Re: Voorstellen Pepper

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen Pepper Re: Voorstellen Pepper

#99835

Poekie
Moderator

Komt-ie

banaan is een zetmeel/suikerbom, niet zo goed. zeker niet om de dag mee te starten, is niet goed voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Havermout kun je beter vervangen door boekweitvlokken.

Neem voor tussendoor (ochtend en middag) lekker kaas mee of melk/kefir/yoghurt.

crackers en eru smeerkaas zitten E-nummers in, niet zo gezond.

Vervang de margarine subiet voor biologische roomboter, margarine is bijzonder slecht voor je cellen en zorgt voor een verminderde zuurstofopname en afvalafgifte op celniveau. Ik hoop dat de karnemelk/melk op je werk van rauwe melk is?

Die cracottes en smeerkaas echt mee stoppen hoor: E-nummers.

Dropjes vervangen door een blokje kaas of zo en als je chocolade eet neem dan zo puur mogelijk en uiteraard zonder toevoegingen.

biscuitjes zijn koolhydraten/granen=suikers, niet goed voor de bloedsuikerspiegel.

Daar heb je zo-wie-zo last van, van een instabiele bloedsuikerspiegel, anders zou je ‘s middags geen trek krijgen in iets zoets/zouts: het cup-a-soep moment.

Stroop (in de havermoutkoek) is geen goed zoetmiddel, vol suikers. havermoutkoek is ook niet zo. Stroop kun je vervangen door biologische koudgeslingerde honing, maar dat ook met mate gebruiken.

Winner melange koffie: kijk eens op de verpakking of er E-nummers inzitten?

aardappelen en pasta’s zijn koolhydraten=suikers.

Je zou meer vlees kunnen gaan eten en meer verzadigde vetten zoals roomboter, ghee, kokosolie, zuivel, eieren.

pitten/zaden/noten bevatten fytinezuur.

Kijk eens op ‘mijn site‘ voor de juiste voeding.

Rauwe melk kun je juist prima drinken, is erg goed en voedzaam. Je kunt er ook zelf kefir en yoghurt van maken.

Op de receptenpagina vind je ook hoe je zelf beestenbottenbouillons maakt, dat is erg goed voor de darmen.

Zo kun je eventjes vooruit.

Wordt niet wanhopig hoor, je komt er vanzelf wel als je een tijdje meeleest en zo.

Lia