BosBes stelt zich voor! Herkenning & Tips

Forum Forums Stel jezelf even voor BosBes stelt zich voor! Herkenning & Tips

Dit onderwerp bevat 88 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 6 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 89)
  • Auteur

Anoniem

paarden verteren hun voedsel vooral in de blinde darm deze is extreem groot, en paarden zijn steppe dieren en horen eigenlijk niet in een groen grasland te staan. Bij paarden komt de laatste tijd ook veel suikerziekte voor is op dit moment een hot item.

ruud
    Bijdrager

Bosbes, nog even over de haast die je lijkt te hebben als je zegt dat het niet uitmaakt wat je eet: je buikpijn blijft: als je buikpijn komt van de obstipatie is het misschien handig een klysma per dag te doen. Bijv. waterklysma is voor dat doel al prima. Dat is dan meer een vorm van symptoombestrijding, maar dat kan heel belangrijk zijn bij obstipatie, omdat je eigenlijk wel een darmlediging per dag moet hebben (anders krijg je nog meer last van zelfintoxicatie en darmwandontstekingen en wat nog meer). Ondertussen is het een kwestie van geduld uitoefenen met leverreinigingen en darmfloraopbouw.

Bij mij duurde het twee jaar voor ik iets van substantie had opgebouwd aan een redelijk functionerende darmflora. Dit kon ik merken aan dat ik dan geen blaasontsteking meer kreeg 3 dagen nadat ik stopte met de probioticapilleninname.

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    paarden verteren hun voedsel vooral in de blinde darm deze is extreem groot, en paarden zijn steppe dieren en horen eigenlijk niet in een groen grasland te staan. Bij paarden komt de laatste tijd ook veel suikerziekte voor is op dit moment een hot item.

Dat is een beetje kort door de bocht. Het is niet dat paarden geen gras horen te eten, maar dat ze helaas maar al te vaak op een wei staan met fructaanrijk Engels raaigras, ook wel ‘koeiengras’ genoemd. Ten onrechte, want koeien krijgen er structurele diarree van. Dat het voor paarden ook funest is, dat klopt, maar op een gevarieerdere wei met vet- en eiwitrijker gras, klaver en kruiden zou het een heel ander verhaal zijn.

Mike

Anoniem

Ja, Lievergezond, dat was wat kort door de bocht natuurlijk van mij.

Ter uitleg, ook al heb ik een ontlasting gehad dan nog kan die buikpijn opkomen.

Hoewel door die movicol te gebruiken had ik geen last van die buikpijn/opgeblazen buik en het hielp geweldig bij obstipatie. (sodium-chloride-bicarbonate-potassium)

Dat heb ik 3 mnd gebruikt, toen ik er mee stopte kwam het weer terug.

Webmaster
    Bijdrager

Kun je dan niet beter natriumbicarbonaat gaan drinken. Zie deze topic.

Mike

ruud
    Bijdrager

Nou ja Bosbes als de movicolon de buikpijn wegneemt dan lijkt er me toch iets aan de hand met opstopping hoe je het ook went of keert. Ik heb die hier ook staan, maar ik kan niet tegen dat vlozaad dat erin zit. Dat is ontzettend klef en zet uit in de darmen. Lijnzaad werkt bij mij om dezelfde reden ook niet. Terwijl het officieel ook goed zou zijn voor de darmen. Nou niet voor die van mij!

Anoniem

Mike, daar heb je volledig gelijk in, maar de meeste weilanden zijn vol gestopt met kunstmest en worden gespoten tegen (on)kruid.

Wat ik wel schokkend vindt en me nu sinds een tijdje druk overmaak is de hoeveelheid aan ziekte bij dieren die gehouden worden door mensen. Voorbeeld de hond, hiervan overlijd over de 50% aan een vorm van kanker, gelukkig hebben ze wel chemo en bestraling technieken hiervoor uit gevonden 😳 Positief is dat er al goede voedings mogelijkheden zijn en deze markt is flink aan het groeien.

Anoniem

Mike, daar heb ik ook aan zitten denken aan natriumbicarbonaat. Helaas bij de bijwerkingen staat dat je er een opgezette buik van kunt krijgen. Aangezien ik daar bijna elke dag al last van heb als ik buikpijn heb weet ik niet zeker of dat wel een goed idee is. Weet jij daar meer over want daar ben ik dus nog niet uit. Ik heb de topic gelezen en waar het nog meer voor te gebruiken is.

Dirtsa, dank voor je bijdrage, ik gebruik wel veel olijfolie maar ik begrijp dat dat niet hetzelfde is dat het ook om dierlijk vet gaat. Ik eet nu weer (sinds gisteren) yoghert en kefir. Ik ben er nog niet achter wat het verschil in werking is van bitterzout en oxypowder. Zodra ik in NL terug ben ga ik bitterzout kopen.

Lievergezond, Ja dat herken ik ook, lijnzaad en ook psyllum vezels wordt ik beroerd van. Werkt gewoon niet. In movicolon zit vlozaad? Dat zie ik niet als zodanig op de verpakking staan.

Iig ga ik ook nadenken over klysma’ s, maar ben bang dat het niet echt mijn ding is.

Ja, ik begrijp dat dit hersteltijd nodig heeft, tenslotte is die obstipatie iets van jaren. Dat zal dan niet zomaar weg zijn. Het heeft er iig wel voor gezorgd dat ik nu bewuster eet, er is sindsdien een wereld open gegaan en om kritischer naar voedsel en medicijnen te kijken 😉

Geweldig dat jullie meedenken, hier heb ik veel aan!!

Ik merk dat zodra ik uit het symptoombestrijding denken wil komen ik toch automatisch bijna in een cirkel terechtkom. Daarbij doodmoe worden van het zoeken naar de werkelijke oorzaken.

ruud
    Bijdrager

Hoi Bosbes, ik bedoelde Colon Clean, sorry. In movicolon zit volgens mij idd geen vlozaad.

Klysma’s vond ik eerste zelfs eng om te doen, nu draai ik er mijn hand niet mer voor om.

Anoniem

Lievergezond, Ik denk om toch eerst een week de oxypowder te gebruiken en van daaruit verder te kijken. Wie weet ‘lost’ dit wat op.

Misschien dat ik er wel op terug kom (klysma’s)

Anoniem

Ik had een vervelende verstopping en (stukje roggebrood gegeten wat ik normaal niet doe) en een laxeermiddel gebruikt na 3 dagen verstopping.

De oxypowder verwacht ik deze week bij de post.

Sindsdien heb ik ook een enorme druk op mn maag en weinig eetlust. De buikpijn is gekgenoeg weg, of ik voel ehm niet meer vanwege mn maag.

Een sol genomen gisteren en vanmorgen maar ook daarvan krijg ik nu last van mn maag/darmingang.

Vandaag weinig kunnen eten behalve wat geitenmelk gedronken.

Geen idee hoe nu verder…

Poekie
    Moderator

@bosbes

Probeer eens de zout water flush.

Bij ons werkte het prima toen we het nodig hadden.

Verder zou ik niet de milde lever/galreiniging gaan doen maar de ‘echte’ van Andreas Moritz.

Ons heeft het na 9 reinigingen (dus ook 9 maanden) een betere stoelgang opgeleverd.

Het is een kwestie van volhouden, geduld en vertrouwen hebben in je lichaam dat het allemaal goed komt.

Lia

Anoniem

Poekie, Bedankt voor je tip:

Ik vond het erg slecht te drinken, ik was erg beroerd ervan.

Bijelkaar 6 x naar de wc geweest van lichtbruin kerrie tot groenig waterig met drijvende bolletjes.

Het Fantastische Goede Nieuws is wel: Mijn maagpijn van de laatste week is weg en mijn buikpijn waar ik sinds januari last van had is ook verdwenen!!

Ik hoop dat dat zo blijft natuurlijk

Het voelt nu veel rustiger in mijn buik! Vraag is wel wat dat nu geweest is wat die buikpijn heeft veroorzaakt.

Ik ga met iets minder zout proberen en dat mespunt bicarbonaat hou ik er ook in.

Poekie
    Moderator

Bij ons hielp iets minder zout niet we moesten echt een halve liter drinken met die hoeveelheid zout.

Maar je kunt het in ieder geval met minder proberen wie weet werkt het voor jou wel.

Lia

Poekie
    Moderator

Zie trouwens net (sorry) dat het 2 theelepels zeezout is op een 1/2 liter water. 😳

Dus dat je er beroerd van was kan kloppen. :mrgreen:

Maar ja, het heeft wel geholpen om veel ‘shit’ eruit te werken.

Geluk bij een ongeluk, moet je maar denken.

Lia

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 89)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.