Re: Zwak vlees

autumn
Bijdrager

Hahaha, ja je mag er van vinden wat je wilt. Toch stel ik voor: denk er vanavond in bed eens over na. Vergeet even alles wat jou is geleerd en alles wat je voor ‘waar’ hebt aangenomen. En stel je eens een ruim moment voor dat dit verhaal misschien wel eens echt waar zou kunnen zijn. Ik weet het, het gaat erg ver; veel verder dan de meeste mensen voor waar aan durven nemen. Maar als ik kijk naar wat de meeste mensen momenteel voor ‘waar’ aannemen… dat vind ik ook héél erg ver gaan! 😉

We weten nog zo weinig Mike. Zoals je met een volwassen bewustzijn naar een peuter kijkt en zoals je vanuit een volwassen bewustzijn een peuter dingen probeert uit te leggen… Als je een peuter hoort praten en verklaringen hoort vinden over dingen die hij in zijn omgeving waarneemt, dan realiseer je je ook hoe een peuter in het leven staat, hoe klein zijn wereld is en hoe minimaal zijn tijdsbesef is. Stel je eens voor dat wij zelf de peuter zijn en dat je vanuit een hoger bewustzijn naar jezelf kunt kijken en jezelf dingen kunt uitleggen. Stel dat je vanuit een hoger bewustzijn kunt luisteren naar de verklaringen die wij vinden voor allerlei verschijnselen die wij in onze wereld (ons wereldje) kunnen waarnemen. We hebben nog zo veel te ontdekken….

Ik ga eens kijken of ik een mooi kort filmpje op YouTube kan zetten die dit mooi illustreert.