Candida darmonderzoek

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Candida darmonderzoek

Dit onderwerp bevat 50 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  liesje 3 maanden, 4 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
  • Auteur

Henry
    Bijdrager

Zit hier nu met een vreemde situatie, vorig jaar was ik bijna klachten vrij ook bijna geen hooikoorts terwijl er regelmatig candida geconstateerd werd. Ik doe al 1,5 jaar 2 maandelijks een candida darmonderzoek. Het rare is nuttig ik kefir dan komt er candida naar voren.

Stop ik 2 maanden met kefir dan gaat de candida weg. Kortom de tijden dat ik kefir nuttig gaat het goed met mij maar wijst een onderzoek wel teveel candida aan. Ik volg nu 2 jaar het GAPS dieet. Ik eet helemaal geen koolhydraten, het enigste wat ik aan fruit eet is uitgeperste citroen. Een grapefruit neem ik niet die vind ik nog te zoet.

De reden voor dit drastische patroon is dat in het GAPS dieet bijna geen koolhydraten zijn toegestaan. En door mijn candida erg huiverig ben voor suiker. Momenteel heb ik meer klachten van hooikoort maar niet zo erg als vroeger. Mijn reuma en psoriasis zijn momenteel aktief.

Mijn candida waarde was de laatste keer goed 10.3 daar voor was hij 10.4 (4e macht is te hoog). Heb nu het idee dat ik me niet teveel moet aantrekken van die onderzoeken maar toch in de gaten moet houden dat de waarde niet al te hoog wordt. Hoe denken jullie hier over?

tandenkiezen
    Bijdrager

Beste Henry, als ik kefir neem krijg ik ringworm op mijn handen sinds kort, maar ook bij yoghurt en zelfs jun. Kefir staat me ook best tegen, rauw melkse yoghurt gaat wel iets beter. Ben ook zoekende hoe het werkt. Het lijkt wel met histamine te maken te hebben en misschien ook wel met stress (druk leven). Darm bacterien reageren ook op stress heb ik gelezen. Heeft iemand aanvullingen hierop?

Binc
    Bijdrager

Misschien is het juist ontgifting?
    Ik kon in beginsel ook niet tegen kefir. Ik denk dat dat een histamine reactie is geweest. Ik had sowieso problemen met eiwitvertering. Heb de kefir destijds toen langzaam opgebouwd. Wat wel direct goed ging was rauwe melk. Hiervan had ik niet de reactie die ik met kefir wel had.
    Water kefir ging beter dan melk kefir. Nu kan ik rustig een liter weg drinken zonder problemen.

tandenkiezen
    Bijdrager

wat denk je dat geholpen heeft, dat je er nu wel tegen kan? Meer vet?

Sampjes
    Bijdrager

Ja ik denk ook eerder dat het met histamine te maken heeft hoor.
    Ik denk dat het juist wel goed is dat je ervoor zorgt dat de waarde niet te hoog is anders ben je straks verder van huis.
    Hoe reageer jij op probiotica in de vorm van Bio kult bijv?

Binc
    Bijdrager

Ik denk de betaine hcl met enzymen van now.

https://www.bodystore.nl/super-enzymes.html?gclid=Cj0KCQjwn-bWBRDGARIsAPS1svskCI9Wf6wQB2fvBmrHb7kxwP-IwjnifU5e5sb3qoeSPluENaVTY9saAlmPEALw_wcB

En probiotica van prescript assist gebruikte ik erbij. Daarnaast nam ik wel meer vet ja. Maar dan wel heel veel vloeibaar. Vet vlees zoals lam waar ik een stoofpot van maakte in bouillon. En veel melk en eieren.

tandenkiezen
    Bijdrager

de enzymen zitten toch in de rauwmelkse kefir/yoghurt?

Binc
    Bijdrager

In deze enzymen van now zit betaine hcl voor extra maagzuur, pancreatine en ossegal. Deze enzymen ondersteunen dus de maag met extra maagzuur voor de vertering van eiwitten. Daarnaast de pancreas en galblaas. Dat zit niet in de yoghurt.

Henry
    Bijdrager

Zoals ik in de opening schreef reageer ik goed op kefir alleen die te hoge waardes wat ik vreemd vind. Ik neem nu probiotica capsules van healthy origins (30 miljard bacteriën 8 stammen) kan niet zeggen dat het iets doet.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Zomaar een gedachte:

Zou het kunnen dat de hoge waarden ‘dieoff’ zijn? Candida die gedood wordt door de kefir?

Kan dit niet hard maken, maar de moeite waard om te bespreken met je arts/therapeut.

Mike

Henry
    Bijdrager

Bedankt Mike, zal het meenemen, ik ga binnenkort weer beginnen met kefir. Wat ik nog toe ervaren heb is dat mijn klachten hierdoor verdwijnen. Ik blijf de waardes goed in de gaten houden. Heb wel altijd veel kefir gedronken (3/4 liter) misschien is teveel niet goed.

Binc
    Bijdrager

Misschien reageert je lichaam positief op de probiotica van kefir?
    Als jij je er goed bij voelt is dat meerwaarde dan de waarden die uit de test komen denk ik?

Henry
    Bijdrager

Binc: mijn allerergste klachten verdwenen in de periode van melkkefir (psoriasis-reuma) Het heeft wel iedere keer zijn tijd nodig zo’n 2 maanden voordat je het merkt. Maar als dan blijkt dat je candida overgroei hebt dan schrik je wel.

Binc
    Bijdrager

Henry,

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Maar het schijnt dat psoriasis een schimmel infectie is. En schimmel is candida.
    Het is aannemelijk dat je het dus al had voor je kefir inname en je verbetering krijgt met je kefir inname. Hoe was je voeding dan voor de kefir? En hoe is je spijsvertering?

WouterB
    Bijdrager

Broodje aap; psoriasis is zeker geen schimmel!

Het wordt veroorzaakt door een versnelde celgroei. Gaat dus ook nooit over, je kunt het hooguit rustiger krijgen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.