1 jaar GAPS

Dit onderwerp bevat 63 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Poekie 7 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
  • Auteur

E123
    Bijdrager

Rapunzel, waar heb je deze thee gekocht? En hoe vind jij ‘m smaken??

Rapunzel
    Bijdrager

Ik heb hem bij Vitavie besteld!!! Ik zag ineens dat ze em daar hebben! Hij smaakt prima. Is geen vieze, sterke thee met een smaak om van te kotsen of zo. Hij smaakt eerder nergens naar. Of misschien heb ik te weinig gebruikt. Ik heb ongeveer 1/2 eetlepel op 1 liter water gedaan. Ga maar gauw kopen!

ruud
    Bijdrager

http://www.mastercareshop.nl heeft ze het ook in zakjes voor als je dat lekkerder vindt.

Dirtsa
    Bijdrager

@lievergezond,

Kun je eens het recept beschrijven wat je maakt met die knoflook? en ben je niet bang dat je omgeving daar veel plezier van heeft??

Ik heb ook een haar probleem, nadat het gruwlijk is uitgevallen begint het nu wel te groeien, maar heb ontzettend droog kroezig haar.. Ik heb al regelmatig wat gebprobeerd met kokosolie, maar hiervan knapt het niet op! Het zijn voornamelijk de punten, zit nu weer met een maskertje in mijn haar.. nachtje laten inwerken om morgenvroeg weer uit te spoelen.

Hoevaak gaan jullie naar de kapper? en laten jullie het weleens kleuren?

Rapunzel
    Bijdrager

Ik ging in het verleden nooit naar de kapper. Vandaar dat Rapunzel lange haar tot op mijn knieën. Kleuren deed ik met bruine henna. Een heel gedoe. Vooral bij die lengte! Maar mijn haar glansde altijd als een spiegel.

Poekie
    Moderator

Ik ga 1x in de 6 a 7 weken naar de kapper.

Heb ooit in een ver verleden een keer een kleurspoeling in mijn haar gehad.

Dacht toen al, geen verfrommel erin.

Het is wel grappig, ik zing bij een koor. En na het eerste concert zei mijn moeder; jij bent de enige die grijs is.

Dat noemde ik op in het koor. Toen zei iemand, nee, jij bent de enige bij wie je dat ziet. 🙂

Wat is het toch dat vrouwen niet zichzelf durven te zijn, met hun eigen haarkleur, ook al is die grijs.

Want grijs heeft ook zijn charmes.

Afgelopen vrijdagavond op de kennisavond was er een mevrouw die aangaf dat zij MSM poeder gebruikt en dat haar grijze haren donker gaan kleuren. Met andere woorden, haar grijze haar gaat terug naar de oerkleur.

Dus ik heb nu MSM poeder besteld bij de natuurwinkel en ga het proberen.

Heb het trouwens vorig jaar ook een tijdje gebruikt, n.a.v. een smoothie recept van Mike (zijn eerste gepubliceerde smoothie) en toen gaf ik al aan dat ik dacht dat mijn haar donkerder werd.

De MSM poeder was op en we gingen over op andere voeding/andere smoothie dus toen ben ik ermee gestopt.

Nu begrijp ik de invloed van het MSM poeder en ga het weer toepassen.

Ik hou jullie op de hoogte maar het kan dus een tijdje duren he, voordat ik me daarover weer meld.

Wat lang heeft geduurd om zo te worden, duurt ook weer lang om te veranderen.

En ik ben ervan overtuigd dat alleen MSM poeder niet de remedie is maar wel in combinatie met goede voeding.

Het was weer een zeer interessante, informatieve avond.

Mike was weer goed op dreef en ik moet zeggen, Mike, je ziet er erg goed uit.

Dat bordeaux stond je ook heel goed. 😕

Wat ik ook zo goed vind is je interactie met je toehoorders. Iedereen mag zijn/haar mening geven en vragen stellen.

En toch kom je altijd weer terug op wat je aan ons kwijt wilt, chapeau. En alles uit het blote ‘bolletje’.

We waren laatst op een lezing en daar was dus totaal geen interactie mogelijk met de lezinggeefster.

Ze reageerde gewoon geïrriteerd als er een vraag kwam uit de zaal. Ze was ook chaotisch in haar presentatie.

Het geheel gaf een onaangenaam gevoel. Een soort one-woman-show waar je je niet mee moest bemoeien.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

De avonden doen mij denken aan hoe het bij ons thuis toe ging, gewoon maar roepen wat er in je opkomt en de anderen vinden dat gewoon normaal…en Mike heeft de gave altijd respectvol en overal antwoord op te kunnen geven.

Gaaf.

Ik vind de avonden naast informatief gewoon erg gezellig, de sfeer is goed. Je hebt het idee dat jezelf net zo belangrijk bent dan iedereen die daar zit.

Het is niet: jij luistert en ik preek de waarheid, maar inderdaad de interaktie maakt de avonden zo waardevol.

Webmaster
    Bijdrager

In dit artikel staat de brief geciteerd die ik hierboven ook aanhaal, die in het kwartaalblad van de WAPF, Wise Traditions, is geplaatst over de negatieve gevolgen die gepaard kunnen gaan met GAPS. Ik vind het een zeer verhelderend artikel, moet ik zeggen.

Mike

Rapunzel
    Bijdrager

Het artikel is verhelderend maar van waar ik zit blijft het nog steeds een puzzel. Witte rijst vond ik niet zo’n succes. Quinoa en linzen gaan vermoedelijk wel. Omdat ze lager in polysaccharides zijn? Ik ga maar eens wat andere ‘verboden vruchten’ uitproberen. Maar dan theelepelsgewijs en 1 ding per week. Lukt het niet dan kan ik ook nog altijd MEER quinoa nemen.

Webmaster
    Bijdrager

Rapunzel,

In ieder geval goed dat je je aan de ‘verboden vruchten’ waagt! Angst weerhield je tot nu toe van dergelijke experimenten, maar het heeft je niet veel goeds gebracht. Tijd om speelser met voeding om te leren gaan, of het nu GAPS, WAPF of wat dan ook is.

Mike

Rapunzel
    Bijdrager

Ik denk maar zo: omdat mijn eiwitvertering zo slecht is (kan niet eens tegen een gebakken ei) moeten mijn bijnieren onder de maat zijn. En dat bijnieren koolhydraten nodig hebben, daar ben ik van overtuigd!

Vorige week heb ik trouwens een keer een klein bekertje schapenyoghurt uit de winkel uitgeprobeerd. Daar merk ik dan niets negatiefs van. Alleen begon ik de avond na die bewuste dag ineens wat stinkende winden te laten. Toeval? Ik ga het nog eens uitproberen en als ik dan weer hetzelfde resultaat boek, dan is de schapenyoghurt nog niet voor mij!

De smaak viel me trouwens bar tegen….Oh ja, ik ben nu anderhalf jaar GAPS.

Chiko
    Lid

Hey Rapunzel, ik dacht ik reageer in je eigen thread.

Je vroeg of ik ideeën voor je heb. Het enige wat ik je op dit moment kan aanraden is het boek van Nora te lezen. Ze heeft ook een hoofdstuk over de bijnieren.

Ik ben benieuwd naar je gedachten van het boek als je ervoor kiest het te lezen.

Rapunzel
    Bijdrager

Oh Chiko… ik weet echt niet of ik dat boek aan ga schaffen! Ik kom hier al om in de voedselboeken en Nora’s manier van eten lijkt sprekend op GAPS of het is een combinatie van Paleo met GAPS. Ik geef dat geld denk ik liever uit aan een pot kokosolie.

Webmaster
    Bijdrager

Heb je het over Nora Gedgaudas? Dat boek, Primal Body Primal Mind is een absolute aanrader! Ik heb het gekregen van Bastiaan en dit is het boek dat ik had kunnen schrijven, er staat letterlijk geen woord in waar ik niet achter kan staan!

Mike

Chiko
    Lid

Rapunzel, Nora’s manier van eten is niet hetzelfde als GAPS. Bij haar dieet gaat het er om dat iemand door middel van veranderingen in het dieet vetten als brandstof gaat gebruiken. Bij GAPS gaat het vooral om de type koolhydraten die men dan niet moet innemen. Men blijft dan nog koolhydraten als brandstof gebruiken. De reden waarom mensen op GAPS op lange termijn of zelfs korte termijn moe beginnen te voelen is omdat ze koolhydraten nodig hebben voor energie.

Maar als je je lichaam zo omzet om vetten als energiebron te gebruiken (en dit vergt kennis om te weten hoe het te doen) ipv koolhydraten, dan heb je uiteindelijk niet hetzelfde effect dat GAPS heeft op mensen. Je kan namelijk koolhydraten langzamerhand steeds meer verminderen, en je toch energiek voelen, want je energie haal je uit je vetten. Daarom is het heel belangrijk dat er veel vetten ingenomen worden bij Nora’s dieet. De lowcarb/highfat diet is dus zeker niet hetzelfde als GAPS. Je hebt wel gelijk, er is zoveel informatie en dan denk je wel eens of het wel waard is om een boek te kopen. Ikzelf raad het in ieder geval aan, ik volg het dieet al een jaar, en ik zie steeds meer verbeteringen.

Ja dat boek Mike, volg je dan ook een low-carb + high-fat dieet?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.