artiesten die er wel toe doen….

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden artiesten die er wel toe doen….

Tags: 

Dit onderwerp bevat 347 reacties, heeft 55 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Johnny 2 uur, 54 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 348)
  • Auteur

Gadsie
    Bijdrager

Nog een gied nummer met een goede message. Misschien niet helemaal jullie smaak Words I Never Said

Webmaster
    Bijdrager

Ineens herinnerde ik me dat ik op vigilantcitizen.com hier al eens iets over had gelezen. Ook hij is zeer te spreken over de waarheidsboodschap van Lupe Fiasco:

Mike

Gadsie
    Bijdrager

En Immortal Technique

(5:28)

Helaas worden deze artiesten nooit echt in de spotlight gezet

Webmaster
    Bijdrager

Behalve Lupe Fiasco spreekt hiphopper Professor Griff zich ook openlijk uit tegen de duistere kant van de muziekindustrie:

Mike

Gadsie
    Bijdrager

Mike, ik neem aan dat jij dit ook hebt gezien?

robinAlexander
    Bijdrager

Goed filmpje Gadsie duidelijk

Anoniem

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Mike, ik neem aan dat jij dit ook hebt gezien?

Ja, waarom vraag je dat?

Mike

Gadsie
    Bijdrager

Nouja ik vraag me sowieso altijd af waar jij je informatie vandaan haalt, en nu heb ik het gevonden 🙂

Webmaster
    Bijdrager

Professor Griff is van Public Enemy, de laatsten van de oorspronkelijke hiphoppers die werkelijk uit de ‘hood’ kwamen en sociaal commentaar leverden. Na hen kwam Ice T met ‘Cop Killer’ en de ‘studio gangsters’ (zoals ze door Cypress Hill worden genoemd) waren geboren met hun leeghoofdige ‘gangster rap’. De door mij veel gebruikte slogan ‘don’t believe the hype’ komt van Public Enemy. Professor Griff is volledig op de hoogte van agenda en zet zich hiertegen af. Hij laat hiermee zien dat ook mensen met een donkere huidskleur intellectuelen kunnen zijn. In de jaren ’70 waren er wel meer, zoals Curtis Mayfield, Stevie Wonder, Donnie Hathaway, Gill Scott Heron, Martin Luther King, Malcolm X, etc.

Mike

Anoniem

Mike, niet echt verwacht dat je verstand van muziek zou hebben 😀

Webmaster
    Bijdrager

Ik ben van alle markten thuis. Er wordt mij soms nog wel eens verweten dat ik er van alles bij haal, zoals muziek, natuur- en scheikunde, geschiedenis en (geo)politiek, maar ik zie overal alleen maar verbanden. Kijk uit dat je niet hetzelfde overkomt, want je hersenen gaan alleen maar beter werken op dit voedingspatroon! 😉

Professor Griff heeft overigens ook een boek geschreven, The Psychological Covert War on Hiphop. Onderdeel van deze ‘geheime oorlog’ is dat zwarte rapartiesten worden neergezet als domme, oversexte en agressieve ‘rollenmodellen’ i.p.v. als intellectuelen die scherp sociaal commentaar leveren.

Mike

mijnlijf
    Bijdrager
    Quote:
    Kijk uit dat je niet hetzelfde overkomt, want je hersenen gaan alleen maar beter werken op dit voedingspatroon!

Ja Mike dat is echt een handicap .

Je ziet ook ineens dat (normale)met gif gevoede mensen maar onbegrijpelijke wezens zijn .

Webmaster
    Bijdrager

Merk je dat ook, dat je een uitstekende observator wordt van mensen? Dat je gedrags- en denkpatronen doorziet maar ook herkent, omdat je hier vroeger zelf ook aan leed? We moeten dan ook niet elitair gaan doen en (ver)oordelen en altijd bedenken: zo was ik vroeger ook. Onwetendheid is de vloek van de mensheid.

Mike

mijnlijf
    Bijdrager

Ja dat merk ik heel sterk .

Maar ik vind het soms moeilijk om mijn mond te houden bij mensen waar ik van hou .

Ik ben nogal recht voor zijn raap he 😀

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 348)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.