Re: Ingedroogde ontlasting

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Ingedroogde ontlasting Re: Ingedroogde ontlasting

#100889

Anoniem

Hoi Poekie:

Je kunt de werking sterker maken door bakbananen meel aan je smoothie toe te voegen. Ik gaf witte rijst door omdat dat een zetmeel is die goed gekeurd is om bij WAP te eten. Maar er zit niet zoveel resistent zetmeel in als vergeleken met bakbananen meel. In noedels zit ook iets meer resistent zetmeel in dan in witte rijst. In boekweit meel ook.

Niemand hier zal gauw gekookte en daarna afgekoelde aardappels eten. Ook niet zo gauw gekookte en afgekoelde linzen. En ook niet aardappel zetmeel.

Verder kun je tapioca meel in je smoothie doen. Er is ook een product dat fiberfin heet dat je ook kunt gebruiken. Maar ieder zijn smaak. Fiberfin is duurder dan wat bakbananenmeel of tapioca meel etc..

Quote:
Niet dat Fiberfin nu zo goedkoop is (14,90 euro voor 400 g), maar het ligt wat dichter bij de bron (het is een natuurzuiver product, volgens de claim van de producent – uit Noorwegen, waar de eisen voor dat soort claims hoog liggen), je verwerkt het zelf in je eten, dat je zo puur kunt houden als je zelf wilt, en je koopt het niet in veel te dure kant-en-klare drankjes of yoghurtjes): Link

Je kunt alles goed doorlezen bij de links die ik hier doorgegeven heb van Richard Nikoley van Free The Animal waar ook meer voedsel bronnen met resistent zetmeel erin worden weergegeven:

https://www.fatsforum.nl/topic/ingedroogde-ontlasting/page/4#post-72753

http://freetheanimal.com/wp-content/uploads/2013/08/Resistant-Starch-in-Foods.pdf

Je moet zelf beslissen wat je gaat doen, in ieder geval moest ik in het begin met wat bakbanen meel in mijn kefir wat scheten laten, dat gaat weer weg, bij mij na een week. Voor mij is het gewoon zo dat de bacteriƫn in de kefir met het resistent zetmeel erbij, na een inwerk periode hun werk gaan doen, en dat de scheten ophouden. Maar ja ieder zal anders reageren. Richard Nikoley zegt er hier over over scheten:

Quote:
For myself and others I’ve corresponded with, it subsides in a couple of weeks.

The fartage may actually be indicative of something good going on and not a problem. It may be fixing an existing problem.

I found that when I ran out of potato starch and switched over to plantain starch, above average fartage for a day or so, then back to normal.

Even beans not properly prepared by soaking don’t give me much in the way of farts, anymore.

Maar ja dat heb je ook met uien eten, uien zorgen weer voor inuline. Maar na mijn veranderd eten naar WAP geven uien me geen scheten meer.

In ieder geval was het voor mij om mijn ontlasting beter te krijgen, en daarvoor ging ik wat resistent zetmeel verwerken in mijn voeding.

Meer Links:

http://www.tokonamkinh.com/c-1134535-8/bak-en-paneermeel/

http://www.tokonamkinh.com/a-17363688/bak-en-paneermeel/ml019-tropiway-bakbanaan-meel/

http://www.onlinetoko.eu/a-22375609/rijst-meel-granen-bonen/tapioca-meel-500-gr/

http://www.glutenvrijemarkt.com/zelf-bakken/universele-melen/tapioca-zetmeel-tapioca-flour.html

http://www.benvital.nl/index.php?sub=producten&id=9

http://www.lowcarbdieet.nl/fiberfin/

http://www.smulweb.nl/artikelen/178048/Resistent-zetmeel-resistant-starch-en-voedingsvezels-als-vetverbranders-fiberfin-en-probiotica