Reageer op: Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop Reageer op: Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

Binc
Bijdrager

Vanavond heb ik de makelaar aan de telefoon gehad. Vanmiddag zijn er kijkers geweest omdat deze woning ook te koop staat. Het gaat over naar een investeerder. Hoewel ik veel van huurrechten weet gaat dit te ver boven mijn pet momenteel. Rust is er niet bij.
De verkoop gaat door en de nieuwe koper wordt dus ook de nieuwe verhuurder. Er was daarmee een kans dat het nieuwe huurcontract alleen op mijn naam zou kunnen komen te staan nu mijn partner elders een woning heeft geaccepteerd. Daarvoor moet ik mijn inkomen overleggen. Op papier is dit te weinig om alleen te kunnen betalen. Evt met huursubsidie zou kunnen. Maar dat is nog niet rond met terugwerkende kracht op basis van verworven recht. Ik heb de belasting aangetoond dat mijn partner sinds april al weg is. De belasting gaat kijken of ze dan met terugwerkende kracht een hogere toeslag kunnen geven omdat hij zich niet heeft uitgeschreven destijds. Ik heb alle bewijsstukken opgestuurd. Maar de verwerkingstermijn duurt minimaal 12 weken bij de belasting. En dan is nog niet gezegd dat ze akkoord zijn. Als hij niet zo dwars had gelegen voor die aanvraag voor huurtoeslag weken geleden om mee te tekenen met digi D, dan had het mogelijk allemaal synchroon met elkaar gelopen. Had ik nu mogelijk wel de juiste subsidie gehad, waarbij een akkoord mogelijk was van de nieuwe verhuurder dat het contract alleen op mijn naam zou komen. Nu kan dat dus niet en moet mijn partner alsnog mee op het nieuwe huurcontract. En dat terwijl ook hij ervan af wil. Telkens ben ik 1 stap te laat of word er geen medewerking gegeven door mijn partner.

Morgen komt mijn contactpersoon om de puntentelling hier te maken voor een eventuele huurverlaging ook op basis van gebreken. Echter dit wordt zo ingewikkeld nu er mogelijk een nieuwe verhuurder dit pand gaat kopen. Ik kan afschrijven wat ik wil maar ik zie het niet meer.Ik weet gewoon wederom niet waar te beginnen. De rust waar ik zo naar verlang is de komende maanden echt niet in zicht.

Ik zie het niet meer zitten. Niks zie ik nog zitten, ik ben het vechten helemaal zat! Ik voel me uitgeput en leeg!