloedonderzoek.

Interessant,.. Wat zou je daar uit kunnen halen?

Staat ze open voor een natuurlijke behandeling?

Ben ik ook benieuwd naar. Hij is nu maar 1x bij haar geweest en volgende week terug komen. Voorheen bij verschillende huisartsen en kinderartsen geweest, hier en in nl en in nl een tijdje op de poep en plaspolie geweest in Veldhoven, zonder de juiste resultaat, wat we daar kregen was alleen forlax zoveel dat hij uiteindelijk op 11 zakjes per dag zag,… Ben daar zelf een jaar of 4 geleden mee gestopt. Ik dacht waar zijn we mee bezig, na meer dan een jaar nog niet van het probleem af, dus stoppen met die rotzooi.

Ik wil het nog eens over enzymen hebben. Die hebben mij extreem goed geholpen en dan natuurlijk probiotica.

In welke vorm? Of welk product raad je me dan precies aan?

Bewust
    Bijdrager

Ik zou bij een kind dat al een dingetje heeft met poepen geen darmspoeling gaan doen. Lijkt mij bovendien symptoombestrijding.
    Massage van de darmen, een goede probiotica/waterkefir, bitterzout/ oxypowder en veel ongegeneerde praatjes poep, eft, emdr, kortom traumabestrijding.

Daar heb ik niet bij stil gestaan, zit wel iets in. Maar aan de andere kant lees ik ook dat je er weinig van voelt. Toch niet?
    Bedankt Tanja ik ga er wel over nadenken

muis
    Bijdrager

Ik heb meerdere spoelingen gedaan ivm chronische obstipatie en dat voelde ik echt wel hoor: hele erge krampen, met koude rillingen en al.

Romagi
    Bijdrager

Tanja – Bewust begon er zelf over over darmspoelen, ze had er over gelezen. In principe zou een darmspoeling in uiterste nood zijn om eens goed leeg te worden en met een schone lei te beginnen. Vasten/reinigingskuren zijn daar ook op gebaseerd toch? Maar een rectaal onderzoek wilde hij ook al niet dus..
    Kennelijk werkt dat fruit dus al een beetje. Fijn. Ik heb zelf jarenlang opgeschreven wat ik ongeveer kwijtraakte. Lijkt me handig als je (hijzelf) een tijdje aantekeningen maakt. Ik keek in de pot en vergeleek dat in gedachten met een pakje boter.
    Als ik darmen spoel dan masseer ik inderdaad mijn buik. Zou hij zelf ook kunnen doen.
    Ik was ooit eens in een kliniek voor info. Mensen met een dwarslaesie die niet naar de WC kunnen. Ze deden niets met voeding!!
    Ik heb zojuist een product besteld van Biovitaal. Moet ik nog uitproberen.
    DPP-IV Enzyme+ Complex. Er zitten meer soorten enzymen in dan ik ooit had.
    Momenteel gebruik ik 1 zakje per dag Pediaperm van Nutriphyt. Dit zijn En enzymen En probiotica en andere dingen. Smaakt goed door yoghurt bv. 4 per dag zou ook kunnen maar vind ik momenteel niet nodig voor mij. Dit slik ik dus om darmen gezond te houden want niemand kan mij vertellen of langdurige spoelingen gezond of ongezond zijn.
    Toen ik ooit met enzymen begon in 2016 had ik plotseling geen “ongelukjes” meer. Want naast lege darmen hield ik “ongelukjes” en durfde ik de deur niet uit.
    Al met al heb ik vorig jaar veel geld uitgegeven aan supplementen.
    Ik moet even zoeken waar ik papieren heb over vasten/reinigen. hoef je niet te doen is wel handig om over na te denken.
    Ik ben zelf groot voorstander daarvan. kan gewoon thuis. Tanja, hoe denk jij daarover?
    Darmen eerst ontdoen van slakken en rommel en resten medicijnen en daarna langzaam opbouwen.

Romagi
    Bijdrager

(alleen de laxeerdrankje 2x gebruikt maar zat me niet lekker en toen gelaten)

Was hij al leeg door die drankjes of alleen maar een beetje?

Wat betreft sapjes lees ik vaak dat het hele product beter is want dan heb je ook meteen alle vezels. Half om half kan natuurlijk ook.
    Tegenwoordig zijn ook groentesapjes “hot”. Maar maak ik zelf niet om dezelfde reden. Bij een kind van 10 zou ik er anders tegenaan kijken. Een beetje sjoemelen.
    Welk land wonen jullie, winkels in de buurt, alles te krijgen?. verse eieren bv en goede olijfolie?

Romagi
    Bijdrager

Muis ik zie nu pas jouw bericht. Zo zie je maar dat alles individueel is.
    Ik neem aan dat die spoelingen wel werkten? en dan neem je de rest voor lief toch?
    Is je constipatie opgelost?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 119)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.