Re: Intermittent fasting

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Intermittent fasting Re: Intermittent fasting

E123
Bijdrager
Quote:
Je bent gevallen voor die bodybuilder-bullshit van ‘bulletproof coffee’, waarschijnlijk vanwege je sportverleden

Ik drink nu al bijna een jaar regelmatig een kopje koffie. Omdat ik zo was afgevallen door IF (afvallen is juist het tegenovergestelde van “body-building) en ik toch regelmatig een bakkie nam, waarom zou ik dat kleine bakkie dan niet volstampen met roomboter?

Maar je hebt gelijk hoor, ik moet oppassen met dit soort dingen. Ik ben wel zo’n type van “ach, af en toe moet toch kunnen”. En ik vind ook dat het moet kunnen en ik niet te extreem moet zijn, maar moet er bij mezelf wel op letten dat “af en toe” niet weer steeds vaker en vaker wordt.

Maar hoe zit het dan ECHT met koffie? Vele onderzoeken tonen aan dat koffie met mate wel degelijk grote gezondheidsvoordelen oplevert. Ook bijv Ron Fonteine en dr Mercola zijn het er over eens dat koffie toch prima past in een gezonde leefstijl. En dan heb je nog dat mTOR verhaal, waar koffie ook goed voor is en je dus zelfs een stuk langer laat leven.