Bipolair

Dit onderwerp bevat 28 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Elkedageenei 2 maanden, 1 week geleden.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur

Binc
    Bijdrager

Nou dat viel allemaal wel mee. Al vond ik het niet leuk.
    Het stuk is inmiddels af en jeetje wat wekte het hier een discussie op.

Heb je zelf ook nog iets gehad aan deze discussie?

-B.arr
    Bijdrager

Het ging puur om het feit of iemand met een bipolaire stoornis te weinig natriumcarbonaat aanmaakt zoals de geïnterviewde beweerde. Had niets met mijzelf te maken (dus Binc zo “kwam ik erbij”).

Is naar mijn mening niet zo. Iemand maakt geen natriumcarbonaat aan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithiumcarbonaat
    Dit was dus een puur scheikundige vraag.

Maar door reactie van lithiumsulfaat met natriumcarbonaat (Na2CO3) ontstaat lithiumcarbonaat. Dus het is een bestanddeel van met medicijn lithium.
    Maargoed laten we deze discussie stoppen.

Voor mijzelf persoonlijk totaal niet interessant. Ik houd me helemaal niet met dit soort dingen bezig.
    Die hele discussie die jullie voerden, ging een compleet andere kant op. Dus of ik er iets aan gehad heb, nou nee niet als het ging om het beantwoorden van mijn vraag.

Plaag me overigens niet zo 😉

Binc
    Bijdrager

Mike,

Wat jij zegt in dit topic, daar doel je toch uiteindelijk ook op bijnieruitputting?
    Maar eigenlijk is dit bijnieruitputting vanuit het hallucinatorisch gebied. Dit omdat men gevoelig word voor commando’s van buitenaf iplv eigen geloof en creatie. Dus mind control.
    Heb ik het goed als ik dat zo denk te begrijpen? En tegelijkertijd is het dan zinloos om de bijnieren aan te pakken met bijnierextract? Omdat de oorzaak dan niet in voeding gelegen is? Die link kan ik even niet leggen. Maar zo denk ik dat te begrijpen. En New Age is hierop van invloed omdat mensen makkelijk te misleiden zijn?

Ik was gister bij mijn oude coach. Hij begon over de stress in de bijnieren door het HEM virus wat staat voor hebzucht, eerzucht en machtswellust waarbij mensen dus gevoelig zijn voor wat ze zich wijs laten maken vanuit de politiek, gezondheidszorg, media, etc. maar ook mensen om je heen die al besmet zijn met het HEM virus. Jij noemt dat NEW AGE denk ik. Hierdoor ontstaat een vecht vlucht reactie. Lang geleden al heeft hij mij dit geleerd. Volgens mij is dit hetzelfde als wat jij steeds duidelijk probeert te maken op dit forum? Veel dingen die dus vanuit de oertijd normaal zijn worden nu bestempeld als abnormaal en velen gaan er naar leven en in geloven. Hierdoor is er geen sprake meer van gelijkwaardigheid maar eerder van gelijkheid, en dit hoort niet zo te zijn.

Zo zou je dit kunnen vergelijken denk ik? Hij zei dat mensen eens wakker moeten worden en zich niet zo makkelijk moeten laten besmetten door dit virus, maar hun eigen GOD moeten gebruiken. Doen ze dat niet dan blijven ze slaven van de machthebbers. GOD staat bij hem voor je eigen geniale onderzoekende duizendpoot die ieder mens in zichzelf bezit om zijn eigen unieke ik te kunnen zijn.
    Maar iedereen laat zich maar vertellen door machtige lui wat waarheid is. Daarom denk ik ook te begrijpen waarom Qanon zo belangrijk is. En niet alleen Qanon maar ook alle andere topics in het subforum wereldpolitiek. Omdat je probeert te benadrukken hoe belangrijk het is om wakker te worden en dat mensen zelf gaan zien iplv zich laten vertellen wat er gebeurd. Dit alles naast goede voeding natuurlijk waarbij je ook maar niet zomaar alles aan moet nemen wat je leest. Denk dan aan meneer TP bv. Dus ook mind control vanuit alternatieve wereld. Henkie schrijft er ook steeds over heb ik gelezen. Scholen, psychologen etc.

Wellicht stel ik vragen die ik al gesteld heb maar dat is dan maar zo. Misschien hebben andere leden die hier mee lezen er iets aan.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Binc ja had nog nooit gehoord van bipolaire stoornis las ik ergens. Je hebt vast wel gehoord van manisch depressief, dat was de oude naam voor deze stoornis.
    Dus iemand met deze stoornis heeft manische perioden waarin hij de hele wereld aan kan (artiesten komen dan tot hun soms geweldige creaties) en depressieve perioden waarin ze totaal geen energie hebben en continu somber zijn.

Binc
    Bijdrager

In mijn beleving flauwekul elkedageenei. Het is maar net wat je je aan wil laten praten. Wat mij betreft is het gewoon bijnieruitputting. Waar het dan ook vandaan moge komen. Dat hele artikel wat Janneke geplaatst heeft is niks anders dan bijnieruitputting. Het etiketje wat de hele medische wereld eraan wil hangen is ook niks meer dan manipulatie. Maar ja, het is maar net wat je geloven wilt en in hoeverre je zelf onderzoek doet naar alternatieven en andere dingen.

Vandaag op me werk nog een ervaring gehad met iemand die er helemaal doorheen zit. Burn out dan in dit geval en twijfelt tussen een behandeling bij een psycholoog of regressie therapie. Dat moet zij zelf beslissen uiteraard. Staat ook niet open voor goeie voeding helaas. Dat zou om te beginnen al een heleboel schelen.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Ik weet niet welk stukje je precies flauwekul vindt maar dit is de korte omschrijving die psyche haters hanteren volgens de DSM. 🙂 (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)
    En ja het hanteren van die DSM V is inderdaad deels flauwekul. Want je kunt psychische aandoeningen in meer of mindere mate hebben, volgens de DSM heb je het of niet.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Bipolaire stoornis is geen bijnieruitputting. Waar het wel aan ligt is niet duidelijk, zoals zoveel mentale en neurologische ziektebeelden. Sommigen zijn ook min of meer geslachtsspecifiek. Zoals autisme veel vaker bij jongens voorkomt, zo hebben veel meer vrouwen last van bipolariteit. Komt dit omdat jongens en mannen evolutionair veel meer gefocust zijn op 1 ding en dat vrouwen per definitie moeite hebben met het ontwarren van feiten en fictie, omdat hun emoties hun realiteit bepalen?

Mike

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Bipolaire stoornis (en depressie) zal wel vaak leiden tot bijnieruitputting.
    Die lichamen zitten continu vol met stresshormonen.

Binc
    Bijdrager

Is het dan niet interessant om te lezen dat deze stoornis veroorzaakt word door een ontsteking in de hersenen? Voorzover we dat als waarheid aan kunnen nemen dan.

https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Agenda/Promoties/Paginas/bipolaire-stoornissen.aspx

Daaropvolgend is het volgende artikel ook interessant. Hoewel ik noet begrijp wat al die receptoren zijn. Maar het klinkt aannemelijk.

https://www.evenwijs.nl/kenniscentrum/Bipolaire-stoornis.pdf

En dan komt de schildklier ook nog eens om de hoek kijken. Er zou een verband zijn tussen deze stoornis en de schildklier. Ik denk maar gewoon dat je bij zo een stoornis op den duur je bijnieren uitgeput raken. En we weten ook dat als je bijnieren uitgeput raken dit van invloed is op de schildklier. Maar goed, dit laatste is dan een gevolg iplv de werkelijke oorzaak.

Elkedageenei,

Er zijn zoveel stoornissen in de dsm. Hoe vaak volgt daar niet een verkeerd etiketje uit. En hoeveel van dezelfde symptomen zie je steeds terugkomen bij dsm stoornissen? Bijna allemaal wel. Kortom, de hele wereld is gewoon knetter volgens onze huidige psychologie.

Binc
    Bijdrager

Bipolaire stoornis (en depressie) zal wel vaak leiden tot bijnieruitputting.
    Die lichamen zitten continu vol met stresshormonen

Ja, dat schreef ik net ook in me bericht. Zitten op dezelfde lijn.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Er zijn zoveel stoornissen in de dsm. Hoe vaak volgt daar niet een verkeerd etiketje uit. En hoeveel van dezelfde symptomen zie je steeds terugkomen bij dsm stoornissen?

Eens.. mensen met een burn-out worden bijv. als depressief gediagnosticeerd. Heej laten we daar nu toevallig wel medicijnen voor hebben. 😉
    Ook krijgen volwassenen na jarrn GGz ‘en opeens de diagnose ADHD en moge ze aan de ritalin.
    Probleem – reactie – oplossing….

Binc
    Bijdrager

Ja, en zo is het cirkeltje weer rond.
    Wat zou er toch gebeuren als in de dsm de stoornis ‘prettig gestoord’ opgenomen zou worden? Is dat niet veel leuker? 😉

Binc
    Bijdrager

Ik vond dit bipolair in elk geval een raar woord die ik niet kende.
    Ik dacht dat het voordat ik in Google zocht te maken had met bi seksualiteit.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Haha bi polair. Leuke vonst!
    Ja prettig gestoord..
    Prettig verward 😛

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.