(Beginnende) Alzheimer

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid (Beginnende) Alzheimer

Dit onderwerp bevat 42 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Colloquial 2 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
  • Auteur

rebeca
    Bijdrager

Benfotiamine kan je krijgen via ergomax.nl en de bodyenfitshop.nl , maar die hebben ze momenteel niet
    op voorraad. Die zijn van doctor’s best, maar als je het op google zoekt zijn er vast meerdere plaatsen
    die het verkopen ( vaak in lagere dosering). vetoplosbare vitaminen kun je beter samen innemen , kokosolie is altijd goed om gelijktijdig te nemen ja. succes.

mvg Rebeca

Godsgeschenk
    Bijdrager

Welk roggebrood is aan te raden? Er zijn nogal wat verschillende broden.

Ik ga natuurlijk kijken bij de natuurwinkel, maar mijn vader zal kijken bij de AH of Jumbo. Heeft iemand ook daar een goede aanrader?

Dorothé

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

De eerstvolgende keer dat ik daar ben zal ik voor je kijken. Jij kunt bij de Edeka in Duitsland ondertussen biologisch roggebrood en speltbrood (Dinkel) halen.

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Hoi Mike,

Dank je.

Ik weet dit van de Edeka, maar nu kom ik niet wekelijks in Duitsland.

Ik ben dus de weekeinden bij mijn vader en hij probeert voor mij te kopen wat ik wil hebben en kookt zo veel mogelijk biologisch. Hij koopt meestal bij de Jumbo omdat dat het dichtste bij het dorp ligt waar hij woont. Ik kan niet gaan vragen om steeds naar Maastricht te gaan inkopen. Ik kan het wel zelf kopen, en dan meenemen naar hem. Ik ga eens kijken bij de natuurwinkel.

Dorothé

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Bij EkoPlaza hebben ze Fries roggebrood van Bolhuis:

https://www.ekoplaza.nl/producten/product/fries-roggebrood

Mike

Tanja
    Bijdrager

Geen EkoPlaza in Zuid Limburg helaas.
    De Jumbo heeft naar mijn weten geen bio zuurdesem rogge. Wel Yam glutenvrij zuurdesem van Moorman, geroosterd vind ik die wel gaan.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Barst van de zemelen en de vraag van Colloquial ging o.a. over de darmen.

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Hmm, ik heb ook al op internet gekeken. Vind daar ook nog niet zo veel.

Dorothé

Tanja
    Bijdrager

Barst van de zemelen en de vraag van Colloquial ging o.a. over de darmen

Was ook meer een antwoord op vraag van D.
    Meeste bakkers in Limburg hebben wel een zuurdesem rogge trouwens, is alleen niet bio.
    Het Friese biobroggebrood zou je ook voor hem kunnen meenemen en invriezen natuurlijk.

Romagi
    Bijdrager

Wat betreft de darmen, ik kom regelmatig adviezen tegen om vezels te nemen, ook regulier hebben ze geen ander advies dan vezels.
    Maar orthomoleculair wil juist liever geen vezels.
    Ik heb wel altijd gewoon groenten gegeten (gekookt) en geen extra last daarvan ondervonden.
    Hr. Mostert die geen arts is heeft mij tot nu toe de beste adviezen gegeven, o.a. supplementen van het merk Nutriphyt. Momenteel heb ik van hen Pediaperm. Er zitten ook enzymen in en probiotica. Men zou 4 zakjes per dag mogen hebben maar ik neem er maar een (en doe het door de yoghurt).
    Is er terug te vinden waarom er darmproblemen zijn? Is er wel eens een ontlasting-onderzoek gedaan? eventueel via een orth.mol. arts.
    Als je niet weet waarom er darmproblemen zijn dan weet je ook niet hoe je dat het beste kunt behandelen.
    En de hele gezondheid hang o.a. af van gezonde darmen. Ik lees niets anders dan dat.
    Mijn eigen huisarts vond het destijds niet nodig om een ontl. onderz. te doen maar nu laat ik het regelmatig doen zodat ik de vooruitgang kan zien ja of nee.
    Ikzelf heb bv vroeger jaaarenlang antibiotica geslikt voor zg. jeugdpuistjes. Wist niet dat het antibiotica was. (tetracycline). Zal me nu niet meer overkomen met een computer en een forum als dit.
    Gevolg was dat ik candida had ontwikkeld. wist ik ook niet.

Verder gebruik ik nu glutathione-complex van HME. Daar zit ook alpha-lupon in.

Ook de lever ontgiften is erg belangrijk. Een simpel middel is toch 2 eigeel, citroen en olijfolie. i.p.v. citroen neem ik sinaasappelsap of grapefruitsap. Een mixje van die sappen kan natuurlijk ook. Zelf uitvinden. Ik ga ervan naar de WC na ongeveer 2 uurtjes.
    Momenteel maak ik daar erg veel gebruik van.

Romagi
    Bijdrager

PS. Tarwegluten neem ik ook niet.
    Zou ik met een darmprobleem zeker laten staan.

Godsgeschenk
    Bijdrager

Ik heb deze maar genomen

Gebroken rogge, (gluten), water, gerstenmoutextract, zeezout, gist.

ik heb geen probleem met gluten. Weet niet of gerstenmoutextract in orde is. Jammer van de gist.

Maar het is de beste die ik kon vinden.
    is het in orde of beter niet?
    Dorothé

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Prima!

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Goed zo, dan ga ik er smakelijk van eten.

Dorothé

Colloquial
    Bijdrager

Bedankt voor alle reacties,

Ik heb de twee boeken met recepten gekocht die je adviseerde, Mike.
    Ook heb ik het boek Voeding en fysieke degeneratie gekocht.

We hadden nu wat Fries roggebrood gekocht, maar gezien alle vezels ga ik opzoek naar de Brabantse zuurdesem variant.

Verder gebruik ik nu glutathione-complex van HME. Daar zit ook alpha-lupon in.

Waar koopt u deze Liesje?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.