Re: Leverreiniging vertaling

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Leverreiniging vertaling Re: Leverreiniging vertaling

Alexandra
Bijdrager

Ik ben geen voorstander van alleen de zuiveringen zonder aanpassen van je voedingspatroon. En daarmee bedoel ik dus 100% wapf. Ik had galstenen, ben de zuivering gaan doen. Ik had er van gehoord van een vriendin en dacht, makkelijke oplossing! Maar dat was het dus niet. Ondanks de goede oogsten werden de klachten erger en erger en kon ik eigenlijk geen voedsel meer verdragen. Ik leefde op 6 rijstewafels per dag en t liefst ‘s avonds een bord friet met mayonaise. Of iets vegatarisch. En de klachten verergerde. 24/7 pijn, iedere nacht koliekaanvallen met als effect dat ik 3 tot 4 uur per nacht sliep, en dan nog onderbroken.

Door over te stappen op wapf en de zuiveringen te blijven doen (bijna een jaar lang de milde zuivering er dagelijks bij gedaan) was ik binnen dagen van mijn 24/7 pijn af, kon ik weer doorslapen, werden de koliekaanvallen minder en minder (geen idee wanneer ik de laatste heb gehad, is maanden geleden), geen medicatie meer (gebruikte paracetamol met codeine, minimaal 1 per nacht).

Met andere woorden, ik kreeg een leven terug! In plaats van overleven ben ik weer aan het leven! Maar voor mij is het dus de combinatie die werkt, een jaar zuiveringen brachten me geen verlichting, het werd er alleen maar erger door, omdat ik een gedwongen vegatarier werd, maar eigenlijk niets meer aankon mbt eten.

Ik ben er nog niet, iedere zuivering geeft nog genoeg stenen, maar de dagelijkse zuivering doe ik niet meer. Gisteren nog wilde ik “makkelijk doen” en eten bestellen. Op het moment dat ik daar nog maar aan denk, dan laat de lever zich voelen en denk ik wel 10 keer na voordat ik dat soort “foute” acties ga ondernemen. Zo voel ik mijn lever, gal en alvleesklier nog regelmatig, soms een pijnlijke steek (van nog geen seconde) tot en met minutenlang een jeukend gevoel. Maar al maanden niet meer aan het bitterzout gehoeven. Tegen de tijd dat ik denk, ik heb dusdannig last dat ik er iets aan moet doen, dan is het alweer over.