Calcium

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Tanja 4 jaren, 9 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Anoniem

Ik las in het recept voor de bottenbouillon dat er appelazijn gebruikt wordt om calcium aan de botten te onttrekken en ik vroeg me af waarom dat nodig is?

Liefs, Wendy

Anoniem

Waarschijnlijk om zoveel mogelijk mineralen in de bouillon te krijgen.

Poekie
    Moderator

Dat is juist.

Lia

Anoniem

Okee, dank je wel, weet ik dat ook weer 😀

Ufo
    Bijdrager

Er zijn ook mensen die regelmatig water met een scheut appelazijn drinken. Is dat wel zo`n goed idee dan? Onttrekt dat appelazijn dan niet ook de calcium aan je eigen botten?

Webmaster
    Bijdrager

Appelazijn onttrekt niet meteen calcium aan botten, ze weken er een bepaalde tijd in. Dit gebeurt niet als je appelazijn drinkt, het gaat nl. meteen onderdeel uitmaken van je maagzuur. Je evrgelijkt appels met peren.

Dit is overigens weer iemand die vraagt naar de bekende weg. Lesje basisscheikunde: zuren en basen. Appelazijn is een zuur, calcium een base. Zuur werkt in op de botten en helpt mee de calcium los te weken uit de botten. Zelf nadenken, aub.

Mike

Hamster
    Bijdrager

Het verhaal dat bouillon veel calcium bevat lijkt niet juist te zijn:

http://www.thehealthyhomeeconomist.com/bone-broth-calcium/

Tanja
    Bijdrager

Had ik ook gelezen Hamster, de opneembaarheid en de synergie van alle mineralen lijkt de sleutel tot het succes en belang voor de botten van bouillon te zijn. Denken in geïsoleerde stofjes heeft weinig zin. Ben wel benieuwd naar de rest van het “broth” boek.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.