Re: H202

Anoniem

Laat ik mijn licht er dan ook nog maar eens over schijnen (want dit duurt véél te lang 😉 ):

Pinklady rekent met de officiële eenheden:

officiële eetlepel = 15 ml.

Je eetlepel thuis = 5 ml (is hetzelfde als een officiële theelepel)

20 druppels = 1 ml.

De eenvoudigste manier::

15 ml 3% is hetzelfde als (3%:35%)x15 ml = 1,28 ml 35% per liter water. Komt neer op 1,28 x 20 = 25 à 26 druppels.

Of in het andere geval:

5ml 3% is hetzelfde als (3%:35%)x5 ml = 0,43 ml 35 %. Komt neer op 0,43 x 20 = 8 à 9 druppels per liter.

Beide hoeveelheden zijn afgerond makkelijk op te trekken met een 1 cc spuitje als je uitgaat van een te ruime druppelberekening.

Moet ik erbij zeggen dat ik al maanden klysma’s neem met h2o2 (en een beetje sole). Ik heb altijd een ‘gangbare’ 3-5 druppels op 500-750 cc gebruikt omdat ik veronderstelde dat als je dat in die dosering probleemloos kan drinken je daar ook een klysma van kan maken. Doe dat echter niet als je nog ‘vol’ zit want je houdt het geen 2 minuten uit.. Als het oorlog geeft in je maag, dan ook in je darmen 😆 Ben je leeg en je neemt dàn een h2o2 klysma, dan is het makkelijker 10-15 minuten vast te houden. Het resultaat bij mij is dan meestal behoorlijk veel losgeweekte slijmzooi.

Hilda

Is Mike dan toch werelberoemd met één argeloze opmerking: een bolle eetlepel vloeistof bestaat wel degelijk. Wel eens van oppervlaktespanning gehoord..?? Daarom is een druppel water op een glad oppervlak bolvormig en vloeit ‘ie niet ogenblikkelijk uit. Doe maar’s voorzichtig een theelepel water.. het wateroppervlak komt boven het theelepeltje uit. (En ja, ik heb het uitgeprobeerd :))