Chlorella

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 132 reacties, heeft 42 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 3 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 133)
  • Auteur

Denk ook dat het met de KH wel meevalt… zijn idd overteerbare vezels voor de mens… vandaar ook tarwegrassap 😉 vraag me dan nu eigenlijk gelijk wel af hoe dat dan zit met tarwegraspoeder. Als die vezels toch ook onverteerbaar zijn, wat mij wel het geval lijkt, dan vraag ik me af hoe gezond tarwegraspoeder eigenlijk is… Misschien dan toch beter tarwegrassap.

Indigo
    Bijdrager

87 gram koolhydraten per 100 gram, vind ik wel veel. Als je werkeljjk profijt wilt hebben van dit soort superfoods, heeft een klein schepje weinig zin, naar mijn mening.

Maak maar eens een analyse van de voedingswaarde van een klein schepje tarwegras en zet dit bijvoorbeeld af tegen de, toch al lage, ADH van de verschillende voedingsstoffen.

Ik ben keer tot keer tot de conclusie gekomen dat het bijna om een placebo efect moet gaan als je een pilletje, of een klein schepje van dit soort plantaardige superfoods tot je neemt en je er supergeweldigop voelt.

Mike maakt wel eens de opmerking dat herbivoren niet voor niets de hele dag grote hoeveelheden plantaardig voedsel moeten wegwerken om aan voldoende voedingsstoffen te komen, ik denk dat dat hiervoor ook geldt en dat je er dus relatief veel van moet nemen om er baat van te hebbebn en dan krijg je met tarwegras relatief veel koolhydraten binnen.

Webmaster
    Bijdrager

Mensen, doe niet zo moeilijk. Rauwe melk is vloeibaar gras en geen vezels!

Mike

Anoniem

Interessante discussie en ik zal hier mijn chlorella en spirulina ervaring delen aangezien ik het al ruim 3 jaar tot me neem. Daarin tegen ken ik nog zo´n 5/6 andere mensen van allerlei leeftijden die het nemen/namen.

Ik neem deze al het langste en heb in de tussentijd nog een ander merk gehad.

Zelf begon ik er mee op het moment dat ik begon met het veranderen van mijn eetpatroon.

Het klopt dat het ontgift, dat heb ik en mijn ouders flink meegemaakt. Van chagrijnig zijn naar hoofdpijnen en gewoon enorme heftige pijnen in de darmen.

Zeker wanneer je de dosis verhoogd en op mijn top heb ik bijna 6 weken op ruim 15 gram per dag gezeten en toen maar blijven steken voor bijna een jaar op 10 gram.

Destijds slikte ik er ook nog enorme hoeveelheden spirulina bij, op mijn tot 25 gram, maar snel naar beneden gegaan want ik werd er erg prikkelbaar door en opgefokt.

Spirulina is echt een energy bom, gooi er op een avond 4-5 gram in en je kan de nacht niet meer slapen.

Momenteel zit op de onderhoudsdosis van 6 gram chlorella per dag en dan wanneer ik werk neem ik 3 gram spirulina.

Ik neem ook trouwens alles in 1 keer, voor de meeste mensen is dit echt niet te doen heb ik gemerkt. Mijn ouders kunnen dit niet doen, krijgen ze pijn in hun darmen of hoofdpijnen.

Ik weet niet of iemand het heeft gemerkt maar je kan echt rare hoofdpijnen ervaren, scherp van pijn. Ik merk dit nog soms, voornamelijk wanneer ik spirulina en chlorella in een grote hoeveelheid tegelijk inneem.

Mijn ouders hebben nog nooit de 10 gram per dag gehaald, 8 gram een paar dagen en moesten toen weer omlaag. Voor mij betekend dit alleen maar dat je nog behoorlijk wat moet ontgiften….

Ik ben ook 27 en me ouders rond de 60.

Verder een aantal tantes geprobeerd maar veel te heftig was het voor hun, veel te veel hoofdpijn of enorme stoelgangen, alles loopt eruit.

Hoe erg je jezelf vergiftigt hebt, hoe heftiger de ontgifting.

Verder is merk zeker wel een verschil, zo kon ik van een goedkoper merk 20 gram chlorella slikken zonder enige vorm van ontgiftings verschijnselen en kon ik van het duurder merk nog geen 15 gram slikken voor ik weer hoofdpijn kreeg.

Neem je chlorella altijd met een goede maaltijd, neem nooit op een nuchtere maag met wat water of thee… al genoeg darmkrampen meegemaakt op zo’n manier.

Ook nog een note, ik viel enorm af door die hoeveelheid algen en het beviel me totaal niet dus ik ga dat ook nooit meer doen en verders is spirulina zeker aan te raden voor sporters. Zeker nog wel overwegen waard mocht ik weer krachttraining gaan doen.

Ik zie trouwens de dagelijks chlorella als een soort extra verdediging tegenover alle zware metalen in voedsel/water/lucht die we alsnog binnenkrijgen. Eerst een tijd lang grote dosis voor een goede ontgifting en daarna minimale dosis voor extra preventie.

Indigo
    Bijdrager
    Quote:
    Mensen, doe niet zo moeilijk. Rauwe melk is vloeibaar gras en geen vezels!

Ja, ik ga er in mee dat het zo simpel is. Het voelt alleen anders en dat kan ik nog niet helemaal plaatsen. Die chlorella voelt zó goed.

Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

Webmaster
    Bijdrager

Wellicht dat je zo goed reageert op de chlorofyl?

Mike

Indigo
    Bijdrager

Ja, dat klopt zeker voor mij.

Hoe zie jij dat dan? Rauwe melk t.o.v. chlorofyl?

Ik ben weer begonnen met de chlorella, nu maar 1 tabletje per dag, anders nam ik gewoon een theelepeltje vol tabletjes, ik denk dat de starthoeveelheid gewoon te veel was.

Nu heb ik geen negatieve signalen.

Anoniem

Ik kreeg juist last van mijn darmen toen ik chlorella gebruikte, van spirulina heb ik geen last.

Anoniem

Ik gebruikte eerst 2x 2g chlorella, ‘s ochtends en ‘s middags. Maar nu heb ik om te detoxen, samen met bentoniet en MSM, een verhoogde dosis ingevoerd.

Dat is te merken want op de Bristol chart komt nu regelmatig nr.1 voorbij. Zuur, hard, zwart/groen en heel vaak per dag. Je ruikt bijna het ijzer of zo, ik weet niet wat het is.

Ik gebruik ook de Bonusan Lymphosan. Ik weet niet wat ik daarvan precies moet merken of zo, maar ik maak het flesje wel op (30 druppels, 3x per dag).

Anoniem

Ik heb nu bijna een week chlorella gebruikt, 4 tot 6 van die Vital Green pilletjes op een dag. Ik word er vooral heel erg moe van.

Gisterenavond van 7 tot 10 geslapen, toen eten, en ‘s nachts van 1 tot 9 weer slapen. Groene ontlasting dus op zich positief. Maar ik moet er helaas mee stoppen, zo’n patroon is niet te combineren met mijn nieuwe werk. Ik begin later wel weer eens een keer.

Indigo
    Bijdrager

Vermoeidheid kan een gevolg zijn van het ontgiftingsproces dat Chlorella met zich mee brengt. En als je het heel rustig aan gaat opbouwen en begint met 1 pilletje per dag?

Anoniem

Ik voel me trouwens wel erg goed vanochtend. Helemaal schoon en uitgerust. OK, 1 per dag. Ben jij ook zo begonnen?

Indigo
    Bijdrager
    Quote:
    Ik voel me trouwens wel erg goed vanochtend. Helemaal schoon en uitgerust.

Dat is dan alweer het goede nieuws!

Nee, ik ben met veel meer tegelijk begonnen. Ik ben binnen een paar dagen naar doseringen van 35 gram per dag gegaan en heb dat een paar weken volgehouden. Ik zit nu al langere tijd op 20 gram per dag.

Blijkbaar kan ik goed ontgiften, want ik heb eigenlijk zelden een ontgiftingsreactie en dan ook nog maar kort. Ik ken ook iemand die helemaal geen Chlorella verdraagt, nog niet een mespuntje. Zo nu en dan probeert ze het weer, maar tot nog toe is het resultaat steeds hetzelfde: 4 x op 1 dag overgeven en dan is het weer over.

Ik ken ook nog iemand anders die pas zijn chlorella en spirulina voorraad aan mij heeft gegeven. Het stond hem ook zo tegen dat hij er geen zin meer in had om het nog vaker te proberen.

Er valt dus weinig over te zeggen, behalve dat het blijkbaar “sterk spul” is.

Anoniem

Thijs, ik was ook meteen begonnen met de volledige dagdosering maar dat ging ook niet goed bij mij. Erg moe maar ook misselijk, diarree en braken. Daarna ben ik begonnen met een half pilletje per dag en dit per week opgevoerd. ik zit nu op 2 pilletjes in de ochtend en anderhalf in de middag en dat gaat tot nog toe nog steeds goed. Dus misschien is langzaam opbouwen wel een optie voor jou.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 133)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.