Abortus, ja of nee ?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Abortus, ja of nee ?

Dit onderwerp bevat 87 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 5 uur, 55 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 88)
  • Auteur

Godsgeschenk
    Bijdrager

Ik heb niet alles gelezen, maar geef toch een kleine reactie.
    De ex van mijn vriend is een paar jaar gelden verkracht geworden en ze heeft de zwangerschap uitgezeten en het kind ter adoptie aangeboden. Dit is groots gedrag. Mijn vriend is zelf een kind wat geadopteerd is en toen hij dit zijn “moeder” vertelde, heeft ze moeten huilen omdat zij nooit kinderen kon krijgen. Ze vond dat heel mooi van die ex van hem.

Als een vrouw het risico loopt te overlijden, dan vind ik dat het id. wel moet kunnen.
    Ik heb het zelf nooit meegemaakt, dus waarschijnlijk kan ik er niet over oordelen, maar wel mijn mening hebben.
    Ik ben zelf ook nooit losbandig geweest wat dit betreft, heb nooit mijn hersens verloren en ondoordacht seks gehad, nooit.

Dorothé

naief
    Bijdrager

10.000 keer een verkrachting is hoeveel zwangerschappen? Dan pas kun je de 300 goed beoordelen. En waarneer noem je iets een verkrachting, want ook hier is er natuurlijk een grijs gebied en de zwangerschappen uit dat grijze gebied kunnen ook voor veel schaamte zorgen. En als je het kind houdt zijn je toch wat uit moeten leggen. En als ik heel eerlijk ben heb ik ook geen zin om alles in mijn leven uit te leggen of openlijk voor uit te komen. Dus een zwangerschap waar je je voor schaamt om dat het niet netjes was om met die persoon seks te hebben, lijkt mij een sterk motief.
    Ik heb ook eens gelezen dat een veel voor komende reden is is dat het gezin klaar is en de nakomer niet gewenst is. Of dat klopt weet ik niet.
    De oplossing: “Ik ben zelf ook nooit losbandig geweest wat dit betreft, heb nooit mijn hersens verloren en ondoordacht seks gehad, nooit.” En dit aan kinderen leren ipv wat ze nu geleerd worden. En die losbandige seks is natuurlijk mogelijk vanwege de abortus. De machthebbers zijn zeer goed geslaagd in hun opzet.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Vraag een moderne vrouw met hoeveel mannen ze seks heeft gehad en vermenigvuldig het antwoord met factor 10, dan zit je een stuk dichter bij de waarheid.

Mike

naief
    Bijdrager

en daarom is in veel culturen de maagdelijkheid van de vrouw voor het huwelijk zo’n groot goed geweest -> voor zuivere kinderen, 100 % van de man.
    en daarom werd er bij de mannen minder krek naar gekeken, al zorgt een daar te zeer uit de band springen ook voor een mindere betrokkenheid bij de echtgenote.
    Maar dat zei ik een aantal posten terug al, er is tekort spiritualiteit, dan zijn we ons ervan bewust en gaan we heel anders tegen seks/gemeenschap en zwangerschap aankijken.

JM
    Bijdrager

Als het aantal mannen en vrouwen even is en vrouwen blijven maagd tot het huwelijk, dan geldt dit logischerwijs ook voor de man. Ervan uitgaande dat er niet wordt vreemdgegaan en dat ze geen Arabische nachten met hun vrienden hebben.

Ik denk dat dit ook zeker gold voor de meer spiritueel begaafde primitieve volkeren.

Joost

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Polygamie (veelwijverij) was in sommige primitieve culturen acceptabel, overspelig of hoerig gedrag onder vrouwen echter in geen enkele cultuur. Dat heeft niets te maken met een of ander fictief ‘patriarchaat’ dat mannen de hand boven het hoofd houdt en vrouwen onder de duim houdt, maar met het feit dat sterke mannen meerdere vrouwen konden bezwangeren, teneinde de complete stam te versterken. Een vrouw die hoert en snoert dient echter geen enkel evolutionair doel. En aangezien ontrouw in de aard van de vrouw zit en alle culturen dit altijd al wisten dienden vrouwen in het gareel gehouden te worden middels strenge gedragsregels, die we ook terug zien in religeuze geboden en verboden.

Vandaag de dag is dit bijna een doodzonde om hardop te zeggen of te schrijven, maar daar heb ik lak aan. Valt het niet op dat de vrouwen die hier reageren telkens weer subtiel het balletje terugspelen naar de mannen? ‘Mannen laten vrouwen met kinderen achter’, ‘mannen komen makkelijker weg met overspelig gedrag’. Geen enkele vrouw die ingaat op mijn stelling dat ‘vrouwenrechten’ altijd ten koste gaan van mannenrechten en de rechten van ongeboren kinderen. Vrouwen moeten nog steeds in het gareel gehouden worden, op dezelfde manier als het altijd al ging, via ‘shaming’. Abortus moet weer een maatschappelijk taboe zijn, evenals scheiden en leven van de bijstand. Het moet weer een sociale schande zijn om je te verlagen tot dergelijke praktijken!

Mike

Godsgeschenk
    Bijdrager

Ik vind dat je hiermee volkomen gelijk hebt.
    Omdat er echter op vandaag ook geen Polygamie meer nodig is om een stam te versterken, vind ik dat die mannen die met iedereen naar bed gaan en daar nog graag over opscheppen, ook beschamenswaard zijn.

Waarschijnlijk vindt men mij in deze tijd achterlijk en preuts, maar ook dat kan mij niet schelen. Ik ben zo opgevoed en vind dit ook goed.

Dorothé

Binc
    Bijdrager

Niet alleen mannen gaan met verschillende vrouwen naar bed en erover opscheppen. Er zijn legio vrouwen die datzelfde doen. Sommigen zelfs met een doel om juist expres zwanger te worden als alleenstaande vrouw. Met als doel het kind dan alleen op te voeden.

Persoonlijk heb ik dit nooit begrepen. Ik kan mezelf niet voorstellen dat je perse als alleenstaande vrouw een kind zou willen.

Als ik af ga op het beeld van vrouwen die abortus willen heb ik eerder de indruk dat dit meer een jongere generatie is dan de oudere generatie. Ik kan ernaast zitten maar heb het idee dat de leeftijdsgroep tussen de 20 en 30 jaar is.

Godsgeschenk
    Bijdrager

Hoi Binc,

Niet alleen mannen gaan met verschillende vrouwen naar bed en erover opscheppen.

Ik schreef dit als reactie op Mike, waar ik begon dat hij gelijk had. Maar dat ik vind dat OOK mannen (de rest staat in mijn antwoord).

Wat jij schrijft is ook waar.

Dorothé

Binc
    Bijdrager

Was ook niet specifiek naar jou bedoeld. Maar ik wilde het wel even gezegd hebben. Ik heb dit soort praktijken van vrouwen om me heen gezien. Doelbewust zorgen dat ze zwanger worden. Van wie maakt niet uit. Wel vind ik dat niet alle vrouwen over 1 kam geschoren kunnen worden. Evenmin als dat alle mannen over 1 kam geschoren kunnen worden. Veel ligt ook bij de normen en waarden die je vanuit je opvoeding mee krijgt en hoe men er mee om gaat.

Wanneer een vrouw ongewenst zwanger raakt en het ongeboren kind niet wilt is kiezen voor abortus de makkelijkste weg. En kiezen voor de makkelijkste weg is echt niet altijd de juiste. Alleen word er makkelijk en gretig gebruik gemaakt van de mogelijkheid.

naief
    Bijdrager

ik heb hem gemist, maar ga kijken of er ook een herhaling mogelijk is
    Vanavond spreekt in THE MINORITY OF ONE REPORT medisch research journalist Désirée Röver met Willem Felderhof (http://www.dutchanarchy.com) over de georganiseerde totale degradatie en verloedering van het kostbaarste bezit van de mens: zijn seksualiteit en daarmee zijn vermogen om zich ten diepste te verbinden met een partner, en om samen nieuw leven uit te nodigen.
    Dit gesprek is in het Nederlands.
    Luister tussen 20 en 22 uur via http://www.consciousconsumernetwork.tv

consciousconsumernetwork.tv

Conscious Consumer Network | bringing livestreaming to alternative media

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Romagi
    Bijdrager

Over abortus heb ik het volgende te zeggen.
    In mijn jonge jaren was de pil amper ingeburgerd en aanvaard, dus bescherming had ik niet. Toen ik 3 kinderen had vond ik het welletjes en begon aan de pil. Echter dat ging 3x mis.
    De pil gaf geen 100% garantie en ik was een van degene die daardoor 3x een “curitage” heb gedaan. Wel wist ik na 4 weken dat het mis was, want ik werd misselijk. Zelfs had ik ooit een curitage en bleef ik misselijk. Curitage was niet goed gegaan.
    Uiteraard was ik het flink zat en heb voor een definitieve oplossing gekozen. Eilijders afgebonden of zoiets. Mijn zus was een hele week ziek van zo,n ingreep, ik zat de volgende dag weer op kantoor met alleen een beetje buikpijn en had niemand iets gezegd.
    eerlijkheids halve moet ik wel zeggen bij de 1e keer dat het misging dat ik drommels goed wist dat het abortus is, al voelde dat niet direct zo en dat ik er goed over nagedacht had.
    Mijn moeder heeft uiteindelijk 7 kinderen gehad met veel “miskramen” tussendoor en daar was ze echt niet blij mee. Mijn laatste zus is geboren toen ze in de overgangsjaren zat. Zij was zwanger en ik ook.

Janneke
    Bijdrager

Ik denk dat je het moet zien te voorkomen. Verbieden lijkt me lastig. Dan krijg je gevaarlijke illegale praktijken. Een afgebroken zwangerschap ontregelt ook je hormonen.
    @fatsnotbad Elk voorbehoedsmiddel kan falen. Een condoom kan afglijden, sommige vrouwen raken dwars door de pil zwanger.
    Probleem is onder andere hoe onze maatschappij in elkaar zit. Presteren en individualisme. Een kind krijgen komt niet uit als nog op school zit of studeert, als je nog geen vaste relatie hebt enz. Wat meer naar elkaar omkijken zou schelen. Ook voor moeders die hun kind niet in de opvang hoeven te dumpen.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Verbieden lijkt me lastig. Dan krijg je gevaarlijke illegale praktijken.

Gewoon verbieden. De omvang van illegale praktijken wordt flink overschat, het zal om misschien 100 gevallen of minder per jaar gaan. Dat weegt niet op tegen de GENOCIDE die mogelijk wordt gemaakt door legale abortus.

Mike

complotdenker
    Bijdrager

Als je seks hebt kun je zwanger worden zo simpel is het. Wil je niet zwanger worden moet je niet neuken.

Per ongeluk zwanger worden vind ik bullshit. Hoe dan? Ik gleed uit en viel op zijn piemel? Zo iets.

Het: maar soms in het moment als je geil bent bla bla bla, mensen zijn geen dieren en kunnen nadenken over wel of geen seks hebben.

Alsof een kind het einde van je (jonge) leven is. Ken genoeg voorbeelden van vrouwen die gewoon hun school of opleiding hebben afgemaakt ondanks een zwangerschap.

Zou mooi zijn als vrouwen geleerd zou worden dat de beslissingen die ze nemen konsekwenties hebben waar je mee moet dealen.

Van mij mag abortus gewoon verboden worden. Ik vind het moord in de baarmoeder.

Complotdenker (ook vrouw)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 88)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.