Re: Ingedroogde ontlasting

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Ingedroogde ontlasting Re: Ingedroogde ontlasting

Anoniem

Hoi Mike:

Het klopt dat je geen enkele vorm van zetmeel nodig hebt voor een stabiele bloedsuiker, vet met wat eiwitten is The Way To Deal With It. Maar ik wou zelf is kijken of bepaalde vormen van zetmeel echt invloed hadden op je bloedsuiker. Er is dus wel wat verschil tussen zetmeel onderling. En ik wou mijn ontlasting verbeteren, verder is zetmeel niet zo essentieel als vet en eiwitten. Zetmeel wordt in het lichaam omgezet in glucose, bij rauwe melk wordt de lactose omgezet in ook glucose en galactose, rauwe melk bevat vet, eiwitten en lactose. Het lichaam is dus wel geschikt voor wat zetmeel of lactose.

Dus als iemand dan toch wat zetmeel wil eten, zorg dan dat je de juiste zetmeel pakt. Verder vindt ik het wel interessant dat je met kefir en wat resistent zetmeel beter de Probiotica via de Prébiotica kunt helpen en versterken zonder verdere dure producten te kopen. En korte keten vetzuren via je darmbacteriën in je darmen gaat maken.

Verder denk ik dat veel bottenbouillon of gelatine ook de ontlasting verbeteren, maar heb de laatste tijd te weinig tijd gehad om dat te maken.

Hier wat interessant over gelatine:

http://mostlymeatiswhatieat.blogspot.ca/2012/10/mucous-not-glucose-deficiency.html#comment-form

Ieder die op een betere manier gaat eten, moet naar zijn lichaam luisteren en op zijn manier toewerken naar een voor hem op dat moment juiste manier om tot een algemene manier van eten toe te komen, en dat is meer vet, minder eiwitten, minder koolhydraten. Zelfs al start je met meer koolhydraten in het begin om de opdat moment nog zwakke spijsvertering vooruit te helpen in plaats van te dwarsbomen. En dan nog zullen er mensen zijn die het wat beter doen op wat meer koolhydraten. Verder kun je kijken of meer gelatine wat koolhydraten kunnen vervangen.

Verder zie ik de resistent zetmeel en kefir als een manier om bij mensen waar de darm darmbacteriën klappen hebben opgelopen, om die weer in het gareel te krijgen.