Re: Spiritueel nihilisme

Jacqie
Lid
Quote:
Op deze post van mij van 4 dagen geleden heb ik niet of nauwelijks serieuze respons gehad. Gaat dit jullie soms boven de pet? Missen jullie achtergrondkennis waarover ik wel beschik? Ik ben benieuwd of iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen heeft…

Mike

Bambi postte:

Quote:
Vraag: ’Waarom zijn brandweerauto’s rood?’

Antwoord :’Op een brandweerauto zitten 6 brandweermannen. Iedere brandweerman heeft een buik.

Een ander woord voor buik is een pens. Op een brandweerauto zitten dus 6 pensen, een sixpens dus.

Een sixpence is een Engelse munt. Aan de andere kant van de sixpence staat Queen Elisabeth.

De ‘Queen Elisabeth’ is een oceaanstomer.

In de oceaan zitten haaien. Haaien hebben vinnen.

De Finnen wonen naast de Russen.

En de Russen zijn rood.

Daarom zijn brandweerauto’s rood.’

Dit is de uitleg van een zestigjarige suikerpatiënt met de diagnose PARANOÏDE SCHIZOFRENIE, uit het boek ‘Persoonlijk onderhoud’ van René Diekstra.

Deze patiënt kwam ‘s nachts zijn bed uit om aan de auteur, die toen nachtdienst had, urenlang uit te weiden over de zin van het leven, over zijn ziekte, over de ziekmakende samenleving en de debiliteit van psychiatrische behandelingen.

Daar moest ik aan denken, toen ik de ellenlange uiteenzetting van Mike hierboven las.

Is een reactie toch? Waar meer mensen dan de schrijfster alleen zich in kunnen vinden denk ik.

Quote:
Begrijp ik nou goed dat Lucifer(Satan dus) ons moet verlichten? dat is onmogelijk want dat is hetzelfde alsof liefde echt uit kwaad kan voortkomen, maar liefde kan nooit uit kwaad voortkomen want dat is geen echte liefde, maar een valse schijn om de mens in waanzin te leven en dom te houden. Ow wat een ongelofelijke mindcontrol dus en het erger hiervan is dat het via voeding ons zoveel onmogelijk wordt gemaakt om daaruit te ontwaken. Vijf voor twaalf dus!

Gezondheid

Lucifer die neerdaalt als reddende engel om ons uit een conspiracy van drogeren te trekken? Begrijp ik dat goed?