aderen

Dit onderwerp bevat 35 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  tandenkiezen 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur

tandenkiezen
    Bijdrager

Sinds 2 jaar eet ik volgens het weston Price dieet. Op zich bevalt het mij goed. Wat mij opvalt is dat mijn aderen zichtbaarder zijn geworden en iets groter, dus op mijn handen en benen worden ze zichtbaarder. Voorheen had ik dat niet. Komt dit misschien door de eiwitten in de melk? Ik heb sindsdien als ik mij krab ook weleens een rode streep op mijn huid. Herkenbaar voor jullie of ben ik de enige? Ik neem 3 x dgs 200 ml rauw melkse yoghurt en wat blokjes rauw melkse kaas.

Johnny
    Bijdrager

Kan het niet zijn dat je minder vet hebt en daardoor je aderen beter zichtbaar worden?

tandenkiezen
    Bijdrager

Dat is een goede opmerking. Hoe krijg je meer onderhoudsbindweefsel? Meer koolhydraten? Neem wel vit C en bouillon 2 x dgs.

tandenkiezen
    Bijdrager

gewicht is 1.85 67 kg = BMI 19,5 = te weinig

Binc
    Bijdrager

Eet je wel koolhydraten?

BMI van 19 is zeer zeker wel erg weinig.

tandenkiezen
    Bijdrager

fruit, rijst, pompensoep, maar brood niet zo heel veel, want dat zijn geen goede koolhydraten.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Vit. C en gelatine zijn bouwstenen van bindweefsel. Wellicht is Caveman een goed supplement, is geconcentreerde ‘bone broth’.

Mike

Binc
    Bijdrager

Aangekomen of afgevallen sinds wapf? Volgens mij kan je er wel wat meer vetten tegenaan gooien denk ik?

Volgens mij zou die rode streep moeten verdwijnen als je geen bijnieruitputting hebt…

tandenkiezen
    Bijdrager

‘s morgen eet ik o.a. ook fermenteerde pannekoekjes, met amandelmeel, wat zaden, wortel etc. met dikke laag rauw melkse roomboter. Dagelijks eet ik denk ik 3 eetlepels boter + vetten uit kaas/yoghurt en ghee en sju van osswit. Zelf denk ik dat ik wel veel vet eet, vult ook goed.

De dag begin ik met water + sole + 3 paplepels GReat Leaks. Verder 2 x dgs bouillonsoep met mergpijpjes.

Ik neem trouwens 1 vit C capsule, misschien dat ophogen?

Ik neem trouwens ook 1 x dgs half kopje jun.

Rode strepen na krabben heb ik sinds melk gebruik. Bijnieruitting…hoe los ik dat op?

tandenkiezen
    Bijdrager

ik ben van 64 kg (paleo) naar 67 kg (WAPF) gegaan.

Binc
    Bijdrager

Ik kwam ook aan toen ik van Paleo naar WAPF ging. Iets meer dan 2 jaar geleden 58 kilo. Nu 79.

Onderstaand wat leesvoer over bijnieruitputting. Uiteraard kun je dit ook testen met bv een speekseltest.

http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_hoofd.html

tandenkiezen
    Bijdrager

zo, dat is een mooi stijging van gewicht. Dus als je bijnieruitputting hebt kom je niet aan?

Binc
    Bijdrager

Ik kwam idd nooit aan. Ik weet niet hoe dat met anderen zit. Zelf ergerde ik me groen en geel aan mijn ondergewicht destijds.
    Dat gewicht wat ik nu heb, heb ik behaald in iets meer dan 2 jaar.

celticmyst
    Bijdrager

ik kwam aan op weston price tot 83 kilo. Inmiddels weer 63 kilo.

Binc
    Bijdrager

Je schrijft dat je een half kopje jun neemt. Wat is dat eigenlijk?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.