voorstellen: Frida

Forum Forums Stel jezelf even voor voorstellen: Frida

Dit onderwerp bevat 186 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 4 jaren, 11 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 187)
  • Auteur

Anoniem

Dag Marijan,

Bij jouw waarde geen reden tot bezorgdheid.

Even de site van de Nederlandse hartstichting bekeken en zij hebben het over een te hoge bloeddruk als de waarde >= 140/90.

Webmaster
    Bijdrager

Hoge bloeddruk is ook bijnieruitputting, maar dan indirect. Hoge bloeddruk is het gevolg van een hoge cortisolproductie door de bijnieren, waardoor de schildklierwerking onderdrukt wordt. Dit veroorzaakt hoge bloeddruk. Uiteindelijk raken de bijnieren volledig uitgeput en dan krijg je juist lage bloeddruk, omdat de bijnieren weer te weinig cortisol produceren.

Als stelregel kun je dus hanteren: hoge bloeddruk = trage schildklierwerking; lage bloeddruk = bijnieruitputting. Aan beide liggen echter de bijnieren ten grondslag, dus daar moet je hoe dan ook mee beginnen. Ga maar na: stress veroorzaakt hoge bloeddruk, daarom bestaat er ook ‘witte-jassen-hoge-bloeddruk’). Aanhoudende, chronische stress zorgt uiteindelijk voor een te lage bloeddruk.

Mike

Anoniem

En is dat Adrenal alleen voor een lage bloeddruk of ook voor een te hoge?

Webmaster
    Bijdrager

Voor beide, want je bijnieren moeten hoe dan ook helen.

Mike

Anoniem

Hoi Mike, klinkt fijn, letterlijk leeggezogen, uhum. Maar ja, zo voel ik mij wel. Jammer genoeg heb je gelijk. Zo lang ik mij kan herinneren heb ik altijd al een bloeddruk wat aan de lage kant gehad. Maar ja. Weet ook niet hoe lang ik mezelf aan het tekort doen ben.

Vivianne, dank voor jouw persoonlijke verhaal! Super om te lezen dat je je nu goed voelt en dat je een eigen onderneming hebt die goed gaat! En natuurlijk het allerbelangrijkste twee mooie kindjes! En erg verstandig dat je je ook zo verdiept in gezonde voeding e.d.

Ik heb ook een hele mooie (thuis)bevalling gehad. Ik ben bevallen van ons meisje in bad! Ik dus ook! Was een mooie en bijzondere ervaring. OOk niet veel pijn gehad. Ik heb geen hormooninjectie gekregen, ik las dat jij dat dacht? Wat ontzettend verdrietig dat je zo’n last hebt gekregen daarvan en daardoor ook minder goed kon genieten! Dat is alles wat je wilt in de eerste weken… Wel snel weer aan de slag gegaan zeg! Altijd fijn om ouders dichtbij te hebben! Mijn ouders hebben ook goed geholpen, maar ik vind het soms zo moeilijk om nu weeeeeeer een zwak besje te zijn. Eerst de ingewikkelde weg naar zwangerschap en nu dit alles. En ook zoek ik dan net zo lang totdat ik weer info heb gevonden die mij verder helpt. Heel goed, maar ik zie wel een patroon. Zit ik weer uren te lezen, maar ja, het brengt wel veel goede info en daardoor hoop ik ook een betere gezondheid. Zo jammer dat deze informatie niet meer gemeengoed is en helemaal vervelend dat artsen zo’n tunnelvisie hebben. Maar ja, dat verhaal kennen we nu wel!Bijzonder ook om te lezen dat homeopathie jou zo goed geholpen heeft!

Hartelijk dank weer voor jullie reacties!

Groetjes,

Frida

Anoniem

Nog vraagje aan Mike mbt het mineralentekort. Adviseer jij naast de sole ook nog een supplement om dit tekort aan te vullen? Ik slik nl een mineralencomplex, naast een boel andere supplementen.

Webmaster
    Bijdrager

Je hebt geen mineraalsupplement meer nodig als je Sole drinkt. Dit is het meest complete mineraalsupplement dat de natuur te bieden heeft!

Mike

Anoniem

Wow, is het echt zó compleet! Dat is fijn! Ik heb nl destijds een zak van tien kilo gekocht! Mag ik jou vragen of je naast dit eetpatroon ook nog supplementen gebruikt? Zo ja, welke? En jouw ebook moet ik dat betalen met mijn telefoon, klopt dat? Groet weer.

Anoniem

Hoi dirtsa, beetje late ractie, maar dank voor jouw post van gisteren! Ik ga het oliewalsen proberen! En idd eerst weer opnieuw kritisch naar mijn voeding gaan kijken! Ken ik jou ook niet van het forum van Marja? Ik kan mij volgens mij jouw naam herinneren!

En oja, over Dr M in Zeist, idd nogal ergergerg prijzig, maar hij heeft destijds wel veel kunnen duidelijk maken door de mega uitgebreidde bloedonderzoeken.

E123
    Bijdrager
    Quote:
    De afgelopen weken ben ik erg duizelig en hoor ik piepen in mijn oor. De huisarst zag dat mijn trommelvlies is ingetrokken en dat ik vocht in mijn oor heb. Ik kan mijn oor ook niet klaren. Ik heb allerlei neussprays gebruikt maar niks helpt.

Frida, ik weet niet veel van oren en trommelvliezen af, maar ik moest bij je verhaal ineens denken aan de netipot. http://www.fascinerend.nl/ayurveda/netipot/

Ik gebruik het bijna dagelijks met keltisch zeezout. Een hele fijne manier om de boel lekker schoon te spoelen. Je oren gaan er ook gelijk van open. Misschien iets voor jou?

Anoniem

Hoi Janse,

Dank voor jouw reactie! Ik ben al twee weken aan het spoelen met de netipot, ook met keltisch zeezout erin en er gebeurd helemaal niks jammergenoeg! Mijn buis van e. blijft gewoon potdicht zitten… Nu hopen dat als ik mijn algehele gezondheid verbeter dit probleem ook overgaat.

Groetjes!

Poekie
    Moderator

Je kan ook een druppeltje H2O2 erin doen, in de netipot, naast de sole.

Lia

Anoniem

Ik heb erg goede ervaringen bij een chronisch verstopte neus – nu dus niet meer – met deze neusspray. Je kunt hiervan ook wat in de netipot doen.

Hilda

Anoniem

Zal ik erbij doen!

Mijn neus is gewoon open… daar kan ik gewoon vrij mee ademhalen. Het is mijn buis van e. die dichtzit, ik kan dat oor ook niet klaren. En heb ook het idee dat ik daarom zo duizelig ben. Die pieptonen vind ik ook nogal eng, het duurt nu al een maand.

Groetjes Frida

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Frida, je zou mij kunnen kennen van het forum van Marja, maar ik ben er niet lang geweest. Pas weer gaan schrijven toen Mike daar, tijdelijk, aktief werd. Daarna meegegaan naar het gapsforum, en nu hier.

In het begin kun je het idee hebben dat je wat verdrinkt in alle nieuwe kennis, je vliegt wat van hot naar her, maar dit wordt beter hoor. je gaat voor jezelf een stappenplan ontwikkelen, en je begint bij een basis. Vandaar zul je steeds beetje bij beetje uitkomen bij wat het beste bij jou past en je zult merken dat je dan veel meer rust gaat krijgen.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 187)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.