Candida darmonderzoek

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Candida darmonderzoek

Dit onderwerp bevat 50 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  liesje 3 maanden, 4 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
  • Auteur

Henry
    Bijdrager

Zit hier nu met een vreemde situatie, vorig jaar was ik bijna klachten vrij ook bijna geen hooikoorts terwijl er regelmatig candida geconstateerd werd. Ik doe al 1,5 jaar 2 maandelijks een candida darmonderzoek. Het rare is nuttig ik kefir dan komt er candida naar voren.

Stop ik 2 maanden met kefir dan gaat de candida weg. Kortom de tijden dat ik kefir nuttig gaat het goed met mij maar wijst een onderzoek wel teveel candida aan. Ik volg nu 2 jaar het GAPS dieet. Ik eet helemaal geen koolhydraten, het enigste wat ik aan fruit eet is uitgeperste citroen. Een grapefruit neem ik niet die vind ik nog te zoet.

De reden voor dit drastische patroon is dat in het GAPS dieet bijna geen koolhydraten zijn toegestaan. En door mijn candida erg huiverig ben voor suiker. Momenteel heb ik meer klachten van hooikoort maar niet zo erg als vroeger. Mijn reuma en psoriasis zijn momenteel aktief.

Mijn candida waarde was de laatste keer goed 10.3 daar voor was hij 10.4 (4e macht is te hoog). Heb nu het idee dat ik me niet teveel moet aantrekken van die onderzoeken maar toch in de gaten moet houden dat de waarde niet al te hoog wordt. Hoe denken jullie hier over?

tandenkiezen
    Bijdrager

Beste Henry, als ik kefir neem krijg ik ringworm op mijn handen sinds kort, maar ook bij yoghurt en zelfs jun. Kefir staat me ook best tegen, rauw melkse yoghurt gaat wel iets beter. Ben ook zoekende hoe het werkt. Het lijkt wel met histamine te maken te hebben en misschien ook wel met stress (druk leven). Darm bacterien reageren ook op stress heb ik gelezen. Heeft iemand aanvullingen hierop?

Binc
    Bijdrager

Misschien is het juist ontgifting?